אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשל ירידה בביקוש: יצרנית מערכות הניווט הגדולה באירופה עברה להפסד צילום: shutterstock

בשל ירידה בביקוש: יצרנית מערכות הניווט הגדולה באירופה עברה להפסד

מכירות החברה ההולנדית Tom Tom ירדו ב-13% ל-314 מיליון יורו והחברה הפסידה 489 מיליון יורו ברבעון השני

22.07.2011, 12:10 | סוכנויות הידיעות

טום טום (Tom Tom), יצרנית מערכות הניווט הגדולה באירופה, דיווחה על הפסד לא צפוי ברבעון השני, לאחר שרשמה מחיקת ערך של נכסים שנועדה לשקף את הירידה בשוק למערכות ניווט אישיות.

החברה דיווחה על הפסד של 489 מיליון יורו (705 מיליון דולר) בהשוואה לרווח של 34 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד. תחזית האנליסטים עמדה על רווח נקי של 10.7 מיליון יורו. החברה רשמה מחיקת ערך של 512 מיליון יורו ברבעון "המשקפת תחזית מופחתת" בשוק מערכות הניווט האישיות.

המכירות ירדו ב-13% ל-314 מיליון יורו. ב-27 ביוני העריכה החברה כי ההכנסות ינועו בין 310-300 מיליון יורו ברבעון. באותה הזדמנות הורידה טום טום את תחזית הרווח וההכנסות לשנה כולה, על רקע ירידה מהירה מהצפוי בביקוש בארצות הברית ומעבר של צרכנים למערכות זולות יותר. המניה נפלה ב-27% ביום של ההודעה.

מתחילת השנה ירדו מניות החברה ב-54%, ושווי החברה ההולנדית עומד כעת על 812 מיליון יורו. לעומת זאת, יריבתה האמריקאית גרמין התחזקה ב-5.6% השנה.

בטום טום מקווים להעלות הכנסות בזכות מפות, שירותים ומערכות מובנות במכוניות.

תגיות