אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקשוחה, הזולה וזאת שביניהן

הקשוחה, הזולה וזאת שביניהן

לצד הסוזוקי אלטו, הקליאו וה־206 קיימות בשוק רכבי המיני כמה אופציות מעניינות נוספות

22.08.2011, 08:05 | תומר הדר

סקודה פאביה

סקודה פאביה, שמחירה החל עד לאחרונה ב־87 אלף שקל, מוצעת בימים אלה ב־69 אלף שקל. מדובר בגרסה שמצוידת במנוע בנפח 1.4 ליטרים אשר מפיק 86 כוחות סוס, הספק גבוה משמעותית מזה של המתחרות הצרפתיות. הפאביה היא גם מכונית גדולה למדי, שמשתרעת על על 4 מטרים. עם זאת, בדומה ל־206, מדובר במכונית שמצוידת בארבע כריות אוויר ולא בשש כריות אוויר שמקבלים רוכשי הגרסאות הבכירות של הפאביה. בדומה ל־206, גם

הדור הבא של רכבי המיני מינימום מחיר, מקסימום עיר עם תג מחיר של קצת יותר מ־70 אלף שקל, פיז'ו 206 פלוס ורנו קליאו חולמות להיות הסוזוקי אלטו הבאה ולכבוש את שוק מכוניות המיני הזולות. הראשונה זריזה, אבל גם צפופה ומאובזרת בחוסר טעם. השנייה מעט אטית יותר, אבל גם נוחה ומתגברת בקלות על הבורות של תל אביב תומר הדר, 4 תגובותלכתבה המלאה

הפאביה זכתה לארבעה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק.

פיאט פנדה

פיאט פנדה נמצאת בפני החלפה, ודגם חדש יוצג בקרוב. אולי זו הסיבה שגורמת ליבואנית, סוכנות מכוניות לים התיכון, להציע את הפנדה, שמחירה הרשמי הוא 78 אלף שקל, ב־60 אלף שקל ללקוחות אורנג'. סביר להניח שמבצע מכירות זה אינו האחרון שבו תשתתף הפנדה. הפנדה היא מכונית קצרה - 3.54 מטרים בלבד, מעט יותר מסוזוקי אלטו, אך מרווחת להפליא מבפנים. המנוע, בנפח 1.2 ליטרים, מפיק 60 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית.

שברולט ספארק

שברולט ספארק היא מכונית שרוקדת על שתי חתונות: מצד אחד היא לא משתרעת על פני 3.5 מטרים כמו הפנדה

והאלטו. מצד שני, היא גם לא תופסת ארבעה מטרים של כביש כמו הפאביה והקליאו. אפשר לומר שמדובר במכונית שממוצבת אי שם בין מכוניות המיני לסופר־מיני, עם אורך של 3.64 מטרים. גם המחיר נמצא אי שם בין מחירי מכוניות המיני לסופר־מיני - 68 אלף שקל. הספארק עצמה מרווחת למדי ומצוידת במנוע בנפח 1.2 ליטרים, המפיק 82 כוחות סוס ותיבת הילוכים ידנית.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
ל-8: מדוע לא לפרגן, למה לשפוך רעל?
8 היקר, אינני בעלים של ספארק וגם לא של אלטו. אבל זה בכלל לא משנה. מורגן פרימן מ- 7 רכש ספארק והוא מרוצה. מדוע לא לומר לו להתחדש? מדוע להיות נבזי? אגב, מורגן, היית מעולה ב- The Bucket List עם ג'ק ניקולסון... ואם ברכבים עסקינן, טויוטה לא מוגדרת כרכב בלקסיקון שלי...
נ  |  24.08.11
9.
לבעלים של הספארק
זה נהדר שאתה מרוצה מהרכב שלך, זה אחלה. אבל זה שהיא נמכרת "כמו לחמניות" זה לא ממש מעיד על איכות הרכב ובטח ובטח לא מעיד על האמינות שלו לאורך זמן. תוסיף לזה שבנסיעה מעורבת תגיע אולי ל 14 ק''מ לליטר (מה שהטויוטה אוריס שלי גם עושה) ותראה שביחס לאלטו שילמת תוספת של 12% למחיר הקניה על רכב רכב פחות חסכוני וכנראה גם פחות אמין, רק בגלל העיצוב. זכותך המלאה, אבל אף אחד לא מקנא בך.
בראד פיט  |  24.08.11
8.
הספארק אולי לא הכי חסכונית זה נכון אבל
בתור בעליה הגאים של ספארק (רכב שני) אני יכול לומר לכל חברי מועדון ה"ראש בתחת" אלו שאומרים שהיא עלובה ונוסעים על אופניים, כשתיסעו על אחת תבינו, רכב בוגר מאוד, עם התנהגות כביש מעולה, מרגיש בפנים כמו משפחתית ומאובזר מאוד. אז לכל חברי המועדון, תגידו, למה בדיוק אתם מצפים מ-68K? לקבל אינפיניטי? אני עוד שקלתי לקנות קיה פיקנטו/107 ובסוף סגרתי על זה, ולא מתחרט אפילו לשניה. ועוד נתון, אם היא היתה כזו עלובה היא לא היתה נמכרת כמו לחמניות חמות, הכבישים מוצפים ברכב הזה. תהנו מקינאה.
מורגן פרימן  |  24.08.11
7.
ל-5: מבעלים של פנדה
ראשית, הנני בעלים של פיאט פנדה ידנית, ראשונה, 2005 ולא נציג יבואן. לרכב שלי אכן 60כ"ס רשמיים, אך לפנדות החדשות מנוע עדכני עם 69כ"ס. לגבי ההספק: הרכב איננו חזק.נקודה. מה שכן לתנועה עירונית, שילוב המנוע ותיבת ההילוכים מושלם. הרכב מתנהג כמו רכב דיזל, כתוצאה משילוב של משקל עצמי נמוך, מנוע שמפיק את מיטב המומנט כבר ב-2600סל"ד ותיבת הילוכים חלקה למשעי. ניתן לזנק מרמזור בהילוך שני ללא כל "שריפת קלאצ'" והרכב ימשוך נהדר. לרכב יש מזגן מצויין, מרווח פנימי ענק ביחס לגודל הרכב והוא מהנה מאד לנהיגה. צריכת דלק אמיתית בין-עירונית 1:22ק"מ לליטר - א מ י ת י !!!. אגב, אמינות עד כה מושלמת!!! טפו-טפו. טיפולים בזמן וזהו. לשלילה: מחירי הטיפולים במוסכי פיאט המורשים עלו פלאים בשנים האחרונות. לסיכום: רכב מעולה אשר מוחלף בחודש הבא בדגם חדש לחלוטין.
א  |  23.08.11
לכל התגובות