אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השותפות בקרן תשתיות הפעילו את זכות הסירוב לרכישת זכויות המדינה צילום: ורדי כהנא

השותפות בקרן תשתיות הפעילו את זכות הסירוב לרכישת זכויות המדינה

קרן נוי הציעה 1.4 מיליארד שקל לרכישת זכויות המדינה בכביש 6, אך השותפות בקרן תשתיות הציעו סכום דומה בהתאם לסכום הסירוב שלהן. קרן נוי בתגובה: "קרן נוי טרם קיבלה מהמדינה מכתב אודות הפעלת זכות הסירוב ולכשתקבל אותו תבחן את העניין"

11.08.2011, 10:13 | שהם לוי

השותפות היעודית שהוקמה על ידי קרן תשתיות ישראל שרכשה בסוף 2010 כ-50% ממניות דרך ארץ, בעלת הזיכיון בכביש 6, החליטה להפעיל את אופציית הסירוב שניתנה לה ולרכוש את 49% הנותרים המוחזקים על ידי המדינה תמורת 1.4 מיליארד שקל.

ההשקעה תתחלק לפי חלקן היחסי, כאשר בנק לאומי ישקיע לפי חלקו היחסי 187 מיליון שקל והראל השקעות תשקיע 660 מיליון שקל.

ועדת המכרזים של משרד האוצר פרסמה ב-14 ביולי כי קרן נוי חוצה ישראל  היא הזוכה במכרז לרכישת זכויות המדינה בכביש חוצה ישראל. הזכייה במכרז העניקה לזוכה אופציית מימוש של 49% מהנכס שהמדינה העמידה למכירה לגופים מוסדיים ואחרים שהתעניינו בנכס.

מקרן נוי נמסר בתגובה: "קרן נוי טרם קיבלה מהמדינה מכתב אודות הפעלת זכות הסירוב ולכשתקבל אותו תבחן את העניין. אנו שבעי רצון ללמוד כי הצעתנו אשר זכתה במכרז כביש 6 הינה הצעה מקצועית והוגנת. במידה ותאושר הפעלת זכות הסירוב, אנו נברך את הזוכים ונאחל להם בהצלחה".

יחד עם זאת, להראל ויתר בעלי המניות הייתה זכות סירוב שאיפשרה להם לממש את האופציה באותו מחיר בתוך 30 יום מאותו מועד. בעלי המניות של דרך ארץ, בהן נכללים קרן תשתיות ובנק לאומי החליטו לממש את זכות הסירוב שלהם. במידה ושיכון ובינוי לא תממש את זכות הסירוב היא תחזיק 25% מהכביש וקרן תשתיות והשותפים האחרים יחזיקו עד 75% מהמניות.

הזכויות שנמכרו כוללות 49% מהזכויות בפרויקט, בהם זכות בחוב הבעלים ובדיבידנד וכן בחוב המזאנין (חוב ביניים). במדינה ציינו את ההליך התחרותי המוצלח שהניב מחיר מכירה גבוה מהמחיר המקורי שנקבע עבור הנכס (1.05 מיליארד שקל).

אגף החשב הכללי במשרד האוצר פרסם בתחילת השנה רשמית כי בכוונת המדינה למכור 49% מזכויותיה בחברת דרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל. תחת חברת דרך ארץ פועלת חברת ההפעלה - קבלן המשנה של החברה - שמתחזק ואוכף את פעילות כביש האגרה.

כביש חוצה ישראל, הידוע בכינויו כביש 6, משתרע על פני 13 מחלפים לאורך 140 ק"מ, ממחלף עין תות בצפון, עד מחלף מאחז בדרום. זהו כביש האגרה הראשון שהוקם בישראל בשיטת BOT) Bulid Operate Transfer), כאשר תקופת הזיכיון החלה ב־2002 ותסתיים ב־2029. בכביש נוסעים כ־135 אלף כלי רכב ביום.

תגיות