אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האגיס מטורקיה: 40% ממכירות החיתולים במגה

האגיס מטורקיה: 40% ממכירות החיתולים במגה

מסת המכירות של החיתולים המיובאים מסמנת את חוגלה קימברלי כמפסידה בקרב החיתולים, שמתרחב גם ל־120 סניפי מגה בעיר

20.07.2011, 09:59 | גיל קליאן ואורנה יפת

רבוע כחול מנצחת בינתיים את חוגלה קימברלי בקרב עלחיתולי האגיס: אחרי שנתקלה בספקות באשר ליכולתה להמשיך את היבוא המקביל של חיתולי האגיס לאורך זמן, הודיעה שלשום רבוע כחול כי מכירת החיתולים המיובאים תורחב גם לתתי־הרשתות מגה ומגה בעיר, וכן לאתר החברה באינטרנט.

ההרחבה ל־120 חנויות מגה בעיר, לעומת ההפצה ל־65 חנויות מגה בול, דורשת כמויות גדולות בהרבה של חיתולים והיערכות לוגיסטית. מדובר במשימה לא פשוטה, משום שמקור החיתולים הוא מפיצים של האגיס בטורקיה, שמוכרים את החיתולים לרבוע כחול בניגוד להתחייבויותיהם לחוגלה קימברלי. עם זאת, לדברי גורם העוסק ביבוא מקביל, אי אפשר לעצור את הפעילות. "אם אתה בא עם מזומן, ימכרו לך", אמר הגורם. "אפשר להביא לישראל כל כמות של כמעט כל מוצר".

ברבוע כחול סירבו אתמול לומר עד מתי יימכרו החיתולים מטורקיה. עם זאת, אם הספקים בישראל יתיישרו לרמות מחיר נמוכות יותר לאורך זמן, המהלך של הרשת ירוקן מתוכן. מאידך, המהלך מועיל לתוצאות הכספיות של החברה, שמוכרת חיתולים בלי לסבסד אותם - בניגוד לרשתות האחרות, שמסבסדות מוצרי תינוקות במיליוני שקלים בחודש.

אם לשפוט לפי נתוני מכירות החיתולים הטורקיים במגה בול, לחוגלה יש לא מעט מה להפסיד מהמהלך: כ־40% מהחיתולים הנמכרים כיום במגה בול מגיעים מיבוא מקביל, 30% הם האגיס מייצור ישראלי ו־30% הנותרים הם פמפרס.

בינתיים, מלחמת החיתולים הגדילה את מכירות החיתולים בכל הרשתות, שמציעות כולן מבצעים על חיתולים ומזון לתינוקות. "ב־2010 ערכנו מבצעי סוף שבוע בכ־40 שבועות בשנה, בעיקר על מזון תינוקות וחיתולים", אמר דני לוזון, סמנכ"ל סחר בסופר־פארם. "השנה אנו רואים יותר מבצעים על מוצרים אלו, ובהתאמה עולים גם ההפסדים. כרגע אנו מעריכים שההפסד על חיתולים ומזון תינוקות ב־2011 יגיע לכ־40 מיליון שקל".

ברשתות מצפים עתה כי היצרנים יספגו חלק מההפסדים: "במוקדם או במאוחר, חלק גדול מההפסדים יצטרך להיות מגולגל על היצרן", אמר קמעונאי ברשת מזון. "היצרנים יצטרכו להוריד 20% מהמוצרים לקמעונאים".

קמעונאי אחר מדווח על התנהלות קשוחה של חברות המזון לתינוקות. "אסם מתבצרת בצורה מקוממת, ולא מעוניינת להוריד מחירים למטרנה (שאותה היא מייצרת ומפיצה). היא אמרה שאם אנחנו רוצים לעשות מבצע היא לא צד בעניין, ושנעשה את זה על חשבוננו".

אבל הקמעונאים לא מרוצים מתמיכה נקודתית, ורוצים שהיצרניות יורידו מחירים לא רק בעת מבצעים. "אני לא חושב שהמבצעים יימשכו לאורך זמן", אמר קמעונאי בכיר. "הסבסוד הוא מטורף. כשאני עושה מבצע על שתי יחידות סימילאק, אני מסבסד את המוצר ב־60%. עם ישראל בוחר כרגע, עם העיתונות, על איזה מוצרים לעשות מבצע - אבל אם לא יירד המע"מ על מוצרי מזון ותינוקות, המבצעים לא יימשכו".

ברשתות המזון נהנים לחשוב כי לפי שעה, המפסידות הגדולות ממבצעי החיתולים והפורמולות הן רשתות הפארם, שמוצרי התינוקות הן ליבת העסקים שלהן - ושמפסידות כעת לקוחות לטובת רשתות המזון.

תגיות