אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר: 53% מהעסקים בארה"ב העלו מחירים כדי לקזז בעלויות ההעסקה צילום: בלומברג

סקר: 53% מהעסקים בארה"ב העלו מחירים כדי לקזז בעלויות ההעסקה

זאת בהשוואה ל-32% בשנה שעברה; 61% מתוך 149 העסקים שנסקרו מתכננים העלאת מחירים נוספת בשנה הבאה; עלות ההעסקה עלתה ב-1.3% ברבעון השני של השנה

19.08.2011, 22:58 | בלומברג
חנויות ומסעדות בארה"ב מעלות את המחירים לצרכנים כדי לפצות על העלייה בעלויות ההעסקה, אשר רשמו ברבעון השני את העלייה החדה ביותר מזה כשלוש שנים.

53% מהחברות עם מכירות שנתיות של 10 מיליון דולר עד 500 מיליון דולר העלו מחירים במהלך 12 החודשים האחרונים, עלייה מ-32% בשנה שעברה, כך לפי סקר רבעוני שערכה בארלו ריסרץ' אסוסיאטס. האינפלציה בארה"ב בהחסרת מחירי המזון והאנרגיה עלתה בקצב שנתי של 1.8% ביולי, העלייה הגדולה ביותר מזה יותר משנה, כך לפי נתונים שפרסם אתמול משרד התעסוקה האמריקאי.

עלות ההעסקה עבור עסקים שאינם עוסקים בחקלאות עלתה ב-1.3% ברבעון השני בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, מכיוון שהשכר לשעה עלה בעוד שהתפוקה ירדה, כך לפי סטטיסטיקה של הלשכה לסטטיסטיקה בענייני תעסוקה.

"זהו סימן מוקדם לכך שאפילו עם שיעור אבטלה גבוה, עלויות ההעסקה מתחילות לעלות, מה שנותן לחברות תמריץ להעלאת מחירים", אמר פיטר ניולנד, כלכלן בברקליס קאפיטל בניו יורק לבלומברג. עלויות העסקה הן הרכיב הגדול ביותר בהוצאות העסקים, הוא אמר.

61% מתוך 149 החנויות והמסעדות שהשתתפו בסקר אמרו כי הם מתכננות העלאות מחירים נוספות במהלך 12 החודשים הנוספות. זה מצביע על "שינוי משמעותי בגישה בהשוואה לשנה שעברה", אז רק ל-41% מהנסקרים היו תוכניות להעלאת מחירים, כך לפי ג'ון בארלו, יו"ר ומייסד חברת המחקר.

"עסקים בינוניים היו אגרסיביים בהעלאת מחירים מכיוון שהם מנסים להגן על מרווח הרווח שלהם", הוא אמר.

תגיות