אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטיחות ונוחות: החידושים הטכנולוגיים של רכבי העתיד

בטיחות ונוחות: החידושים הטכנולוגיים של רכבי העתיד

מכוניות מעופפות כנראה לא ימלאו את שמי העולם ב-2020, אבל למכוניות שמתקשרות אחת עם השנייה, חוסכות בדלק ומונעות תאונות דווקא אפשר לצפות בעתיד הקרוב

19.07.2011, 22:29 | סוכנויות הידיעות

זוכרים איך בסרט בחזרה לעתיד תיארו את 2015 כעתיד עם מכוניות מעופפות ואוטוסטרדות בשמיים? אז אמנם אין לנו עדיין מכונות זמן, ולא נראה שבעוד 4 שנים נרחף בכבישים, אבל לאתר קיפלינג יש תחזית מעניינת לעולם הרכב של 2020.

בטיחות תמיד תהווה מקור לדאגה וחברות הרכב ימשיכו לפתח טכנולוגיות שיעזרו להפחית תאונות. דרישות ממשלתיות להגברת החיסכון בדלק והפחתת הזיהום יובילו ליצירת רכבים קטנים יותר וצמאים פחות, עם אחוז גבוה של רכבים חשמליים שיעלו על הכביש. אם זה לא מספיק, בקרוב ייתכן שנוכל אפילו להורות למכונית לבדוק לנו את עמוד הפייסבוק.

1. תקשורת בין רכבית: נכון היה נחמד אם מכוניות היו יכולות לדבר אחת עם השנייה כדי למנוע תאונות? בעתיד הן יוכלו. פורד עובדת כיום על תכנון מערכת רכב אינטליגנטית המשתמשת בטכנולוגיית Wi-Fi מתקדמת שתעביר את המידע על מיקום הרכב ותזהה מכוניו אחרות בסביבתו. המערכת תזהיר את הנהג ממכוניות מתקרבות בזמן עקיפה ומפני מכונית שגונבת אור אדום, ואפילו תעדכן אם כמה מכוניות לפניך עצרה מכונית בפתאומיות. הטכנולוגיה הזו תהיה זמינה לקראת סוף העשור, אך ייקח זמן רב עד שניתן יהיה למצוא אותה בכל רכב.

בוגאטי ויירון, צילום: בלומברג בוגאטי ויירון | צילום: בלומברג בוגאטי ויירון, צילום: בלומברג

 

2. חומרים אקזוטיים: יצירת מכוניות קלות יותר היא דרך אחת להפוך את המכוניות לידידותיות יותר לסביבה. במקום פלדה חזקה ואלומיניום, יצרני המכוניות בוחנים שימוש עתידי בסיבי פחמן - החומר הקל שניתן למצוא במחבט טניס, אופניים ומטוסים.

3. מרכז אפליקציות: טכנולוגיית Wi-Fi במכוניות זמינה כבר היום באמצעות ג'נרל מוטורס. פירוש הדבר שגלישה באינטרנט בדרך לעבודה תהיה קלה ביותר עד 2020 ועל אף החששות מפני הסחות דעת בעת הנהיגה, קרוב לוודאי שאפליקציות לפייסבוק וטוויטר יגיעו בקרוב למערכות הבידור בכלי הרכב. המערכות יופעלו באמצעות הוראות קוליות.

4. טכנולוגיה חוסכת דלק: על מנת להפחית בצריכת הדלק, יש צורך בחיווי חשמל מקיף שיוסיף עוד 10,000 דולר לעלות של רכב חדש. בלמים מתחדשים שמטעינים את הסוללה ברגע שלוחצים על הדוושה יהיו סטנדרטיים בכל רכב במכוניות ההיברידיות. מערכת נוספת תכבה את המנוע בזמן עצירות ברמזור או בפקק ותתניע מחדש ברגע שמורידים את הרגל מהבלם. כתוצאה מכך נחסוך עד 10% בצריכת הדלק.

מכונית של טסלה מכונית של טסלה מכונית של טסלה

 

5. דרך טובה יותר לתקשר: מציאת הדרך, מציאת מוזיקה ומציאת חברים תמשיך להיות קלה יותר. בלו טות' יהפוך להיות סטנדרט בכל רכב, כך שיהיה פשוט יותר לחבר בין הטלפון למערכת ללא צורך בשימוש בידיים. מספיק יהיה לומר שם בקול כדי לבצע שיחת טלפון או להחליף שיר. בדומה, מערכות התקשורת בתוך המכונית יקראו הודעות סמס. במידה ויש לכם מערכת ניווט מובנית, תוכלו לומר בקול את שם יעד הנסיעה, או לבקש מהמערכת למצוא תחנת עצירה לאורך הדרך. תוכלו לשאול "מה מתנגן?" כדי לגלות את שם השיר והמבצע, או לומר "אני רעב" כדי לקבל רשימה של מסעדות קרובות.

6. מנועים מתקדמים: המכוניות ההיברידיות יקחו יתפסו נתח גדול יותר ממספר המכוניות הנמכרות והמכוניות המשתמשות בדלק יסתמכו על מגדש טורבו (turbocharging) והזרקות ישירות. גודל המנוע יהיה גם הוא פקטור המאפשר צריכה חסכונית יותר של דלק.

7. בקרת שיוט נוחה: בקרת שיוט מותאמת משתמשת ברדאר כדי לעזור לנהג לשמור על מרחק בטוח מהמכונית שלפניו בזמן נסיעה בכביש מהיר, כך שאין צורך ללחוץ כל הזמן על הבלם ולכוון מחדש את מהירות השיוט. כיום המערכת הזו אופציונאלית ב-BMW ובדגם A4 של אאודי, כמו גם בפורד טארוס. עד 2020 המערכת הזו תהיה בכל רכב וככל הנראה תפעל גם במהירויות נמוכות ותעזור לנהגים להימנע מהתנגשויות בפקקים. 

למבורגיני מורצילאגו למבורגיני מורצילאגו למבורגיני מורצילאגו

 

8. אזהרות בשפע: המכונית שלכם לא תסיע את עצמה, אך הטכנולוגיה שבה תעזור להפוך את הנסיעה לבטוחה יותר. לדוגמה, מערכות חיישני ההתנגשות הקיימות כיום ברכבים מתריעות מתי מתקרבים יותר מדי לרכב אחר ומתי נוסעים מהר מדי ומספקות לנהג אזהרות ויזואלית וקוליות. בשלב הבא, אותן מערכות "מטעינות מראש" את הבלמים כדי להעניק להם יותר כוח כשלוחצים על דוושת הבלם, או כמו במערכות שקיימות בהיונדאי, לקסוס ומרצדס - מהדקות את חגורת הבטיחות ובאופן אוטומטי מפעילות את הבלמים. מערכות אזהרה במעבר בין נתיבים ומוניטורים לשטחי הראייה המתים משתמשים במצלמות ורדארים כדי לקבוע האם הנהגים סוטים מהנתיב בטעות או עוברים נתיב בכוונה. המערכת החדשה של אינפינטי משלבת את שתי המערכות ותכוון אתכם חזרה לנתיב שלכם. מערכות ניטור בטיחות מסוג זה צפויות להפוך לסטנדרטיות בעתיד.

9. עיניים בכל מקום: מצלמות אחוריות יהפכו ככל הנראה לציוד חובה, הודות להצעה של מנהל הבטיחות בדרכים האמריקאי לפיה יש לחייב את כל רכבי הנוסעים להחזיק בטכנולוגיה הזו עד 2014. מצלמות בעלות טכנולוגיה מתקדמת יותר יהפכו להיות סטנדרטיות למדי וזולות. המצלמות שיש כיום ברכבים של פורד, קרייזלר ו-BMW מראות תצוגה של 180 מעלות מצידו האחורי או הקידמי של הרכב ומזהירות במידה ורכב אחר מתקרב בזמן יציאה מחניה.

10. גילוי הולכי רגל וראיית לילה: מערכת לגילוי הולכי רגל, בדומה לזו המותקנת בוולוו S60, מביאה את המכונית לעצירה מלאה אם היא מזהה הולך רגל בדרכה, אולם אם נוסעים מהר יותר מ-35 קמ"ש הרכב לא יצליח לעצור מהר מספיק כדי למנוע פגיעה. מערכות ראיית לילה, כמו אלו המותקנות ב-BMW ומרצדס, כוללות אור אינפרא אדום שעוזר לראות אדם שנכנס לנתיב שלכם אך נמצא מחוץ לטווח אורות המכונית. בעתיד המערכות הללו יהיו סטנדרטיות ברכבים היקרים.

תגיות