אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשלה אישרה: נמל תעופה בינלאומי יוקם בתמנע

הממשלה אישרה: נמל תעופה בינלאומי יוקם בתמנע

נמל התעופה החדש יחליף את הנמל הקיים באילת בתוך כשלוש שנים. המשימה הוטלה על רשות שדות התעופה והעלות המוערכת של הפרויקט היא כ-1.6 מיליארד שקל

24.07.2011, 13:37 | יסמין גיל
הממשלה אישרה היום (א') להטיל על רשות שדות התעופה (רש"ת) להקים ולהפעיל את נמל התעופה הבינלאומי העתידי שיקום בתמנע, ואמור להחליף את שדה התעופה הקיים באילת, שיפונה. זאת, בהמשך להחלטת הממשלה מיולי אשתקד, להטיל על רש"ת גם את תכנון הפרויקט.

העלות המוערכת של הפרויקט, בטרם הושלם התכנון המפורט, היא כ-1.6 מיליארד שקל ולוח הזמנים המשוער הוא כשלוש שנים מתחילת ההקמה. מימון הפרויקט יחול במלואו על רש"ת ממקורותיה והיא תהיה רשאית לגייס חלק מעלות הפרויקט כחוב חיצוני. רש"ת תהיה רשאית להגיע להסדר עם מינהל מקרקעי ישראל, במסגרתו מימון חלק מהפרויקט יהיה באמצעות השבת המקרקעין של שדה התעופה הקיים באילת.

מטרת נמל התעופה העתידי באילת היא לרכז את הפעילות התעופתית לאזור העיר, וזה אמור להחליף את פעילויות שדות התעופה באילת ובעובדה. הצפי, על פי נתוני משרד התחבורה, הוא לכ-1.5 מיליון נוסעים בשנה הראשונה לפעילות הנמל, 90% בטיסות פנים ארציות.

בהודעת משרד ראש הממשלה צוין כי "ההחלטה להעברת שדה התעופה מחוץ לעיר, שלא טופלה במשך שנים, היא חלק מתכנית כוללת לפיתוחה של אילת אותה אנחנו רוצים להזניק. השדה הזה, שהממשלה ממליצה לקרוא לו על שם אילן ואסף רמון, יהיה חלופה לנתב"ג ולשדה התעופה באילת. הוא יפנה הרבה שטח מתוך אילת וייתן פיתרון גם להתרחבות העיר וגם למניעת כל נזקי הרעש והפגיעה בהגנת הסביבה. זה חלק מהצעדים שאנחנו עושים לשנות את אילת והנגב, לרבות סלילת רכבת לאילת, הרחבת כביש הערבה, ואנחנו בודקים אפשרות של העתקת הנמל באילת".

"היסטוריה"

במשרד התחבורה כינו את ההחלטה "היסטוריה", הגם שטרם הונחה האבן הראשונה להקמת הנמל. לשאלה מתי תחל ההקמה, נמסר ממשרד ראש הממשלה: "משרד התחבורה הוא האמון על הנושא". ממשרד התחבורה נמסר: "באוגוסט יוחל בגידור השטח ותפיסת הקרקע".

על פי הודעת משרד התחבורה, הפרויקט יוקם בשיטת "פרס-קנס" שבו היזם יקבל פיצוי על סיום הפרויקט לפני המועד שנקבע, ומנגד ייקנס על איחור בהשלמת הפרויקט. עוד צוין כי הממשלה אישרה הצעת החלטה להקמת נמל תעופה נוסף בישראל שישמש כמשלים לנתב"ג, שיוקם בשילוב הסקטור הפרטי.

רעיון הסקטור הפרטי הועלה גם לגבי תמנע: בעבר פורסם כי משרד האוצר מקדם את הנמל בתמנע כך שייבנה בשיטת BOT (בנה, החזק והעבר), בדומה למיזמי תחבורה אחרים בישראל, דוגמת הרכבת הקלה בירושלים. במסגרת התוכנית אמור היה לקבל גוף פרטי את ההיתרים ואת הרישיון להקים ולהפעיל נמל תעופה, ולאחר כמה עשרות שנים יועבר המתקן כולו לרשות המדינה. אלא שהדבר עורר את התנגדות ועד עובדי רש"ת, ובסופו של דבר הרעיון נגוז. ממשרד האוצר נמסר בנושא: "משרד האוצר יפעל על פי החלטת הממשלה שהתקבלה".

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
חייבים להפריט את בניית השדה, מה זה מפחדים מועד רשות שדות התעופה ? ככה מנהלים מדינה ?
סוף סוף יש הזדמנות לייצר תחרות בריאה בין רשות שדות התעופה והסקטור הפרטי, מדוע לוותר ? משמעות ההחלטה היא מאות מיליוני שקלים נוספים בהקמה ומאות מיליונים נוספים בתפעול. חבל...אבל לא מאוחר מדיי, אני קורא לנציגי הציבור ובמיוחד משרד האוצר להביא את הנושא לדיון ציבורי בשקיפות מלאה.
בכיר בתחום התשתיות  |  25.07.11
11.
את נתבג 2000 פתחו ב2005 נראה מה יעשו עכשיו בטלני הממשלה ורשות שדות התעופה
באנגליה פתחו את טרמינל 5 שהוא יותר גדול מנתבג כולו בדיוק בזמן המתוכנן ובדיוק בתקציב. שם ההקפדה הייתה עד רמת ראש הממשלה. אני מקווה שהממשלה ורש"ת לא יפגינו את העליבות הרגילה. עיין ערך דלק פסול (והחקירה התפוגגה) עיין ערך הורדת הדירוג של נתבג וחכה לפישולים הבאים.
מתי , תל אביב  |  25.07.11
9.
כן, זו הבעיה העיקרית באילת ובתחבורה במדינה
מדינת חלם. מיליארדי שקלים על פיל לבן. בו בעת, שבמדינה יש קולות גועשים על מרמור ממדינות הקפיטלסטית של הקואלציה. אין גבול לאטימות. הנמל באילת - זו הצרה??? מה עם התחבורה הציבורית (שלא נזכיר את המילה "רכבת קלה" רחמנן ליצנן)? מה עם מחירי הדלק? מה עם פיתוח תשתיות (בניית מחלפים, הרחבת כבישים)?
אודי , קרית גת  |  24.07.11
לכל התגובות