אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנק ירושלים: מכירת בניין הגדילה הרווח ל-21.4 מיליון שקל צילום: ישראל הדרי

בנק ירושלים: מכירת בניין הגדילה הרווח ל-21.4 מיליון שקל

עם זאת, הרווח מפעולות רגילות עמד ברבעון השני על 1.8 מיליון שקל - ירידה של 75% בהשוואה לרבעון השני ב-2010

17.08.2011, 15:24 | תומר זלצר

בנק ירושלים דיווח היום (ד') על תוצאותיו לרבעון השני של 2011. הרווח הנקי הרבעוני עמד על 21.4 מיליון שקל - עלייה של כ-197% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווח כולל רכיב חד-פעמי של 19.6 מיליון שקל עקב מכירת מבנה ההנהלה של הבנק בירושלים.

בשישה החודשים הראשונים של 2011 עמד הרווח הנקי של בנק ירושלים על 27.7 מיליון שקל, לעומת 18.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו נרשמה ירידה של 16.5 מיליון שקל ברווחי תיק הנוסטרו (תיק ניירות הערך של הבנק), שקוזזו על ידי גידול בהכנסות ממרווח ריבית של 15.6 מיליון שקל. מהבנק נמסר כי "הגידול החד בהכנסה מפעילות הליבה הבנקאית הינו בעל מאפיינים מתמשכים ואילו הקיטון בהכנסות מתיק הנוסטרו של הבנק אינו בהכרח בעל מאפיינים לטווח ארוך". יחס הלימות ההון של הבנק עמד על 14.6%, ויחס הון ליבה לרכיבי סיכון עמד על שיעור גבוה של 9.7%.

במהלך שישה החודשים הראשונים של 2011 העמיד בנק ירושלים משכנתאות חדשות בהיקף 770 מיליון שקל - ירידה של 13% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. נוסף על כך, העמיד הבנק בתקופה זו, לראשונה, אשראי צרכני בהיקף של 196 מיליון שקל.

מבנק ירושלים נמסר כי "הבנק נמצא בתהליך גיבוש התוכנית האסטרטגית, שעיקרה הרחבת בסיס הלקוחות הקמעונאיים של הבנק, כניסה לתחומי פעילויות קימעונאיים נוספים, הרחבת הפריסה הארצית של סניפי הבנק וגידול ברווחיות הכוללת של הבנק וזאת תוך שמירה על רמת סיכון נאותה. במסגרת גיבוש התוכנית ויישום השלב הראשון שלה, הגדיל הבנק את הוצאותיו ובפרט את הוצאות המחשוב, היעוץ והשכר. במקביל, שיפר הבנק במהלך המחצית הראשונה של 2011 את ריווחיותו מפעילות הליבה הבנקאית וזאת על ידי הגדלת מרווחי האשראי בתחום המשכנתאות. הגידול במרווחי האשראי הינו פועל יוצא של מודל חיתום חדשני, הבוחן את התשואה להון בכל עסקה. בנוסף, נכנס הבנק לתחום האשראי הצרכני, דבר שתרם לגידול משמעותי במרווח האשראי הכולל ובהכנסות ממרווח".

אורי פז, מנכ"ל בנק ירושלים אמר כי "הבנק נמצא בתהליכי ביצוע התכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלו, שמטרתה צמיחתו של הבנק וביסוסו כבנק קמעונאי מלא. הצמיחה בהכנסות מפעילות הליבה מעידה כי אנו בכיוון הנכון. ההשקעה במערכות מחשוב ו-IT, בייעוץ ובגיוס כוח אדם מקצועי, מניחה את הבסיס החיוני להמשך ביצועה של התכנית".

תגיות