אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כמעט חינם מציגה רווחיות נמוכה משופרסל במחצית הראשונה צילום: אביגיל עוזי

כמעט חינם מציגה רווחיות נמוכה משופרסל במחצית הראשונה

הרשת מסכמת את המחצית הראשונה עם עלייה של 6.4% במכירות בחנויות זהות אך ירידה של 1.9% במכירות למ"ר ורווח נקי של 18.8 מיליון שקל

17.08.2011, 10:35 | גיל קליאן

צים שיווק המפעילה את רשת כמעט דיווחה היום על זינוק במכירות הנובע בעיקר מהמשך התרחבות הרשת ואיחוד החברה בת תנובות העוסקת בשיווק תוצרת חקלאית. מכירות החברה עמדו במחצית הראשונה על 609.4 מיליון שקל, עלייה של 23.7%. הסתכלות על תוצאות המחצית מנטרלת את השפעות חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני וב-2010 חל ברבעון הראשון.

רשת כמעט חינם רשמה עלייה של 6.4% במכירות בחנויות זהות (חנויות שהיו פתוחות במחצית הראשונה ובמחצית המקבילה) אך רשמה ירידה של כ-1.9% במכירות למ"ר, שנובעת מההתרחבות המהירה, ומכך שלסניפים לוקח מספר חודשים להגיע לקצב מכירות יציב.

איחוד החברה בת תנובות הגדיל את הרווחיות הגולמית של החברה מ-23.4% במחצית הראשונה של 2010 ל-24.2% בינואר-יוני 2011. הרווח התפעולי של החברה עמד על 27.6 מיליון שקל, עלייה של 35.9%, הנובעת בחלקה משערוך נדל"ן של 3.3 מיליון שקל. בניכוי שערוכי נדל"ן רשמה החברה רווחיות תפעולית של 4% במחצית – שיעור נמוך משופרסל המתחרה שרשמה שיעור רווח תפעולי של 4.6% במחצית הראשונה של 2011. בשורה התחתונה דיווחה צים שיווק על רווח נקי של 18.8 מיליון שקל, קפיצה של 34.6%.

ישראל אינהורן, יו"ר הדירקטוריון מסר היום כי "אנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2011, המשקפות צמיחה בהכנסות ובמכירות בחנויות זהות ושיפור הרווחיות התפעולית וברווח הנקי, במקביל לחיזוק האיתנות הפיננסית שלנו המתבטאת, בין היתר, בתזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת. כרשת heavy discount אשר האסטרטגיה שלה הינה היצע מחירים מוזלים לצרכן, תוך גיוון בספקים כחלק מהתמודדות עם תנאי התחרות המקומית, אנו רואים חשיבות רבה במחאה הציבורית בישראל, ומאמינים כי השפעתה עשויה לבוא לידי ביטוי גם בהתחזקות מגמת המעבר לקנייה ברשתות heavy discount תוך הגברת מודעות הציבור למחיר ולמותגים מוזלים".

תגיות