אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוצים לדעת איפה אובמה? בידקו בפורסקוור צילום: בלומברג

רוצים לדעת איפה אובמה? בידקו בפורסקוור

אחרי ההצלחה בפייסבוק ובטוויטר, נשיא ארה"ב יפתח פרופיל גם ברשת החברתית המבוססת על עדכוני מיקום, וישתמש בו בקמפיין הבחירות

16.08.2011, 15:45 | הראל עילם

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע הלילה (ג') על כוונתו להכנס לרשת חברתית נוספת, אחרי פייסבוק וטוויטר – פורסקוור.

הרשת החברתית הסלולרית, המבוססת על עדכוני מיקום, מאפשרת למשתמשים להודיע לחבריהם היכן הם נמצאים. פורסקוור הצליחה לצבור עד כה למעלה מ-10 מיליון משתמשים – מספר צנוע למדי יחסית לרשתות המתחרות. עם זאת, הוא נחשב לשירות מיקום פעיל שיצר סביבו באזז נרחב, יותר מהמתחרה הצעיר יותר מבית פייסבוק, פלייסס.

בבית הלבן אומרים כי אובמה יבצע את עדכוני המיקום (Check-Ins) בעצמו, ועובדי המשרד שלו יכתבו סטטוסים, עדכונים וטיפים. גולשים שיעקבו אחר אובמה בפורסקוור יוכלו לא רק ללמוד היכן הנשיא נמצא, אלא גם לקרוא על החוויות שלו מכל מקום, וכן לקבל מידע היסטורי ופוליטי על אתרים, ערים ומדינות.

בין השאר, אובמה ישתמש בפורסקוור במהלך קמפיין הבחירות שלו, כאשר יופיע ברחבי המדינה בניסיון לזכות בקדנציה שנייה: במהלך הימים הקרובים אובמה מתכוון לטייל ברחבי מרכז ארצות הברית באוטובוס, ולפגוש את "התושב המקומי". הבית הלבן גם ייצור "אתרי פורסקוור" עבור נאומים ואירועים נשיאותיים, כך שגולשים יוכלו לבצע עדכוני מיקום וכך להראות את נוכחותם ותמיכתם.

הנשיא החברתי

לאובמה יש כבר כיום נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות. הוא מחזיק בחשבון השני בגודלו בטוויטר מבחינת מספר עוקבים, עם 9.7 מיליון איש. מהבית הלבן נמסר לאחרונה כי הוא החל לכתוב את העדכונים בעצמו, במקום שעובדי משרדו יעשו זאת.

אובמה גם מחזיק באחד מ-10 הדפים הפופולריים ביותר בפייסבוק, עם 22.5 מיליון מעריצים. הוא נחשב לנשיא הפעיל ביותר אי פעם במדיה חברתית, ובעיני רבים הוא חייב חלק מהצלחתו בבחירות ב-2008 לקמפיין הרשת שלו.

נשיא ארה"ב הוא אחד מהאישים מפורסמים הראשונים שמצטרפים לפורסקוור, ועשוי להוביל לגל של סלבריטאים שיילכו בעקבותיו. שאקיל אוניל ואשטון קוצ'ר כבר נרשמו לפורסקוור ב-2010, אך עד כה העדיפו רוב המפורסמים להתמקד בפייסבוק ובטוויטר.

תגיות