אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי הכדורגלן הכי פופולארי בעולם? צילום: MCT

מי הכדורגלן הכי פופולארי בעולם?

שחקני כדורגל דורגו באמצעות מדדים שונים במדיות החברתיות. התוצאה: כריסטיאנו רונלדו הוא השחקן הפופולארי ביותר בעולם. ומי הכדורגלן הישראלי הכי פופולארי בטוויטר?

17.08.2011, 09:49 | אוריאל דסקל

הפופולאריות של שחקני כדורגל דורגה על ידי Famecount.com, כלי אנליטי לבדיקת מדדים במדיות החברתיות. התוצאה: כריסטיאנו רונלדו הוא השחקן הפופולארי ביותר בעולם.

לקשר ריאל מדריד ונבחרת פורטוגל יש 32,374,671 מעריצים בפייסבוק. 3,719,245 עוקבים בטוויטר וערוץ היוטיוב שלו כבר משך 4,688,793 צפיות. קאקה (10,665,916 מעריצים בפייסבוק ו- 5,310,031 עוקבים בטוויטר – אין לו ערוץ יוטיוב) במקום השני ברשימה וליאו מסי, כוכב ברצלונה, במקום השלישי (23,104,411 מעריצים בפייסבוק ו- 2,986,467 צפיות ביוטיוב – אין לו חשבון טוויטר).

שחקנים פופולארים נוספים במדיה החברתית הם דיוויד בקהאם (מקום 4), אנדרס אינייסטה מברצלונה (5), וויין רוני ממנצ'סטר יונייטד (6), רונלדיניו (7), פרננדו טורס (8), ססק פאברגאס (9) וניימאר, כוכב סנטוס (10).

המדד לוקח בחשבון גם את מספר הלייקים שכל שחקן מקבל, מספר הצפיות בסרטונים ביוטיוב ובפייסבוק ו"מעורבות האוהדים" (הערות על השחקנים למשל).

"ווין רוני פירסם בטוויטר שלו שהוא עבר השתלת שיער וגם העלה תמונות. עדיף היה לרוני להוציא את זה לציבור בעצמו מאשר שזה יצא באיזו הדלפה מרושעת בצהובון", צילום: רויטרס "ווין רוני פירסם בטוויטר שלו שהוא עבר השתלת שיער וגם העלה תמונות. עדיף היה לרוני להוציא את זה לציבור בעצמו מאשר שזה יצא באיזו הדלפה מרושעת בצהובון" | צילום: רויטרס "ווין רוני פירסם בטוויטר שלו שהוא עבר השתלת שיער וגם העלה תמונות. עדיף היה לרוני להוציא את זה לציבור בעצמו מאשר שזה יצא באיזו הדלפה מרושעת בצהובון", צילום: רויטרס

מנצ'סטר יונייטד מעל כולם

מנצ'סטר יונייטד היא אחת מהקבוצות הפופולאריות ביותר בפייסבוק. עם יותר מ-18 מיליון מעריצים בפייסבוק הקבוצה האנגלית מתחרה רק עם ריאל מדריד וברצלונה על כס מלכות הפייסבוק (גם להן כ-18 מיליון מעריצים ברחבי העולם). יונייטד בעלת הרבה יותר מעריצים מאשר המתחרות הקרובות אליה באנגליה (ארסנל – 7.2 מיליון מעריצים בפייסבוק וצ'לסי – 6.8 מיליון מעריצים).

ריאל מדריד היא הקבוצה מספר אחת במדיות החברתית עם יותר מ-2 מיליון עוקבים בטוויטר ויותר מ-40 מיליון צפיות ביוטיוב. ברצלונה במקום השני עם מיליון עוקבים בטוויטר ויותר מ-55 מיליון צפיות ביוטיוב.

שחקן מפתיע ברשימת הכדורגלנים הפופולאריים ביותר בטוויטר הוא אירפן באצ'דים, שחקן נבחרת אינדונזיה - 1,344,045 מעריצים בפייסבוק ו- 839,689 עוקבים בטוויטר. הוא נמצא ברשימת 20 השחקנים הפופלארים ביותר לפני כוכבים כגון דיידה דרוגבה ורובין ואן פרסי. באמבאנג פאמונגקאס, חברו של באצ'דים לנבחרת אינדונזיה, גם כן ברשימה.

הנתונים חשובים מאוד עבור גיוס ספונסרים והשבחת המותג. עבור שחקנים חשבון בטוויטר יכול להוות חרב פיפיות מאחר ששחקנים כבר הוכיחו כי הציוצים שלהם עשויים לפגוע בהם. ג'ואי בארטון, למשל, הסתכסך עם הנהלת ניוקאסל בעקבות ציוצים על הקבוצה.

מה קורה בישראל? ובכן, בשבועות האחרונים יותר ויותר שחקנים ישראלים מצטרפים לטוויטר. יוסי בניון הוא בעל מספר העוקבים הרב ביותר - כ-2,500 עוקבים. לדודו אוואט, שוער מאיורקה, יש כ-740 עוקבים ולחברו בקבוצה תומר חמד כ-370. לדקל קינן, בלם נבחרת ישראל וקארדיף סיטי, יש 395 עוקבים ולאליניב ברדה, חלוץ גנק שתתמודד היום מול מכבי חיפה, יש כ-350 עוקבים. מאור בוזגלו (כ-295 עוקבים) גם כן פעיל בטוויטר. אוהד לויטה, שוער RKC ההולנדית, הוא בעל 240 עוקבים ולאורי אוזן יש כ-90 עוקבים.

יוסי בניון עם טל בן חיים. מעדכן מהמו"מ, צילום: ראובן שוורץ יוסי בניון עם טל בן חיים. מעדכן מהמו"מ | צילום: ראובן שוורץ יוסי בניון עם טל בן חיים. מעדכן מהמו"מ, צילום: ראובן שוורץ

"בטוויטר אתה יכול לשוחח ישירות עם האוהדים שלך"

מי שאחראי להגעה של הכדורגלנים הישראלים לטוויטר הוא גיל לבנוני- דובר נבחרת ישראל ויועץ תקשורת.

לבנוני רואה בטוויטר דרך מצוינת לתקשר עם האוהדים. "הכל התחיל בשיחה על תדמית וכלים שקיימים היום לניהול תדמית. השאלה שעלתה בין השאר היא איך שחקן יכול להעביר מסר לאוהדים מבלי שעיתונאי או עורך ישנה את זה. לשחקנים ומאמנים יש לעיתים טענות לתקשורת ההמונים, ואני הסברתי כי יש היום פלטפורמות לשיחה עם האוהדים, כשאחת הדרכים הטובות ביותר היא הטוויטר".

לבנוני מוסיף: "בטוויטר אתה יכול לשוחח ישירות עם האוהדים שלך, להעביר להם בדיוק מה אתה חושב ולנהל את התדמית שלך בעצמך. אם מישהו כתב משהו שבעינייך אינו נכון או לא משקף את המציאות - אתה יכול להגיד את זה ישירות לאוהדים בלי מתווכים, בצורה מהירה מאוד. זה יתרון שמעולם לא היה קיים לספורטאים, פוליטיקאים, מנהלים בכירים ואנשי ציבור. אפשר לשוחח - כלומר להשמיע, אבל גם לשמוע ולהגיב. ברגע ששחקן עושה את זה, הוא מחזק את הקשר בינו ובין האוהד, ומנהל בעצמו את התדמית שלו. תמיד עדיף לנהל את התדמית מאשר להיות מנוהל ע"י התקשורת. כשהשהחקנים הבינו שזה לא סתם עוד גימיק, הם התעניינו לעומק".

לפי לבנוני "היתרונות שכבר קיימים הם השיחה עם האוהד, חיזוק הקשר. כשיוסי בניון מסביר לאוהד למה הוא לובש את המספר 15, האוהד הזה רואה ביוסי חבר. כשבניון יכול לספר בעצמו אודות המו"מ שלו, מדובר בקשר ישיר בלי מתווכים. זה פשוט מחזק את הקשר עם האוהדים, כשהאוהדים הם למעשה הלקוחות שמגיעים למגרש בסופו של דבר".

לבנוני מעביר את השחקנים הדרכה בסיסית על טוויטר. לאחר מכן הוא מלווה את השחקנים באופן שוטף ו"מנהל את התדמית".  "אני כל הזמן דוחף ומכוון לשיחה ישירה, עם כמה שיותר אנשים(יחד עם המגבלות), ולהעביר את החדשות דרך הטוויטר ישר לאוהד", אומר לבנוני, " אני מכוון לשיחה פתוחה, קלילה וחופשית. בלי קלישאות, שיחה בגובה העיניים. לדעתי הכל שקוף היום, ועדיף שהאוהד יקבל את המידע ישירות מהשחקן או המאמן".

אז לאן זה יכול להגיע? לבנוני אומר ש"תלוי בפתיחות של השחקנים והמאמנים. לנדון דונובן ענה למישהו שהעביר עליו ביקורת: "שיחקתי רע, הא?" זו דוגמה נהדרת לקלילות. ווין רוני פירסם בטוויטר שלו את זה שהוא עבר השתלת שיער וגם העלה תמונות מיד לאחר ההשתלה. עדיף היה לרוני להוציא את זה לציבור בעצמו מאשר שזה יצא באיזו הדלפה מרושעת בצהובון. כך רוני שלט במסר. אני בטוח שהוא גם קיבל על זה כסף, כי בטוויטר שלו הוא פרסם את המרפאה בה עבר את ההשתלה והודה לצוות הרפואי. הפוטנציאל נפלא -  שיחה עם האוהדים תביא לתדמית חיובית יותר של השחקן בעיני האוהד. בנוסף מפרסמים מבינים שכמה שיותר צופים שווה כמה שיותר כסף. אם יותר עיניים יביטו בטוויטר, הדבר יביא לחסויות או פרסומות עקיפות כמו במקרה של  ווין רוני. תדמית טובה תגרום לחברות מסחריות לקחת יותר ספורטאים לפרסומות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות