אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: המיסוי על רכב בישראל - מהגבוהים בעולם צילום: ג'ו קוט

מחקר: המיסוי על רכב בישראל - מהגבוהים בעולם

מכון ירושלים לחקר שווקים: מס הקנייה בישראל על רכב פרטי עומד על 83% - גבוה פי 5 ממס הקנייה המוטל על רכב חדש באירופה

16.08.2011, 15:13 | תומר הדר

מס הקנייה המוטל בישראל על רכב פרטי, בסך של 83% גבוה פי 5 ממס הקנייה אשר מוטל על רכב חדש באירופה. כך קובעת קרן הראל הררי, כלכלנית במכון ירושלים לחקר שווקים, במסגרת מחקר בנושא מיסוי רכב שפרסם היום (ג') מכון ירושלים לחקר שווקים.

עוד קובעת הררי שהמיסוי על רכב מגיע בסך הכול ליותר מ-100%, זאת מכיוון שבישראל מוטל מיסוי גם על חלקי חילוף לרכב. על פי הראל הררי, מס הקנייה הגבוה המוטל בישראל הוא הסיבה העיקרית לכך שרמת המינוע בישראל נמוכה מזו שנהוגה באירופה.

במחקר מצוין בין היתר שבצרפת, איטליה, גרמניה ולוקסמבורג נגבה על רכב חדש מע"מ בלבד. עוד עולה מנתוני המחקר שבשנת 2009 עמדה רמת המינוע בישראל  על 326 רכבים ל-1,000 נפשות, בעוד שבאירופה עמדה רמת המינוע על 500 רכבים ל-1,000 נפשות.

תגיות

41 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

41.
המכוניות בארץ הן הזולות ביותר בעולם
המכוניות בארץ הן הזולות ביותר בעולם ליבואן. הם קונים את הדגמים המצ'וקמקים ביותר שיש, מוסיפים לזה רווח מטורף שלהם ועל זה אנחנו משלמים מס ומקבלים את הרכב היקר ביותר בעולם. בדגמים שנמכרים כאן כמפוארים אין חצי מהאבזור שיש בחו"ל לדגם הפשוט. תיראו דגמים מקבילים של מזדות למניהן ושאר מכוניות בחו"ל. מסך LCD עם GPS זה ברור מאליו במרבית הדגמים. טלפון סלולארי מובנה ושאר דברים. המכוניות שמבאים לנו כל כך מצ'וקמקות שאפילו דגמים הבסיסיים - חלונות חשמל בהתקנה מקומית. אנחנו מקבלים את הגירסאות של אולם השלישי כמו בוליביה, הודו.
MASTER LEE  |  18.08.11
40.
די לתרבות השפע
ואני דווקא חושבת שבמקום לזעוק על מחירי הרכבים והדלק צריך לזעוק על העדר תחבורה ציבורית ראויה. אנחנו כעקרון מחזיקים רכב אחד בלבד ואחד מהשיקולים בבחירת דירה היה לאפשר את זה. אנחנו לא באמת רוצים שיהיו פה רכב לכל אחד זה לא יטיב עם הבריאות שלנו ולא עם מצב הפקקים והעצבים לכן צריך להתעקש שתהיה כאן תחבורה ציבורית ראויה שתאפשר להתנייד באופן סביר ולהסתפק ברכב אחד והמחירים של הרכבים שישארו גבוהים וימנעו מצב של ריבוי מוגזם של רכבים על הכביש.
חגית דייויס , מבשרת ציון  |  18.08.11
39.
המכס גבוה כדי להגן על היצרנים המקומיים!
הורדת המכס על יבוא מכוניות תפגע פגיעה אנושה בפועלי תעשיית הרכב הישראלית. אנא אל תגדעו את מטה לחמן של מאות משפחותיהם של הפועלים שמרכיבים אסקורטים וסוסיתות! אה, רגע. לא? אז מה זה המכס הזה? רק בשביל להעשיר את המדינה על חשבון האזרחים? ועוד על הרכב שלוקח אותי לעבודה ולמילואים? לא ייתכן. לא במדינה מתוקנת.
מושט , אגם בגליל  |  17.08.11
38.
ברור שהמס על מכוניות הוא גבוה
לא זאת הבעיה העיקרית אלה שכסף מזה הולך לא לתחבורה הציבורית אלה ל..אתם יודעים, חרדים ומתנחלים ולבטחון הבזבזני. כל נגד או קצין בצבא מקבל רכב צמוד ושורף דלק בלי למצמץ בלי מגבלה גם לחברות הליסינג יש יד במחירים הגבוהים - שווי שוק שהם תלוי בהפרש המחירון ומחיר שהם מקבלים (~30% הנחה) אז אל 100 אלף+ מכוניות מדינה לא רואה לא רווח ולא מע"ם השוק שלנו מעוות
arie , centre  |  17.08.11
לכל התגובות