אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: משתמשי גוגל+ מגיבים אליו כמו לפייסבוק צילום מסך: Google

מחקר: משתמשי גוגל+ מגיבים אליו כמו לפייסבוק

מחקר שבדק את תנועות העיניים של משתמשי גוגל+ מצא שהן זהות לאלה של משתמשי פייסבוק; מחקר אחר מצא שמשתמשי גוגל+ הם מבוגרים יושבי פרברים

14.08.2011, 12:05 | יוסי גורביץ

הרשת החברתית גוגל+ חוגגת קצת יותר מחודש לקיומה, וכעת שני מחקרים נעשו לאחרונה בנסיון לברר מידע על ציבור המשתמשים.

הראשון שבהם, של EyeTrackShop, מצא שמבחינה עיצובית, המשתמשים מגיבים לגוגל+ בדיוק כפי שהם מגיבים לפייסבוק. הבלוג הטכנולוגי של וול סטריט ג'ורנל, All Things D, דיווח על המחקר במהלך סוף השבוע.

EyeTrackShop עוקבת אחרי תנועות העיניים של משתמשים, בהסכמתם, באמצעות מצלמות הרשת של המחשבים שלהם. מחקרים דומים בעבר הוכיחו כי המשתמשים לומדים תוך זמן קצר את מבנה עמודי הרשת בהם הם מבקרים לעיתים תכופות, ומסננים החוצה את אזורי הפרסומות – עיניהם פשוט לא מגיעות לשם.

המחקר הנוכחי מצא כי בביקור בגוגל+, המשתמשים מסתכלים קודם כל אל עמודת הסטטוס שבמרכז העמוד, אחר כך אל הקטגוריות שבצד שמאל, ולבסוף אל הצד הימני של העמוד. אותה התנהלות בדיוק נצפתה בפייסבוק, מה שמעיד על הדימיון בעיצוב שבין שתי רשתות החברתיות. המחקר מצא עוד כי 50% מהמשתמשים התעכבו במשך כשניה על פרסומות בפייסבוק, וכי שיעור דומה התעכב על פרסומות בגוגל+.

בתוך כך, דיווחה חברת המעקב Hitwise כי מנתוניה – שהם נתונים ראשוניים, בהתחשב בגילו הצעיר של השירות - עולה שגוגל+ מאבדת משתמשים בקרב צעירים וסטודנטים, אם כי היא הופכת למקובלת בקרב מה שהחברה מכנה "אנשי הילדים והקברנה" – "זוגות נשואים אמידים בגיל העמידה, המתגוררים בפרברים טובים וחיים חיים ממוקדי-ילדים". נוכחותם של אלה בגוגל+ עומדת על כ-2.9% מכלל הביקורים בשירות, לעומת 0.7% בפייסבוק.

תגיות