אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל דלק ישראל: "נצטרך להיערך לימים לא פשוטים" צילום: אוראל כהן

מנכ"ל דלק ישראל: "נצטרך להיערך לימים לא פשוטים"

אבי בן אסאייג מסכם את הרבעון השני עם רווח נקי של 6 מיליון שקל בלבד. "הפחתת המרווח היא טעות חמורה. ננסה לפצות דרך חנויות הנוחות"

23.08.2011, 07:35 | ניר צליק

תוצאות הרבעון השני של דלק ישראל התאפיינו בעלייה בהכנסות מחד, אך מנגד בירידה ברווח הנקי: הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני בכ־1.62 מיליארד שקל, עלייה של 25% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. הגידול במכירות נבע מהעלייה במחירי הדלק, כתוצאה ממחירי הנפט המאמירים, ואשר גולגלה אל הצרכן בסופו של דבר. סיבה נוספת לעלייה בהכנסות היתה התחזקות רשת חנויות הנוחות מנטה, שמספר סניפיה עמד נכון לסוף הרבעון על 180 חנויות לעומת 157 בתקופה המקבילה, והכנסותיה צמחו ב־31% לעומת הרבעון שעבר והסתכמו בכ־72 מיליון שקל.

מנגד הסתכם הרווח הנקי של דלק ישראל בכ־6 מיליון שקל בלבד, לעומת 21 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה החדה ברווח נגרמה מעלייה בהוצאות ההנהלה, המכירה והפעלת תחנות הדלק. שחיקת הרווחיות נבעה גם מהגידול בצריכת הדלקים באמצעות ערוצי הדיסקאונט והירידה בביקושים במתחמי התדלוק, התנהלות שנוצרה בציבור כפועל יוצא מעליית מחירי הדלק.

"צפויה הרעה בתוצאות"

עם זאת, חשוב לציין שברבעון המקביל נהנתה דלק ישראל מביטול הפרשה של כ־8 מיליון שקל בגין אופציות של מנכ"ל החברה שפרש, וכן מרווח בהיקף של כ־7.5 מיליון שקל מחברות כלולות בחו"ל - וזאת לעומת הפסד של כ־693 אלף שקל בסעיף זה ברבעון הנוכחי. הרווח של דלק ישראל לפני מס ומחיקות הסתכם בכ־61 מיליון שקל, זהה לרבעון המקביל.

אחת המכשלות הבולטות העומדות בפני דלק ישראל היא כוונת הממשלה להוריד את מרווחי השיווק בתעשיית הדלקים, מה שעשוי לפגוע בצורה משמעותית ברווחיותה של החברה בשנים הבאות. משרד התשתיות הלאומיות המליץ על הורדת מרווח השיווק בכ־22 אגורות בבנזין 95 אוקטן בשירות עצמי ובכ־15 אגורות בשירות מלא. ההחלטה הסופית בנושא אמנם טרם התקבלה, אך בדלק ישראל כבר מעריכים כי הורדת המרווחים "תשפיע לרעה באופן מהותי על התוצאות הכספיות".

"ההחלטה הפתיעה אותנו"

בעלת השליטה בדלק ישראל, קבוצת דלק, ניסתה לפני כמספר שבועות למחוק את מניות דלק ישראל ממסחר בבורסה, זאת באמצעות רכישת כלל מניות החברה לפי מחיר של 101 שקל למניה. בסופו של דבר הצליחה קבוצת דלק לרכוש כ־9.7% מהמניות בתמורה לכ־111 מיליון שקל, והגדילה את חלקה באחזקות דלק ישראל לכ־86.9%.

אבי בן אסאייג, מנכ"ל דלק ישראל, אמר כי החברה פועלת להתייעלות "מתוך הבנה שהמציאות קצת קודרת ויש להיערך לימים לא פשוטים". בן אסייג התייחס לעלייה הצפויה במרווח השיווק: "ההחלטה תפסה אותנו בהפתעה גם בגלל האופן וגם בגלל ההיקף שלה. להערכתנו זו שגיאה חמורה. המרווח לא היה צריך לרדת אלא היה צריך לקבל התאמה כלפי מעלה; אבל לצערנו ההחלטות הן ביד המדינה, ואנחנו נעשה ככל שביכולתנו כדי לשכנע אותם שהם עושים טעות גסה. יחד עם זאת תפקידנו להיערך לכל החלטה שלא תבוא ונצטרך לפעול בכל המישורים, כי הנזק המדובר הוא לא קטן".

באשר לתוכניות העתידיות אמר בן אסאייג כי דלק ישראל מתכוונת להקים עד סוף השנה עוד כ־12 חנויות מנטה ו־6 מתחמים חדשים. "אנחנו מתכננים גם לרכוש כ־50% מקפה ג'ו. נפעל במטרה שהאסטרטגיה הקמעונאית תשתלב ותפצה על מה שקורה בדלק", הוסיף בן אסאייג.

תגיות