אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חיתולים ומזון לתינוקות: המכירות של הרשתות עולות - וההפסדים גדלים צילום: עמית מגל

חיתולים ומזון לתינוקות: המכירות של הרשתות עולות - וההפסדים גדלים

רשתות השיווק במלכוד: המבצעים הובילו להתנפלות של הצרכנים ולעלייה של עשרות אחוזים במכירות, אבל התחרות הקשה שחקה את ההכנסות. בניו פארם מדווחים על הפסד של 1.7 מיליון שקל בקטגוריה בשבוע

19.07.2011, 09:14 | אורנה יפת וגיל קליאן

התחרות על סל התינוקות גובה מחיר כבד מהקמעונאים: המחירים האטרקטיביים הובילו להתנפלות של הצרכנים, שאוגרים כמות גדולה של מוצרים, כך שבספירה כמותית מכירותיהם של מוצרים אלו גדלו השבוע בעשרות אחוזים.

הבעיה של הרשתות היא שהמחירים התחרותיים שחקו את הרווחיות, כך שלמרות הזינוק במכירות, נגרמו להן הפסדים של מיליוני שקלים. על פי הערכות, הפסדיה של שופרסל בשבוע האחרון בקטגוריית החיתולים ומזון התינוקות מסתכמים בכ־2 מיליון שקל, כאשר המכירות ביחידות עלו ברשת ב־30%–40%. לדברי ריצ'י האנטר, מנהל עסקים ראשי בשופרסל, "שופרסל תמשיך לעמוד מאחורי ההתחייבות שלה להיות השחקן הזול בקטגוריות האלה, אבל אני מקווה שהמדינה תבטל את המע"מ על מוצרי תינוקות, כך שנוכל להוזיל מחירים באופן קבוע".

גם בניו פארם מדווחים על הפסדים בקטגוריה: "מאז שהורדנו מחירים בשבוע האחרון, גדלנו במכירות בשתי הקטגוריות פי שבע", אומר משה ברוקס, סמנכ"ל הסחר ברשת. "בשבוע האחרון הרשת הפסידה 1.7 מיליון שקל בשתי הקטגוריות, כאשר ההפסדים ממכירות המטרנה לבד עומדים על 700 אלף שקל".

ניו פארם העמיקה אתמול את מבצעי סימילאק, בתמיכתה של ניאופארם, ומנהלת מו"מ עם חברות החיתולים במטרה שגם הן ישתתפו במבצעים. "השוק מגיב על חשבונו, אבל זה לא יתנהל כך לאורך זמן", אמר ברוקס. "אם לא נקבל גיבוי מהספקים, המבצעים יופסקו תוך שבוע".אזהרות דומות הושמעו גם ברשתות האחרות.

זאב וורמברנד, מנכ"ל מגה קמעונאות, אמר: "בתחום החיתולים גדלה הרשת ב־25% במכירות. במגה בול, 45% ממחזור המכירות נובע ממכירות החיתול המיובא מטורקיה". בתחום המזון לתינוקות החלה היום הרשת מבצע לראשונה, ולטענתו של וורמברנד חל גידול של 15% בשבוע האחרון. במקביל הודיה מגה, שעד כה מכרה את חיתולי האגיס מטורקיה רק ברשת מגה בול, על הרחבת ההפצה גם לתתי־הרשתות מגה, מגה בעיר ומגה באינטרנט.

בניגוד לחיתולים, שם זוכים הקמעונאים לשיתוף פעולה מצד היצרנים והיבואנים, בתחום תחליפי החלב היצרניות לא מסייעות לרשתות בצורה משמעותית להוזיל את המחירים לצרכן. על כן ניתן לראות כי המבצעים על תחליפי החלב לתינוקות אגרסיביים פחות מהשבוע שעבר, אז החלה ניו פארם בהוזלה שסחפה אחריה את הרשתות האחרות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות