אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההורים מחפשים מציל

ההורים מחפשים מציל

האגיס Little Swimmers, חיתול הבריכה היחיד בישראל, עולה לפחות פי שניים מחיתול האגיס רגיל, אף שהוא אינו מכיל חומרי ספיגה. למה? בחוגלה טוענים שמדובר בשני מוצרים שונים

28.07.2011, 09:01 | גיל קליאן

אחד ממוצרי חוגלה שזוכה לעלייה במכירות בעונת הקיץ הוא ה־Little Swimmers - חיתולי האגיס המיועדים לכניסה למים, בים או בבריכה. המוצר זוכה לפופולריות אצל הורים רבים לפעוטות, וישנן אף בריכות האוסרות על הכנסת תינוקות למים ללא מוצר זה. אגב, האגיס הוא המותג היחיד המוכר חיתולים כאלה ברשתות השיווק הגדולות, כך שלהורים אין כל ברירה אלא לקנות אותו.

הבעיה מתחילה, כרגיל, בגזרת המחיר: מחירו הממוצע של חיתול האגיס בישראל הוא מתחת לשקל אחד; מחירו של חיתול Little Swimmers נע מ־4 שקלים במחיר מדף רגיל, ועד 2 שקלים לחיתול במבצעי עונת הקיץ.

האם יש הצדקה לפער של לפחות פי שניים במחיר? בניגוד לחיתולים הרגילים, הרשתות לא מפסידות כסף על חיתולי הבריכה - אך לא ניתן להסביר בכך את כל הפער. עוד הצדקה לפער היא שחוגלה־קימברלי מייבאת את חיתולי הבריכה, בניגוד לחיתולים הרגילים המיוצרים במפעל בישראל, מה שמוסיף ומייקר את התהליך.

אחד הבכירים בשוק החיתולים טוען שההפך הוא הנכון, וכי החיתול המיועד למים צריך להיות זול יותר. זאת, משום שהוא אינו מכיל חומרי ספיגה, שהם חומר הגלם היקר ביותר בייצור החיתול. אז איך בחוגלה מסבירים את הפער הזה? בחברה טוענים: "מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין המיועדים לשימושים שונים ומיוצרים בטכנולוגיה שונה לגמרי, ולכן אין מקום להשוות ביניהם".

אגב, בדיקה לא מחייבת באתר האינטרנט של טסקו הבריטית מגלה כי על חיתולי האגיס נטורל משלמים שם 0.2–0.25 ליש"ט לחיתול (1.1–1.4 שקלים לחיתול, לפי שער ליש"ט של 5.57 שקלים), ואילו על ה־Little Swimmers משלמים שם 0.25–0.3 ליש"ט (1.4–1.7 שקלים לחיתול). במקרה הכי גרוע, מדובר שם בפער של 50% במחיר - פער שעליו ההורים הישראלים יכולים רק לחלום.

תגיות