אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אקזיט מסנוור: משפחת וולף מוכרת את אירוקה תמורת 20 מיליון יורו צילום: אלון אשכנזי

אקזיט מסנוור: משפחת וולף מוכרת את אירוקה תמורת 20 מיליון יורו

הרוכשת: הזרוע הקמעונאית של חברת האופטיקה הבינלאומית לוקסאוטיקה. לאירוקה מחזור שנתי של 150 מיליון שקל ו-60 נקודות מכירה

05.08.2011, 15:32 | גיל קליאן

שבת שלום למשפחת וולף, בעלי המניות של רשת אירוקה – שהודיעה היום על מכירתה תמורת 20 מיליון יורו לקונצרן לוקסאוטיקה (LUXOTTICA). הרשת מוחזקת ב-90% על ידי מייקל וולף, ובשאר המניות מחזיק אחיינו יעקב וולף. העסקה בין הצדדים נחתמה היום (ו') בשעות הצהריים.

הרוכשת של אירוקה היא רשת SUNGLASSHUT INTERNATIONAL - הזרועה הקמעונאית המתמחה בתחום משקפי השמש בלבד של קונצרן האופטיקה הגדול בעולם לוקסאוטיקה. החברה נוסדה בשנת 1961 ומעסיקה למעלה מ-62 אלף עובדים ברחבי העולם, לצד כ-7,000 נקודות מכירה בצפון אמריקה, אסיה, סין, דרום אפריקה, אמריקה הלטינית ואירופה ומערכת הפצה סיטונאית ב-130 מדינות. מניות הקונצרן נסחרות בבורסות של ניו יורק ומילנו.

מותגי הבית של הקונצרן הם: רייבאן, פרסול, אוקלי, ארנט, ווג ואוליבר פיפלס, בנוסף, מחזיקה החברה בזיכיונות הייצור של המותגים:דולצ'ה&גבאנה, שאנל, ברבארי, טיפאני, ורסאצ'ה, פראדה, פולו ראלף לורן, מיו מיו ודונה קארן.

ל"אירוקה אחזקות" שתי זרועות פעילות – הזרוע הנרכשת היא הזרוע הקמעונאית – "אירוקה אינטרנשיונל". לאירוקה אינטרנשיונל מחזור מכירות שנתי של כ-150 מיליון שקל. לחברה יש יותר מ-60 סניפים ונקודות מכירה ברחבי הארץ. הזרוע השניה של אירוקה אחזקות היא הזרוע הסיטונאית - חברת "עינית", עם מחזור מכירות שנתי המסתכם בכ-50 מיליון שקל, המתמחה בשיווק מותגי פרימיום ב-4 קטגוריות – מסגרות ראיה, משקפי שמש, עדשות מגע ותמיסות לעדשות מגע.

משפחת וולף תמשיך את פעילותה בענף כסיטונאית וכבעלים של חברת עינית. לדברי מייקל וולף: "מדובר בתעודת כבוד של ממש לתעשייה הישראלית ולענף האופטיקה בישראל. כניסתה של LUXOTTICA צפויה לחולל מהפך בתחום משקפי השמש בישראל. גודל הקולקציות ומגוון המותגים שיגיע לישראל צפוי לגדול דרמטית תוך הצבת התחום כולו במקום הראוי לו".

וולף הוסיף, כי "כניסתה של ענקית האופטיקה LUXOTICA, מהווה בשורה עבור עובדי "אירוקה" וספקיה אשר יוכלו ליהנות ממטריית ידע משמעותית, המגובה בחברה חזקה פיננסית וניהולית. אין לנו ספק שתחת ניהולם המשובח של מנהלי SUNGLASSHUT INTERNATIONAL תמשיך הרשת לצמוח ולשגשג".

"אנו רואים בעובדי החברה וספקיה שותפים אסטרטגיים להצלחתה של "אירוקה" ולמעמד אליו הגיעה, ובטוחים שהם יעמידו את מסירותם ותודעת השירות הגבוהה שלהם גם לצוות הניהול העתידי", סיכם וולף.

"רכישה זו חשובה ללוקסאוטיקה מבחינה אסטרטגית, מכיוון שהיא מאפשרת לנו לבסס נוכחות קמעונאית משמעותית בישראל, שוק דינמי מאוד הגדל במהירות", אמר פאביו ד'אנג'לנטוניו, סגן נשיא חטיבת Sun & Luxury Retail בקבוצה. "המיצוב של אירוקה בשוק הישראלי מתאים בהחלט למותג Sunglass Hut על מורשתו וערכיו. אנו אכן מאמינים כי הודות למהלך זה, נוכל לחזק את נוכחות המותגים שלנו בישראל ולעורר את כלל הקטגוריה של משקפי שמש איכותיים".

"ישראל מייצגת שוק חשוב ביותר עבור לוקסאוטיקה", אמר פאולו אלברטי, סגן נשיא בכיר של החטיבה הסיטונאית בחברה. "מחויבותה החזקה של לוקסאוטיקה ללקוחותיה הסיטונאיים ולמצוינות בשירות לא תשתנה, וייתכן כי אף תשתפר לאור ההשפעה החיובית הצפויה מההשקעה זו עבור הענף כולו. במהלך זה מוכיחה לוקסאוטיקה עד כמה ישראל היא אסטרטגית עבור הקבוצה".

הכניסה לשוק הישראלי היא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות הגלובלית של Sunglass Hut בארצות "רצועת השמש", כינוי לאזורים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה ומספר רב של ימי שמש בשנה. למעשה ב-2011 כבר נכנסה Sunglass Hut לשוק הקמעונאי של מקסיקו באמצעות רכישת שתי רשתות – Stanza ו-High Tech, ופתחה את החנויות הראשונות שלה בברזיל ובסין.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות