אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התקינה אושרה: שוק הרכב נפתח ליבוא מארה"ב צילום: אוראל כהן

התקינה אושרה: שוק הרכב נפתח ליבוא מארה"ב

משרד התחבורה החליט להתיר את יבואם של כלי רכב מארה"ב עם פנסים העומדים בתנאי התקינה האמריקאית, בנוסף לכלי הרכב עם התקינה האירופית אשר היו היחידים שהותרו עד כה בישראל

22.08.2011, 15:13 | תומר הדר

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פירסם היום (ב') נוהל חדש אשר מתיר יבוא של רכב מארה"ב עם פנסים אשר עומדים בתנאי התקינה האמריקאית. פירושו של מהלך כזה הוא שמהיום כל המכוניות אשר מיוצרות בארה"ב, ופנסיהן עומדים בתקינה האמריקאית, הן מכוניות אשר מותרות בייבוא מארה"ב.

כיום קיימים שני תקנים לפנסי חזית לרכב אשר רלוונטיים למכוניות אשר מיובאות לישראל - תקן אירופי ותקן אמריקאי. על פי עיקרי התקן האירופי, שהיה היחיד שהותר עד כה בישראל, צריכים פנסי הרכב להיות מכוונים מעט לצידי הכביש כדי למנוע סינוור. הפנסים האמריקאים מאירים ישירות קדימה. עד כה יבואן של מכוניות בעלות פנסים בתקן אמריקאי היה אסור, פרט לקומץ דגמים שיבואם אושר. בשנה שעברה, עם פתיחת שוק הרכב הישראלי לייבוא מקביל, אושר גם יבואן של מכוניות מתוצרת יצרניות רכב קוריאניות ויפניות אשר מייצרות רכבים בארה"ב, מקסיקו וקנדה.

בשורותיו של משרד התחבורה על התרת היבוא של מכוניות בעלות פנסים בתקינה אמריקאית, שמגיעות בימים של מהפכה חברתית, אינן מקריות - בהודעתו של משרד התחבורה מצוין בפירוש שמטרת משרד התחבורה היא לאפשר יבוא של מכוניות מדגמים שאינם מיובאים על ידי יבואני הרכב הוותיקים. הסיבה לכך היא שרפורמת הייבוא המקביל של משרד התחבורה, שנכנסה לתוקף לפני זמן רב, מסרבת להתרומם - עד כה לא יובאה לישראל אפילו מכונית אחת ביבוא מקביל. כתוצאה מכך צריך משרד התחבורה לאתר דרכים חדשות שיאפשרו לישראלים שמעוניינים להתחרות ביבואני הרכב הוותיקים לייבא ארצה מכוניות.

 

מעבר לנושא פתיחת השוק, אמור נושא התרת יבוא הרכבים בעלי הפנסים האמריקאים לאפשר גם יבוא של דגמי מכוניות רבים בייבוא אישי, וגם יבוא של דגמים רבים על ידי יבואני הרכב הוותיקים. עם זאת, גם כאן מדובר בשני נושאים "תקועים" - מבדיקת "כלכליסט" עולה שכיום אין יבואן רכב מבין היבואנים הוותיקים שפתח אפילו בהליכי תקינה ליבוא של מכוניות יפניות או קוריאניות אשר מיוצרות בארה"ב.

 

באשר ליבוא האישי - אחד הנושאים שהובאו לפתחו של משרד התחבורה עוד בשנת 2009 על ידי וועדה מקצועית בראשות השופטת קיי בלאנש נוגע להסדרת הענף באמצעות הענקת תוקף חוקי לעיסוקם של סוכני היבוא האישי. המהלך אמור להקל משמעותית על הליך הייבוא האישי ולהפוך אותו לנגיש לישראלים רבים. בפועל, למרות שחלפו שנתיים מאז שהוועדה התכנסה, טרם הוסדר מעמדם של סוכני היבוא האישי - מה שמונע מישראלים רבים אשר חפצים לייבא ארצה מכונית לעשות זאת.

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
שינוי עקר במדינה שאוכלת את האזרח!!!!!
מי מסוגל לקנות רכב חדש מארצות הברית ולהביא אותו לישראל? כנסו לדילר בעצמכם ותגלו שהוא לא מוכן למכור לכם!!!!! כי היצרנים מגיהים על היבואן הרשמי! . רכב משומש, ואז אתה צריך מישראל לרכוש לבד בלי שום סיוע של סוכן יבוא אישי כלי רכב משומש ולהביא אותו לישראל!!! זה נשמע למישהו אפשרי??? הסיכון הוא מטורף! וזה גם מתוך הנחה שאתה מכיר את כל נהלי היצוא מארצות הברית ונהלי השילוח מארצות הברית ואת נהלי המכס בישראל!!! זה הרי מטורף ולאשפוי! ואז יש. את המיסוי שעל יבוא אישי מגיע ל 113.2% שזה מביא רכב שעולה בארצות הברית100 אלף שקל ל 213.2 אלף ואז עוד 12,000 אלף משלוח ועוד 15,000 לאציל מכס, כי לא תצליח לזוז לבד שם! וכך המזימה בלתי אפשרית יגיע לישראל רכב בסיסי ופשוט תוך ים של נהליםובמחיר שהוא שוד לאור היום עד ידי המדינה!!! לכן חברים השוק של יבוא אישי בישראל הוא השליה והמלחמה של היבואנים במעברים הפרטים מצליחה והם ניצחו. יש כאן מדינה שמכרה את האזרח למספר טירונים שמעבידים אותנו למוות! ויש כאן מדינה שחושבת שכל רוכש כלי רכב הוא מקור הכנסה לקופת המדינה , מקור מהותי כי אין לאדם ברירה והוא חייב רכב ולכן ישלם מס חולני של 113.2 אחוז!!!!!!!
אוהד  |  23.08.11
13.
ספין של משרד התחבורה
כנגד משרד התחבורה הוגשה עתירה לבית משפט. בנושא זה. נציגי משרד התחבורה לא הצליחו להסביר לשופט מדוע לא מקבלים רכב בעל פנסים. בתקינה אמריקאית. מאיר שהבינו כי אין באפשרותם לשכנע את השופט האמיץ והישר. החליטו למנף את השינוי שנכפה עליהם לצוך יחסי ציבור. שימו לב לדבר חשוב הרבה יותר עד חודש מאי 2008ניתן היה ליבא רכב אשר מיוצר בכל מדינה בעולם בתנאי שיעמוד בתקינה אירופאית או אמריקאית בעקבות נפילת הדולר יובאו ארצה בשנים 2004-2008 המון רכבים אירופאים או יפנים מארצות הברית בשל המחיר האוקראיני ביחס למחיר באירופה (במקרים מסוימים עד50%הפרש בין המחיר באירופה למחיר בארצות הברית לאותו רכב אך במהלך 2008 הרגישו יבואני הרכב שאינם מסוגלים להתמודד בתחרות הוגנת מול המחיר הזול בארצות הברית והלכו. למשרד התח התחבורה וביקשו שיסגור את האפשרות ליבא רכב שאינו מיוצר בארצות הברית ללא תקינה אירופאית מהלך זה פגע פגיעה חמורה בנו האזרחים אשר יכולים לחסוך עשרות אחוזים ברכישת רכב חדש השאלה הגדולה. האם לשם כך נועד משרד התחבורה. להיטיב עם המונופולים על חשבון האזרח ????? ובכן אלו העובדות יותר מכך משרד התחבורה החליט לאמץ רק את מה שנוח ליבואני הרכב בתקינה האירופאית למה הכונה ? בכל מדינות האיחוד האירופי. ניתן לאזרח ליבא רכב מארצות הברית בתנאי שיבצע התאמות לתקינה האירופאית (מהלך פשוט מאוד שעלותו בין כמה מאות ל2000אירו תלוי בסוג הרכב) אך אצלינו מה פתאום. רק רכב אשר יוצר בתקינה אירופאית במקור. יקבל אישור יבוא מדוע בקרוב מאוד ידרשו משרד התחבורה לענות לבית המשפט !!!! שר התחבורה מספיק עם השחיתות הנהוגה במשרד התחבורה. אין זה מתפקידכם. להגביל אזרחים לרכוש את רכבם רק מהיבואן הבלעדי נהפוך הוא עליכם לדאוג לבטיחות מוצרי התעבורה לטובת האזרח. ו ולא להתערב בנושא מסחרי פתח את שוק הרכב. ל ת ח ר ות אגב. טענתכם כי התקינה האמריקאית אינה מתאימה לישראל נשללת ביסודה מהסיבה. הפשוטה שאתם מאפשרים יבוא רכב בתקינה אמריקאית לישראל בתנאי שיוצר בארצות הברית. אז מה איכפת לכם היכן יוצר הרכב הגיע הזמן לשינוי!!!!!
שי , תל אביב  |  23.08.11
לכל התגובות