אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נטפליקס: "נשלב את השירות שלנו בפייסבוק" צילום: בלומברג

נטפליקס: "נשלב את השירות שלנו בפייסבוק"

נטפליקס, שירות הזרמת והשכרת הסרטים הפופולרי הודיע שבתוך כרבעון הוא ישתלב בפייסבוק – אך לא בתחומי ארה"ב. החברה העריכה שהכנסותיה יקטנו בשל העלאת מחירי ה-DVD

26.07.2011, 11:14 | יוסי גורביץ

נטפליקס, שירות הווידאו הפופולרי הפועל בצפון אמריקה ומאפשר למשתמשים להזרים אליהם סרטים או להזמין אותם ב-DVD, הודיע אמש (ב') כי עד סוף הרבעון הבא, השירות שלו ישולב בפייסבוק – אם כי לא בארה"ב. הדברים נאמרו כחלק מהדו"ח הרבעוני של החברה.

נטפליקס תוסיף פיצ'ר חדש שיאפשר למשתמשים לשתף עם חבריהם ברשימת הסרטים שראו ואת הסרטים האהובים עליהם.

לדברי החברה, החוק הקיים בארה"ב יוצר אי ודאות באשר לחוקיותו של שיתוף וידאו, ועל כן היא מתכוונת להשיק את השירות שלה בפייסבוק קודם כל בקנדה ודרום אמריקה, ולהמתין להחלטת הקונגרס בנושא. לדברי החברה, הצעת חוק בנושא כבר נמצאת בפני הקונגרס, ואם היא תתקבל השירות יורחב גם לארה"ב, אך בינתיים אין בכוונתה להסתכן.

עוד הודיעה החברה כי היא מעריכה שהכנסותיה ברבעון השלישי ייפגעו, וזאת משום שבצעד מעורר מחלוקת היא העלתה לאחרונה באופן ניכר את מחירי השכרת ה-DVD, מתוך כוונה מוצהרת לשכנע כמה שיותר ממשתמשיה לעבור משכירת DVD להזרמת סרטים.

הכנסות החברה ברבעון האחרון נחשבות למאכזבות. מניות החברה ירדו ב-10% בסחר המאוחר. מתחילת השנה, מניות החברה עלו ב-55%.

להערכת החברה, בסוף הרבעון הקרוב רק שלושה מיליונים מלקוחותיה ישתמשו בשירותי ה-DVD בלבד, וכי 13 מיליונים ישתמשו הן בשירותי ה-DVD הן בשירותי ההזרמה, בעוד עשרה מיליונים ישתמשו אך ורק בשירותי ההזרמה. מספרם של האחרונים גדל והולך, ומדיווחי החברה עולה כי הם מהווים כ-75% מכלל המשתמשים החדשים שלה.

ב-2010, החברה התרחבה מחוץ לארצות הברית והתפשטה לקנדה. לאחרונה, נטפליקס הודיעה שהיא מתכוונת להתרחב ולהשיק את השירות שלה בכל מדינות דרום אמריקה עד סוף 2011. בנוסף, היא מעוניינת להכנס לטריטוריות בינלאומיות נוספות במהלך 2012, ביניהם גם ספרד ובריטניה.

תגיות