אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המותגים הפרטיים לא מצליחים להתרומם

המותגים הפרטיים לא מצליחים להתרומם

נתוני סטור נקסט למחצית הראשונה של 2011: המותגים הפרטיים של רשתות השיווק הגדילו את חלקם בשוק הנון־פוד, אבל במזון הלקוחות מעדיפים את המותגים הוותיקים

25.07.2011, 09:27 | גיל קליאן

רשתות השיווק הביעו לא אחת את התסכול שלהן מהצרכן הישראלי, שבוחר פעם אחר פעם לקנות את מותגי המזון היקרים והאהובים - במקום לנסות את המותגים הפרטיים של הרשתות, שמציעים מחיר זול יותר לצרכן לצד רווחיות גבוהה יותר לרשת.

נתוני סטור נקסט לסיכום המחצית הראשונה של השנה מגלים עד כמה מוצדק התסכול הזה: על פי הנתונים, נתח השוק של המותגים הפרטיים בשוק המזון עמד על 5% במחצית הראשונה של 2011, ללא שינוי לעומת המחצית הראשונה של 2010. בתחום המשקאות עמד נתח השוק של המותג הפרטי על 0.9%, לעומת 1% במחצית המקבילה.

הקיפאון בנתחי השוק של המותגים הפרטיים בתחומי המזון והמשקאות מגיע למרות השקות בלתי פוסקות של מוצרים חדשים מצד הרשתות, ולמרות מתן שטחי מדף נרחבים למותגים הפרטיים. כל רשתות השיווק מציינות את המותג הפרטי כדרך של הרשת להציג שיפור ברווחיות בעתיד, וכולן מניחות כי נתח השוק של המותג הפרטי יצמח וימשיך לצמוח.

בעולם נהנות הרשתות משיעורי חדירה גבוהים מאוד למותגים הפרטיים, כאשר בבריטניה מדובר בשיעורים של יותר מ־40% מהמכירות בכמה מהרשתות.

עם זאת, המותגים הפרטיים בישראל דווקא זוכים להצלחה ולהגדלת נתח שוק בתחומים שאינם מזון: בתחום טיפוח הפרט עמד נתח השוק של המותגים הפרטיים על 6% (לעומת 5.4% במחצית המקבילה של 2010). בתחום טיפוח הבית סיכמו המותגים הפרטיים את המחצית הראשונה של 2011 בנתח שוק מרשים עוד יותר של 11.2% (לעומת 10.1% במחצית המקבילה).

נתונים אלה ממשיכים את המגמה גם מאז 2009, ומראים כי אף שהצרכן מתקשה לתת אמון במותג הפרטי בתחום המזון והמשקאות, הוא דווקא מוכן להכניס את המותג הפרטי הביתה כשמדובר במוצרים כמו אקונומיקה או סבון כלים.

גם עליות המחירים החדות בתחום המזון לא הצליחו לשכנע את הצרכן להגדיל את חלקו של המותג הפרטי בסל הקניות. מנתוני סטור נקסט עולה כי תחום המזון רשם עליה של 3.9% במחירים לעומת המחצית המקבילה - המהווה את שיעור ההתייקרות הגבוה ביותר מבין התחומים שנבדקו. לשם השוואה, במחצית הראשונה של 2010 נרשמה עלייה של 0.3% במחירי המזון, לעומת המחצית הראשונה של 2009. תחום המשקאות רשם עליית מחיר מוצעת של 2.8% במחצית, אחרי עלייה של 2% במחירים במחצית הראשונה של 2010.

תחום טיפוח הפרט רשם עליית מחיר של 1.4% לעומת ירידה של 0.8% במחירים בתקופה המקבילה, ותחום טיפוח הבית רשם עלייה של 1.8% במחירים לעומת ירידה של 0.8% במחצית המקבילה.

לפי נתוני סטור נקסט, תחום המזון והמשקאות כולו רשם צמיחה של 6.7% לעומת המחצית המקבילה, כאשר עשרת הספקים המובילים (תנובה, שטראוס, אסם, החברה המרכזית, נטו, יוניליוור, יפאורה, טמפו, זוגלובק ודיפלומט) החזיקו נתח שוק של 61.5% מכלל שוק המזון - ירידה של 0.7% לעומת המחצית המקבילה.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
כשאתה קונה מותג פרטי אתה קונה את המוצר שהיה הכי זול במיכרז אסון לכלכלה ולתעשיה
אסור לקנות מותג פרטי זה הורס את התעשיה את היצירה ואת העתיד למה ? מיפעל יצרני חדש אין לו סיכוי למכור לרשתות השיווק מוצר שהם מייצרים תחת המותג שלהם אים היה מותג פרטי לפני 30 שנה אוסם שטראוס תלמה סנו ועוד הרבה מותגים לא היו מצליחים להגיע למה שהם הגיעו פשות אין סיכוי להצמיח מותג פרטי אים יש לרשת השווק מוצר דומה החשיפה והבמות והפירסום שרשתות השיווק משקיעות במותג הפרטי לא משאיר סיכוי לשום יצרן להצליח ולשרוד . זאת תחרות לא הוגנת איך הממונה על ההגבלים לו הפסיק את האסון הכלכלי הזה  
חיים חי , רמת השרון  |  07.08.11
לכל התגובות