אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קראפט פודס מעוניינת להתפצל לשתי חברות כדי לצמוח מהר יותר צילום: בלומברג

קראפט פודס מעוניינת להתפצל לשתי חברות כדי לצמוח מהר יותר

בנפרד החברה העלתה את תחזית הרווח הנקי שלה. מטרת המהלך: יצירת חברה שתתמקד רק בעסקי החטיפים ותפנה לשווקים המתעוררים

04.08.2011, 17:24 | סוכנויות הידיעות

ענקית המזון קראפט פודס הודיעה כי היא מתכננת פיצול לשתי חברות נסחרות, כאשר אחת מהן תתמקד בעסקי החטיפים כמו עוגיות אוראו והשניה תספק מוצרי בסיס באמריקה הצפונית הכוללים בין היתר את רשת בתי הקפה מקסוול ואוסקר מאייר מיטס.

החדשות המפתיעות שמפרסמת החברה היום שולחות את מניותיה לעליות שערים. המהלך שהגתה יצרנית המזון נובע מרצונה להפריד את עסקיה הבינלאומיים שמצביעים על צמיחה גבוהה מעסקיה הפנימיים בארה"ב.

עסקי החטיפים של קראפט מניבים לה הכנסות של 32 מיליארד דולר וחטיבה זו תתמקד בצמיחה עולמית במיוחד בשווקים המתעוררים עם מוצרים כמו טאנג, שוקולד קאדבורי ומסטיק טרידנט. יותר מ-75% מהכנסות החברה ממכירת חטיפים מגיעות הודות למכירות בינלאומיות וכ-42% מהשווקים המתעוררים, שם מעמד הביניים מחביא בתוכו הזדמנויות צמיחה מרשימות.

גם חברת שרה לי הודיעה בחודש ינואר כי היא מתכוונת להתפצל לשתי חברות עד לשנת 2012, כאשר אחת מהחברות תתמקד בעסקי הקפה והאחרת תתמקד בעסקי הבשר. הפיצול בעסקי שרה לי היה צפוי: החברה הפכה עצמה מחברה שמייצרת ומוכרת הכל לחברה שמתמקדת בעסקי המזון.

קראפט נכנסה בשנים האחרונות לעסקי החטיפים בין היתר דרך רכישת קאדבורי שנשלטה קודם על ידי דנונה.

עסקי החברה בצפון ארה"ב יכללו את חטיבת המשקאות של החברה, הגבינות ואחרונות לעסקים, אלה ייצרו עבור החברה הכנסות של 16 מיליארד דולר.

תגיות