אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנק ישראל יוצא בקמפיין הסברה בנושא חינוך פיננסי צילום: חיים הורנשטיין

בנק ישראל יוצא בקמפיין הסברה בנושא חינוך פיננסי

מטרת הקמפיין, שיתבצע בעיקר בפייסבוק, היא להציג לבני נוער מושגים כלכליים ופיננסיים בדרך בהירה ומעניינת

03.08.2011, 14:47 | כתב כלכליסט

בנק ישראל פותח היום (ד') בקמפיין הסברה שכותרתו "לוקחים אחריות על הכסף שלנו - להבין בכסף עושה אותך גדול". מטרת הקמפיין היא להעשיר את הידע הפיננסי של בני הנוער ולהקנות להם כלים להתנהלות כלכלית נבונה.

המפקח על הבנקים דודו זקן ציין: "כישורים פיננסים הם חלק בלתי נפרד מכישורי החיים שעל ילדינו לרכוש בדרך לבגרות ולעצמאות. ככל שנקדים את החינוך לנטילת אחריות כלכלית תוך הבנה של המוצרים הבנקאיים, נתרום להעצמה של בני הנוער ולהגברת המודעות שלהם לזכויותיהם כצרכנים בעתיד".

מטרת הקמפיין, שפונה לבני הנוער, היא להציג בדרך בהירה ומעניינת מושגים כלכליים כמו ריבית, הצמדה, יתרת זכות, יתרת חובה ועוד. את הקמפיין, שהופק באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, מובילות ארבע דמויות של בני נוער, שכל אחת מהן מייצגת נושא פיננסי: תכנון תקציב וחיסכון, למי מתאים לפתוח חשבון בנק, איך בוחרים בנק, ועצות לניהול חשבון הבנק. כל דמות מעלה בעיה ומציגה את הפתרון באמצעות סרטון קצר על הנושא. כמו כן, נבנו מדריכים וכלים המבהירים מגוון רחב של נושאים, כגון: קריאת דף תנועות בחשבון, מחשבון לחיסכון, טבלת תקציב, שאלות ותשובות, מילון מונחים פיננסי ועוד.

רשת הפייסבוק נבחרה כפלטפורמה המובילה להצגת המידע, מתוך כוונה לפגוש את הנוער במדיה העיקרית שבה הוא משתמש. מלבד בפייסבוק, את התכנים ניתן למצוא גם באתר בנק ישראל באינטרנט (בעברית, אנגלית, רוסית וערבית) ובסלולר.

פעולה זו של הפיקוח על הבנקים בתחום ההסברה הצרכנית, הנה חלק ממכלול פעולות בהן נוקט בנק ישראל לקידום החינוך הפיננסי, בין היתר באמצעות שיתופי פעולה עם גורמים נוספים, כגון עם המועצה הלאומית לכלכלה שבמשרד ראש הממשלה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות