אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": סלקום מקדימה את השקת המותג המוזל צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט": סלקום מקדימה את השקת המותג המוזל

בשוק האמינו שסלקום תמתין ל־2012 עם המותג המוזל - אך היא הכינה הפתעה: כבר בספטמבר תיכנס לקרב עם המפעילים הווירטואליים רמי לוי ופרי טלקום

10.08.2011, 10:39 | גילעד נס

סלקום מתכוונת להשיק את המותג המוזל שלה מיד לאחר עלייתו לאוויר של המפעיל הווירטואלי הראשון - כך נודע ל"כלכליסט". על פי ההערכות, ההשקה תיעשה כבר בתחילת ספטמבר, אז צפויים רמי לוי או פרי טלקום להפעיל את הרשת הווירטואלית שלהם.

לא מארחת ברשת

באפריל נחשף ב"כלכליסט" כי סלקום, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, תשיק מותג חדש שיפנה בעיקר ללקוחות הפרי־פייד. ככל הנראה תנצל החברה את החיבור עם שופרסל, השייכת גם היא לאי.די.בי, לשם שיווק המותג המוזל בסניפיה. בסלקום העדיפו שלא להקדים את המפעילים הווירטואליים ולהשיק את המותג לפניהם, אלא לחכות לרגע שבו יחל המפעיל הווירטואלי הראשון לפנות ללקוחות.

סלקום היא חברת הסלולר היחידה שלא חתמה על הסכם אירוח עם מפעילים וירטואליים. המתחרה פלאפון תארח ברשת שלה שלושה מפעילים - פרי טלקום, רמי לוי ואיתוראן סלולר, בעוד שפרטנר תארח את אלון סלולר מקבוצת דור אלון.

על פי האסטרטגיה של סלקום, שמוביל המנכ"ל עמוס שפירא, המענה לאיום מצד המפעילים הווירטואליים חייב להיות מיידי. לראיית החברה, עליה לפעול תוך ניצול העובדה שלמפעילים הווירטואליים הוצאות קבועות אשר נחסכות מסלקום: מפעיל וירטואלי נדרש לשלם לרשת המארחת סכום מינימלי עבור האירוח ברשת, כך שאין באפשרותו להוריד את תעריפיו אל מתחת למינימום מסוים. סלקום, לעומת זאת, נדרשת להשקיע רק בשיווק המותג החדש, ללא הוצאות על תפעול הרשת. כך, טווח המחירים שלה גמיש יותר, והיא יכולה להשוות את מחירי המפעילים הווירטואליים ואף להציע מחירים זולים יותר.

אז מדוע לא משיקה החברה את המותג לפני כניסת המפעילים הווירטואליים? השקה מוקדמת אולי יכולה היתה להוציא את הרוח ממפרשי המפעילים, אך גם היתה מקבעת את סלקום לרמת מחירים נמוכה יותר.

הפתעה למתחרות

בענף ציפו כי סלקום תשיק את המותג המוזל רק לאחר שמירס תפעיל את שירותי הרשת החדשה שלה ברבעון הראשון של 2012. אולם לסלקום היו תוכניות אחרות כאמור. ברבעונים האחרונים מתמקדת החברה בגיוס לקוחות פוסט־פייד, תוך ויתור על לקוחות הפרי־פייד, הנחשבים כלקוחות שאינם משמרים נאמנות לחברה לאורך זמן. השקת המותג החדש תאפשר לה לגייס מחדש לקוחות אלו.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
לא נשכח ולא נסלח !
עמוס שפירא היקר , קראתי על הרבה תגובות שלך בהקשר למפעילים הווירטואלים , תגובות כמו "המפעילים הוירטואלים יעבדו על גופתי המתה " וגם " לא יקום ולא יהיה " אז קודם כל עמוס היקר אמנם אמרת שעל גופתך אבל לא צריך להתאבד רק צריך להתכונן למלחמה ואני אישית מקווה שהעם לא טיפש (כבר הוכחנו שהעם לא כזה וגם איכפת לנו במחאות האחרונות ) ולא יהי מנוי שלכם שיקימו רשתות חדשות. עשקתם אותנו המון שנים ועכשיו הגיע הזמן להחזיר מלחמה ולנקום את כל שנות העשיקה !
יובל , על הירח  |  10.08.11
6.
עמוס שפירא - התנהלותך גובלת בנוכלות - הסבר:
1. מדוע רק עכשיו? אם אתה יכול להציע מחיר נמוך יותר ולהרוויח - מה עצר בעדך עד כה? 2. אם אתה עושה זאת רק כדי לפגוע במתחרים החדשים - זה לא חוקי ברוב העולם המפותח! קוראים לזה Sharking ומנכ"לי חברות שעשו זאת יושבים בכלא בארה"ב. ממש גאון... קרימינל!!!!
יוסי , כאן  |  10.08.11
לכל התגובות