אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקשר הישראלי של הסטארט-אפ שהופך את המידע ליפה יותר

הקשר הישראלי של הסטארט-אפ שהופך את המידע ליפה יותר

יוצאי חברת מינט הקימו עם טל שיח את Visual.ly, אתר לשיתוף אינפוגרפיקות שמאפשר בין היתר לראות עד כמה אתם מעניינים בטוויטר. "אנחנו רוצים להיות מעין יוטיוב של עולם הגרפיקה", מספר שיח בשיחה עם "כלכליסט"

13.07.2011, 17:07 | אסף גלעד

יוצאי ענקית האינטרנט הפיננסי Mint, שנמכרה לאינטואיט תמורת 170 מיליון דולר, מקימים חברת סטארט-אפ יחד עם היזם הישראלי טל שיח. החברה החדשה, Visual.ly, מציעה מעין מאגר מידע גדול המסודר באופן גרפי וידידותי למשתמש. המבקרים באתר יכולים ליהנות ממידע המסודר בשקופיות המציגות נתונים שונים בעיצוב גרפי מתוחכם, וכן לתרום תרשימים משלהם.

האינפוגרפיקות המופיעות באתר מארגנות את המידע המספרי בצורה מסודרת וידידותית, דוגמת גרף, טבלה, פאי או אפילו מפה. כך, לדוגמא, חיפוש בגוגל של השאלה "מהו שיעור הילודה במדינות ארה"ב" יניב אתרים רלבנטיים שונים, בעוד שחיפוש במאגר של ויז'ואלי יוציא מפה מסודרת המציגה את שיעור הילודה בכל אחד מחמישים המדינות שמרכיבות את ארה"ב.

"כשעבדנו עם מינט ראינו כיצד הצגת נתונים בצורה חזותית ומאורגנת משכה קהלים רבים, וחשבנו ליצור מקום מרכזי שלא רק ישמש כמאגר של אינפוגרפיקות אלא יאפשר לגורמים שונים לחלוק אינפוגרפיקות זה עם זה", אמר טל שיח ל"כלכליסט".

הצגה גרפית של הציוצים הצגה גרפית של הציוצים הצגה גרפית של הציוצים

"אנחנו פונים למעצבי ולבעלי אתרים, לאתרי חדשות, לחברות מסחריות, לסוכנויות מידע ולחברות ממשלתיות. רצינו להביא את האלמנט החברתי אל עולם המידע הוויזואלי, להיות מעין יוטיוב של עולם הגרפיקה", הוסיף, "אתרים שלא יהיו מעוניינים לשאוב מידע מהאתר שלנו, יוכלו גם ליצור אינפוגרפיקות משלהם באמצעות כלי עיצוב שתכננו".

כלי נוסף שמשיקה היום (ד') ויז'ואלי הוא ממשק למיפוי פעילות הציוצים בחשבון הטוויטר האישי, כהדגמה ליכולת הצגת המידע שלה. באמצעות מיפוי כל הציוצים, מפיקה ויז'ואלי אינפוגרפיקה המציינת בפני המשתמש את מידת הבאזז והעניין שהציוצים שלו מייצרים, היקף הפעילות ומיפוי הקשרים החברתיים של המצייץ. באמצעות הממשק ניתן לבצע השוואות בין החשבון האישי לחשבונות של חברים, ואפילו של דמויות כמו אשטון קוצ'ר והראפר סנופ דוג, או לחלופין מייקל ארינגטון.

CNN והנשיונל ג'יאוגרפיק בפנים

ויז'ואלי היתה פעילה עד כה בגרסת בטא נסיונית, שבמסגרתה חלקו 60 אלף חברים כאלפיים אינפוגרפיקות. עד כה צירפה לשורותיה שותפות כגון CNNMoney, eBay, The Atlantic, The Next Web ו-National Geographic, שתורמות לאתר תרשימים משלהם ועושות שימוש באחרים.

יחד עם זאת, מודה שיח, עיתונים גדולים דוגמת "הניו יורק טיימס" לא יהיו מעוניינים לחלוק אינפוגרפיקות עם אתרים אחרים, או לשאוב אותן מכלי תקשורת אחרים. על כן מציעה ויז'ואלי גם כלי לפיתוח אינפוגרפיקות, שיוכל גם לשמש חברות מסחריות, וכל מי שמעוניין להציג מידע בצורה נוחה ומסודרת ואחר כך לשתפו עם המשתמשים.

מאחורי החברה עומדים ארבעה מייסדים: סטו לנגייל, המשמש כמנכ"ל החברה והיה בעבר סמנכ"ל השיווק של מינט; לי שרמן, בעברו עורך המגזין המקוון "מינט לייף"; אדם ברקלר שנחשב למפתח הראשי במינט, ושיח עצמו ששימש כיועץ המדיה החברתית של ענקית הרשת הפיננסית, והקים את הבלוג Walyou.com.

Visual.ly גייסה עד כה 400 אלף דולר ממשקיעים פרטיים בולטים בעמק הסיליקון, בהם המשקיע הסדרתי דייב מקלאו, מייסד 500Startups.com, והאנג'ל מרק גואין. החברה מעסיקה כיום 14 איש בסן פרנסיסקו, ושיח נחשב לעובד הישראלי היחיד שלה.

תגיות