אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשעה טובה: הרכבת העירונית בירושלים תצא לדרך ביום שישי הקרוב צילום: ששון תירם

בשעה טובה: הרכבת העירונית בירושלים תצא לדרך ביום שישי הקרוב

הרכבת תחבר בין הר הרצל לפסגת זאב. בשבועות הראשונים הנסיעה תתבצע חינם

16.08.2011, 11:53 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה אישר הבוקר (ג') את הפעלתה של הרכבת הקלה בירושלים. ההפעלה תתבצע במתכונת מצומצמת ("תקופת הרצה") זאת עד להתקנת מערכת רמזורים אוטומטית מלאה לאורך המסילה, שתאפשר נסיעה רציפה. תקופת ההרצה עשויה להימשך בין חודש לחודש וחצי.

במשרד התחבורה מסבירים שמספר הרכבות לא יעלה על 14 בבת אחת על המסילה, מתוך 23 שאמורות לפעול במקור, כאשר הפרשי הזמנים בין רכבת אחת לשנייה לא יירד מ-12 דקות. הסיבה להפעלה המצומצמת היא בעיות בטיחות שהתגלו בשבועות האחרונים שמונעות הפעלה מסחרית מלאה של מערך הרכבת: כפי שפורסם ב"כלכליסט, המדינה התירה את הפעלת הרכבת מבלי לסיים התקנת מערכת רמזורים אוטומטית, כך שהרכבת עלולה לעצור בצמתים מרומזרים ולעמוד באור אדום כאשר היא נושאת 500 נוסעים.

הפעלת הרכבת הקלה בירושלים יצאה לדרכה לפני כשמונה שנים, כאשר זמן העבודות בפועל נמשך כשש שנים. הרכבות הראשונות יחלו את פעילותן ביום שישי הקרוב, ה-19 באוגוסט, והן יחצו תוואי של 13.8 ק"מ מהר הרצל ועד פסגת זאב, במסגרתו תתבצע עצירה ב-23 תחנות.

לאור העובדה כי מדובר בתקופת הרצה עם נוסעים, החליטה סיטיפס, בשיתוף עם המדינה, כי הנסיעות ברכבת הקלה יהיו בשלב הראשון בחינם. "ההחלטה התקבלה מתוך רצון להיטיב עם תושבי ירושלים מאחר שמדובר בתקופת הסתגלות", אמר יהודה שושני, מנכ"ל סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה.

הרכבת העירונית הראשונה בישראל

רכבת הקלה בירושלים אמורה להיות הרכבת העירונית הראשונה בישראל. עלות הקמת הרכבת הקלה בירושלים נאמדת ב־3.8 מיליארד שקל. המדינה מפעילה את הפרויקט בשיטת BOT, כלומר עם סיום תקופת הזיכיון הוא יעבור בשלמותו לרשות המדינה. בפרויקט זה נחתם הסכם לתקופה של 30 שנה, מתוכן שלוש שנים הוקצבו לתקופת ההקמה."אני מברך את סיטי פס על המאמץ. היינו חייבים להפסיק את הדחיות הבלתי נגמרות ולאפשר לתושבים בירושלים לממש את חווית הנסיעה ברכבת החדישה. זאת לאחר שנים רבות שהמתינו והקריבו בנוחות החיים והתנועה שלהם בעיר", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

מנכל משרד התחבורה, דן הראל, הוסיף שמאמץ בנייה של 6 שנים והשקעה של כ-5 מיליארד שקל מתקציב המדינה והעירייה מתחיל לשאת פירות. "בקרוב נגיע, יחד עם הנוסעים, לרמת הפעלה טובה. נכון, נידרש לעוד כמה חודשי סבלנות, וייתכן שיהיו עוד תקלות ועיכובים, אך בסופם נקבל את מערך התנועה הטוב ביותר וברמה בין לאומית", אמר.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות