אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": משרד התרבות והספורט מחפש משרד יחסי ציבור פרטי צילום: שאול גולן

בלעדי ל"כלכליסט": משרד התרבות והספורט מחפש משרד יחסי ציבור פרטי

במשרד התרבות והספורט הוחלט לשכור משרד חיצוני בעלות של כ-200-150 אלף שקל לשנה. דוברת המשרד: "קיבלנו אישור על ידי החשב הכללי באוצר לפרסם מכרז לשכירת שירותי יח"צ חיצוניים"

13.07.2011, 08:11 | תומר אביטל

הממשלה ממשיכה להפריט את עצמה. ל"כלכליסט" נודע כי במשרד התרבות והספורט החליטו לצאת בקרוב במכרז לשכירת שירותי יח"צ ודוברות פרטיים. אף שבמשרד – עליו חולשת השרה לימור לבנת - כבר משרתת דוברת מנוסה, הוחלט לשכור משרד חיצוני בעלות של כ-200-150 אלף שקל לשנה הקרובה.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", למעלה מ-15 משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות וגופים ציבוריים המתוקצבים בידי המדינה מעסיקים יועצי תקשורת חיצוניים באופן קבוע. מדובר בהוצאה כפולה של כספי הציבור לצורך יח"צ, וגם בפתיחת דלת לניגודי עניינים: היחצ"ן משרת במקביל רשימת לקוחות צדדיים פרטיים.

תגובת משרד התרבות והספורט: "משרד התרבות והספורט, כמו גם משרדי ממשלה אחרים, קיבל אישור על ידי החשב הכללי במשרד האוצר לפרסם מכרז לשכירת שירותי יח"צ חיצוניים בכפוף לתקנות חובת המכרזים. תנאי המכרז כמו גם עלות השירותים טרם נסגרו. יודגש כי בשונה ממשרדים אחרים במשרד התרבות והספורט אין צוות דוברות אלא דוברת אחת ויחידה האחראית לטיפול התקשורתי של מינהל התרבות, מינהל הספורט ומטה המשרד.

משרד התרבות והספורט יזם ומוביל היום מספר רב של פרויקטים ואירועים כדוגמת "נותנים במה"- לעידוד וקידום תרבות בפריפריה, "לילות לבנים", חודש הקריאה של ישראל, שבוע ספורט ישראל ועוד. בהיעדר תקנים להעסקת עובדים נוספים, הוחלט לשכור שירותי יח"צ חיצוניים כדי לסייע בהבאת הדברים לידיעת הציבור הרחב".

תגיות