אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עליית מחיר הדלק הסילוני העבירה את אל על להפסד תפעולי צילום: יונתן בלום

עליית מחיר הדלק הסילוני העבירה את אל על להפסד תפעולי

החברה רשמה הפסד תפעולי של 23.3 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 25 מיליון דולר ברבעון המקביל; הכנסות החברה צמחו ב-5.6% ל-580 מיליון דולר אך התייקרות הדלק הסילוני ב-47% פגעה ברווחיות

17.08.2011, 08:21 | מעין מנלה

חברת התעופה הישראלית הגדולה ביותר סוגרת היום (ד') רבעון לא פשוט. אל על רשמה ברבעון השני של 2011 הפסד תפעולי של 23.2 מיליון דולר בהשוואה לרווח תפעולי של 25 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ברבעון השני גדלו הכנסות אל על ב-28.1 מיליון דולר לכ-580 מיליון דולר, עלייה של כ-5.6%, עם זאת , מסבירים בחברה, העלייה החדה במחירי הדלק הסילוני - של 47% הגדילה את ההוצאה בכ-63 מיליון דולר לשיעור שיא של כ-34.6% מהמחזור. התחזקות השקל והיורו מול הדולר גרמו גם כן לעלייה בהוצאות התפעול של החברה. השקל התחזק ב-1.9% מול הדולר ברבעון השני השנה לעומת היחלשות של 4.4% ברבעון המקביל.

החברה רשמה הפסד של 19.7 מיליון דולר לעומת רווח של 14.8 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

סך תנועת הנוסעים בנתב"ג גדלה אמנם ב-11.5% ברבעון השני של 2011 ל-3.1 מיליון נוסעים לעומת 2.8 מיליון נוסעים ברבעון המקביל בשנה שעברה, עם זאת נתח השוק של אל על בטיסות סדירות בינלאומיות ובטיסות שכר ירד ל-33.5% בהשוואה ל-37.7% ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה הסתכם ברבעון ב-20.2 מיליון דולר בהשוואה ל-82.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההון העצמי של החברה ירד ב-54.1 מיליון דולר מסוף 2010 ונכון לסוף הרבעון עמד על 193.4 מיליון דולר. 

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, אמר לגבי הדו"חות כי "החברה התמודדה ברבעון השני, בין היתר עם האמרת מחירי הדלק לשיא חסר תקדים לאורך זמן ועם השינויים בשערי המטבע. התחרות מתגברת ובאה לידי ביטוי בתוספת קיבולת מושבים של כ-25% ביחס לרבעון המקביל לפני שנתיים ובכ-13% ברבעון המקביל בשנה האחרונה. אנו פועלים במרץ כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות, ובמסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום עלויות התפעול".  

לכתבה באנגלית לחץ כאן

תגיות