אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: אנדרואיד היא מערכת ההפעלה הסלולרית הנמכרת בישראל צילום: Shutterstock

בלעדי: אנדרואיד היא מערכת ההפעלה הסלולרית הנמכרת בישראל

פלישת האנדרואידים מגיעה גם לארץ הקודש: מכירות אנדרואיד עקפו את מכירות האייפון בישראל; סמסונג הפכה ליצרנית הסמארטפונים הפופולרית במדינה

08.08.2011, 15:23 | הראל עילם

ברבעון השני של 2011, נמכרו בישראל יותר טלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, מאשר מכשירי אייפון. כך מסרה חברת המחקר הבריטית Canalys בתגובה לפניית "כלכליסט". עם זאת, iOS היא עדיין מערכת ההפעלה המובילה בישראל מבחינת מכשירים פעילים.

לפני מספר ימים החברה שחררה דו"ח לפיו אנדרואיד שולטת על 48% מכל מכירות הסמארפונים ברחבי העולם, והיא מערכת ההפעלה המובילה ברוב המדינות. קאנאליס הגדירה את אנדרואיד כחזקה במיוחד באזור אסיה, וכמערכת ההפעלה המובילה ב-35 מתוך 56 המדינות שבהן התבצע הסקר.

לפי קאנאליס, ברבעון השני השנה נמכרו 150-200 אלף טלפונים חכמים בישראל, מתוכם 32.9% מכשירי אנדרואיד, 24.5% לאייפון, 23.5% לנוקיה ומערכת ההפעלה סימביאן ו-12.6% ל-RIM ומכשירי בלקברי. שאר מערכות ההפעלה ייצגו 6.4% מהשוק בלבד.

במהלך השנה האחרונה, אנדרואיד רשמה זינוק עצום של 740% בהיקף המכירות שלה. ברבעון המקביל אשתקד, אנדרואיד ייצג רק 3.9% מהמכירות באותה תקופה. זוהי קפיצה גדולה יותר מהתקדמות העולמית של אנדרואיד, שצמחה ב-350% ברחבי העולם.

בנוסף, קאנאליס הכתירה את סמסונג כיצרנית הטלפונים החכמים הגדולה בישראל, לאחר שהצליחה לקטוף את התואר מנוקיה. בין השאר, בחודשים האחרונים סאני, היבואנית הרשמית של סמסונג, הודיעה שמכרה למעלה מ-200 אלף יחידות של גלקסי S ולמעלה מ-10 אלף ממכשיר הדגל החדש של החברה הקוריאנית, גלקסי S2.

ומה לגבי מתחרותיה של אנדרואיד?

 

גם אפל, יריבתה של אנדרואיד וגוגל, רשמה צמיחה מהירה מאוד בשוק הישראלי בהשוואה לשאר העולם. בסך הכל, iOS צמחה ב-140% לעומת שנה שעברה, מ-10.3% מהמכירות ברבעון השני של 2010. אחת הסיבות לכך היא התרחבותה של איידיגיטל, הנציגה הרשמית של אפל, בארץ וכן השקת קמפיין שיווק אגרסיבי למכשיר.

בלקברי. RIM צומחת בישראל ב-40% בלקברי. RIM צומחת בישראל ב-40% בלקברי. RIM צומחת בישראל ב-40%

בניגוד לשאר העולם, RIM חוותה שיפור משמעותי במעמדה וצמחה ב-40%. אחת הסיבות לכך היא שרוב ספקיות הסלולר החלו להפיץ מכשירי בלקברי לקהל רחב יותר של משתמשים, במיוחד סטודנטים וחיילים. קאנאליס גם ציינה ש-RIM ממשיכה להתחזק במספר מדינות ברחבי העולם, במיוחד באזור דרום אמריקה, שם מערכת ההפעלה שלטה על 28% מהמכירות. באינדונזיה ודרום אמריקה היא הייתה גם מערכת ההפעלה הנמכרת ביותר, והצליחה לעקוף את נוקיה.

סמנכ"ל קאנאליס, כריס ג'ונס, אמר: "קל להיות שלילי על מעמדה של בלקברי בארצות הברית, אבל חשוב לזכור שבשווקים אחרים, במיוחד שווקים מתפתחים, ממשיך להיות עניין רב במוצריה. למרות זאת, היא חייבת להמשיך להתפתח על מנת לתפוס מחדש את המומנטום האבוד שלה. זה חיוני שהמכשירים הראשונים המבוססים על בלקברי 7 ייצאו בכל העולם לפני תקופת החגים".

המפסידה הגדולה - נוקיה

הצמיחות המהירות בנתח השוק של אנדרואיד, iOS ובלקברי בישראל באו על חשבון נוקיה - לשעבר יצרנית הטלפונים החכמים הגדולה בעולם ובארץ. נתח השוק של החברה הפינית התרסק ונפל ב-70% במהלך השנה האחרונה. ברבעון השני של 2010, נוקיה עדיין הייתה החברה הדומיננטית ביותר במדינה, ושלטה על 75% ממכירות הטלפונים החכמים. כיום, נוקיה היא עדיין החברה הדומיננטית בברזיל, רוסיה, הודו וסין אבל מעמדה בהודו וסין אינו יציב.

בסך הכל, שוק הסמארפונים הישראלי הוא 0.2% בלבד מכלל העולם. אסיה יצגה 37% מהשוק הבינלאומי, ואחריה אירופה עם 32% ואחריהן צפון ודרום אמריקה עם 30%.

חברת המחקר גם אמרה שסמסונג היא יצרנית האנדרואיד הגדולה בעולם והיצרנית השניה בגודלה בכל שוק הסמארפונים העולמי, אחרי אפל.

זה אחד מהדו"חות הראשונים המסקרים את שוק מערכות ההפעלה הסלולריות בישראל. המחקר מסתמך על איסוף נתונים מנקודות מכירה, ספקיות הסלולר ופלטפורמות פרסומות. עם זאת, בניגוד למקובל ברוב העולם, היבואניות הישראליות אינן מספקות בדרך כלל נתוני מכירות מדויקים, כך שלהערכות קאנאליס לגבי השוק המקומי יש טעות דגימה גדולה יותר. בנוסף, נתוני המכירות של נוקיה וסימביאן מתייחסים ל"סמארטפונים" בלבד, ללא הגדרה לגבי מהו סמארטפון.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
אם לא אכפת לך לשלם מחיר כפול-שיהיה לך לבריאות
לידיעתך, גם בחנות פרטית אתה מקבל אחריות של שנה על המכשיר, כך שאם יש בעיה יש לך למי לפנות. רוב החנויות הפרטיות מופיעות בזאפ ואם ינסו לסבן אותך תוכל לכתוב שם פידבק שלילי על החנות, מה שיכול לפגוע בהם קשה מאד. מסיבה זו, יש לך כצרכן כח גדול, החנות יודעת זאת ולכן לא שווה להם להתנער מאחריות או למכור מוצרים דפוקים. החנות כעסק קטן, חייה מלקחות פרטיים בסביבה מאד תחרותית של עשרות מתחרים ולכן המוניטין כל כך חשוב לה. בשונה ממונופול חברות הסלולר ששמים עלינו פס, עושקים אותנו במחיר ודופקים אותנו בשרות.
ל-4  |  08.08.11
4.
ל1. תשלמו ביוקר על מכשיר לא אמין מחנות פרטית.
לא ניתן לדעת איך המכשיר הגיע לחנות הפרטית וכמה ידיים, גלגולים ומדינות הוא עבר בדרך ואיך התייחסו אליו (נפילות, זעזועים, לחות, העמסה והובלה נכונה וכו..) גם אם הוא מגיע באריזה מקורית שלא נפתחה. י היתרון של חברת הסלולר שאני לפחות יכול לישון בשקט ויכול להיות בטוח שאני מקבל מכשיר ישירות מהיבואן שקיבל אותו ישירות מהיצרן בלי תחנות ביניים בדרך ולפי כל כללי ההובלה והטיפול שהיצרן קבע.
יריב , תל אביב  |  08.08.11
לכל התגובות