אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"נערכים למציאות חדשה"

לדברי מנכ"ל בינת תקשורת, אלון בן צור, הפלטפורמות החדשות כמו טלפונים חכמים וטאבלטים משנות סדרי חשיבה בארגונים ומצריכות פתרונות להתמודדות עם המידע הרב. עם זאת, הוא לא צופה עלייה בהשקעות: "הסביבה העסקית יוצרת חשש וזהירות מצד משקיעים"

17.07.2011, 10:08 | מאיר אורבך

בינת תקשורת היא האינטגרטורית הגדולה בישראל של תשתיות תקשורת. מנכ"ל החברה, אלון בן צור, מנסה להסביר מדוע כיום, ההקמה של תשתיות התקשורת היא לא רק עבודה שחורה, אלא לב ליבה של המערכת: "כיום, התחום שלנו מרכז את העניין הגדול ביותר. בשנים האחרונות השתנתה רשת התקשורת. היא איננה רק כלי להעביר תקשורת, אלא כלי מאוד חכם".

"הרשת לא יכולה להעביר מידע מבלי להתייחס אליו ולנתח אותו", אומר בן צור. "לכן, נושא אבטחת המידע הפך לחלק בלתי נפרד מתשתיות התקשורת בארגון. אם בעבר המידע היה עובר ללא כל תעדוף או בדיקה, הרי שכיום המגוון הרחב של המידע מקבל סדרי עדיפויות, ונעשית אבחנה בין כל קובץ המועבר דרך הרשת הארגונית".

בינת תקשורת, המעסיקה כ-350 עובדים, סיימה את 2010 עם הכנסות של כ-150 מיליון דולר. "אנחנו לא סוחרי גולגלות, ולכן מספר העובדים שלנו יחסית קטן לעומת חברות אינטגרציה אחרות", אומר בן צור. "רוב העובדים שלנו הם אנשי מקצוע – מהנדסים, הנדסאים, טכנאים וכדומה".

מה צפוי לבינת ב-2011?

"זו שנה של הערכות למציאות חדשה, שבה מעבר לפעילות השוטפת של התשתיות - שהן הפעילות העיקרית שלנו, התחלנו להביא פתרונות נוספים במטרה ליצור ערך מוסף ללקוחות שלנו על גבי רשתות התקשורת הארגוניות. הפלטפורמות החדשות בעולם התקשורת, שכוללת טלפונים חכמים, טאבלטס ומערכות ניידות נוספות, משנות את התקשורת של הארגון שהופך כיום לארגון שזמין בכל מקום ומקושר בכל רגע".

לדברי בן צור, "המציאות החדשה מגדילה באופן משמעותית את נפחי המידע שאיתם מתמודד הארגון. הוא צריך ללמוד להתמודד עם תנועות מידע שזורמות לא רק מהארגון החוצה אל המשתמשים השונים שלו ואל לקוחותיו, אלא גם עם זרימת מידע גדולה מאמצעי מדיה דוגמת פייסבוק, טוויטר, יו טיוב ואחרים. זרימה זו של המידע משנה את סדרי החשיבה בארגון".

האם אתה רואה תחילה של מעבר לענן?

"אנחנו רואים בעיקר מעבר של חברות לענן הפרטי, ועדיין לא רואים מעבר של חברות לענן הציבורי. אני רואה את הענן הציבורי יותר כמיקור חוץ ופחות כחידוש. כיום, הרבה ארגונים בונים לעצמם ענן פרטי, שההבדל העיקרי שלו לעומת המערכות בעבר הוא הפתיחות ליישומים חיצוניים. המעבר לענן הפרטי יכול לאפשר לארגונים מסויימים להוציא מידע החוצה לענן הציבורי במקרים של עומס רב,  ללא צורך לעבור אליו בצורה מלאה".

האם אתה צופה עלייה ברכישות מצד ארגונים וחברות ב-2011?

"שנת 2011 מגוונת בהיבט העסקי. מצד אחד, אנו רואים מגמת המשך של ההתרחבות שהחלה ב-2010, כאשר סביבת ה-ICT הולכת וגדלה ותובעת השקעות רבות בהיבטי התשתית ואבטחת המידע. הקריטיות של מערכות המחשוב והתקשורת הולכת וגדלה, וכך גם ההשקעות הנדרשות. מצד שני, הסביבה העסקית, האווירה הכלכלית בשוקי העולם, השחיקה בשער הדולר והעלייה במחירי התשומות מקרינים גם על הפעילות בשוק הישראלי ויוצרים חששות וזהירות מצד המשקיעים. כל זה, יחד עם הניסיון של ארגונים לחסוך בהוצאות על מנת לשפר תוצאות עסקיות, מאטים את קצב ההשקעות ומורידים את שיעורי הצמיחה של 2011 ביחס ל-2010".

האם אתה מאמין שיוקמו בישראל דאטה סנטרס דוגמת אמזון? 

"אמזון זו תופעה יחודית שמתאימה לארצות הברית. בישראל יוקמו דאטה סנטרס קטנים בהרבה, שיספקו מענה ללקוחות המעוניינים בשירותי ענן ומחשוב על גבי הרשת. הצורך בפתרונות מסוג זה ילך ויגבר ככל שנפחי האחסון והמידע ילכו ויגדלו. היתרון בהקמת מרכזים כאלה בישראל הוא שימוש בתשתיות מקומיות לעומת שימוש בתשתיות בינלאומיות שעלותן גבוהה, וכן ביכולת להיות קרוב למידע ולאתרי הגיבוי לצורכי תפעול".

תגיות