אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאות נהגי מונית מוחים בכבישי תל-אביב צילום: עומר הכהן

מאות נהגי מונית מוחים בכבישי תל-אביב

מאות מוניות הגיעו לצומת הרחובות קפלן ומנחם בגין בתל-אביב, כשעליהן שלטים המוחים על עלויות הסולר הגבוהות. הן יצאו בנסיעה איטית לעבר גני התערוכה וגרמו לשיבושי תנועה קשים. "ראש הממשלה צריך להבין - סולר זה גם דלק"

04.08.2011, 12:08 | כתבי ynet

עוד מצטרפים למאבק נגד יוקר המחיה: מאות נהגי מוניות חסמו היום (ה') את צומת עזריאלי בתל-אביב, במחאה על עלויות הסולר במדינה. לאחר שפעילי מחאת הדיור הקימו בו אוהלים, ורפתנים שפכו חלב על הכביש, הגיעו לצומת הרחובות קפלן ומנחם בגין שמול קריית הממשלה גם מאות נהגי מונית למחאה משלהם.  

הנהגים יצאו נגד העלויות הגבוהות של סולר במדינה, ומחו על החלטת ההמשלה להפחית אך ורק את המס על הדלק - מבלי להוזיל גם את הסולר. הם נשאו שלטים עליהם נכתב: "ביבי הסולר בשמיים", "12 שעות במונית, מינוס בבנק", "הסולר הוא החמצן שלנו", ו"הסולר מתייקר והאוויר אוזל". המכוניות, שסתמו את הצומת מכל הכיוונים, יצאו בנסיעה איטית לאורך רחוב מנחם בגין, דרך נמיר ושדרות רוקח, וגרמו שיבושי תנועה קשים בכבישי העיר. הן הגיעו לגני התערוכה, שם מתוכננת להתקיים עצרת מחאה.

"אנחנו לא מסכימים להיות סוג ב'", הסביר ל-ynet יו"ר ארגון נהגי המוניות, יהודה בר אור, שיזם את מפגן המחאה. "אם הדלק עולה, הסולר עולה. אבל אם קורה להיפך, אנחנו דורשים שגם הסולר לא יעלה. זו פעם שנייה שמחליטים לא להעלות את מחיר הבנזין, אך מעלים את מחיר הסולר. ראש הממשלה צריך להבין - סולר זה גם דלק. הוא מפלה כאן את כל רכבי הסולר ובמיוחד את נהגי המוניות. אנחנו נפסיק להיות קורבנות".

שץ פפו, נהג מונית נשוי ואב לילד מתל-אביב, ציין כי אמנם הסולר הוא מוקד המחאה, "אבל אני כאן גם בגלל שחיקת השכר שלנו, העלות הגבוהה של הביטוח ושעות העבודה הרבות. ההוצאות שלנו הולכות וגדלות וההכנסות קטנות. אי אפשר לקרוע את האזרח כל פעם בעוד עליות מחירים".

מנחם, נהג אחר, הוסיף: "עם הפרשי עלויות מחירי הסולר במהלך השנים שבהן אני עובד, כבר יכולתי לקנות דירה אפילו בתל-אביב. זה לא יאומן, כל שנה אנחנו משלמים עשרות אלפי שקלים יותר על הסולר".

ביום ראשון החליטה הממשלה תחת לחץ המפגינים על יוקר המחייה, להפחית זמנית במס הבלו המוטל על הדלק, רגע לפני שהיה צפוי לעלות - אך מחירי הסולר לא הושפעו ונותרו גבוהים ממחירי הבנזין. עם זאת, מובילי מחאת הדלק מתחו כבר אז ביקורת על היוזמה.

"את המילה לעג לרעש שמענו כל כך הרבה", אמר ל-ynet זאב גראואר, יוזם המאבק. "אלו אמירות שאנו חוזרים עליהן בכל פעם מחדש. זה שוב הזלזול והלגלוג של שר האוצר ושל ראש הממשלה שחושבים שהם יתנו פירורים לאזרחים ובכך ישביעו אותם, אך מדובר כאן בפירורים שלנו!"

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
הסולר צריך לחזור לפיקוח.
הסולר צריך לחזור לפיקוח. הירשזון בזמנו הסיר את הפיקוח על הסולר במטרה (יענו) לעודד תחרות ולהוזיל מחירים . המטרה שלו הייתה ברורה ויחד עם אולמרט הם הסירו את הפיקוח. מאז שטייניץ פישר ממשיכי המסורת מעלים עוד ועוד את הסולר והוא עלה מ 3.5 שח לליטר ל בין 7 ל 14 שח לליטר בודד. בפועל הפיקוח היה חייב כשמחיר עלה בחצי שח לליטר מאחר והיה כשל שוק. אבל כשהציבור שותק אפשר לעצום עין. אל תשכחו שכשהסולר עולה למוביל הוא מעלה את מחיר ההובלה וכך מוצרי יסוד עולים. נהגי המוניות מעלים לנו את המחיר אבל אגד קונים ליטר סולר ב1 שח בודד ואפילו מוכרים למטרופולין ב 1.8 לליטר בודד כשאתם מתדלקים רכב מונע בסולר נגיד ב400 שח 300 שח מתוך הסכום המטורף הזה הוא רק מס שימו לב שאתם משלמים מעמ על מס בלו וזה מס על מס. אז צריך להחזיר את הפיקוח ולהוריד את הסולר למחיר של 5 שקלים לליטר וזה גם יותר מדי. שמדינה תפסיק לעשוק את מעמד הביניים.
חיים  |  04.08.11