אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אובמה התייעץ עם באפט על שיפור התעסוקה והצמיחה צילום: בלומברג

אובמה התייעץ עם באפט על שיפור התעסוקה והצמיחה

השיחה התקיימה במסגרת ניסיונות אובמה לחזר אחרי המגזר העסקי. הבית הלבן הודיע על ביטול שורת הגבלות רגולטוריות על עסקים; אתמול פורסם כי הצניחה במניית יצרנית הרכב BYD עלתה לבאפט בהפסד של 2 מיליארד ד'

23.08.2011, 18:40 | סוכנויות הידיעות

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח עם המשקיע המיליארדר וורן באפט וסקר עמו דרכים שונות לאושש את שוק התעסוקה ולהאיץ את הצמיחה המדשדשת בכלכלת המדינה.

לפי דיווח של סוכנות בלומברג, דובר מטעם הבית הלבן אישר כי השניים שוחחו בטלפון ודנו ב"צפי הכלכלי ובתגובה ההולמת לרוחות הסערה שאנו חווים כיום". כמו כן, הם שוחחו גם על "צעדים אפשריים שייתנו מענה לסיטואציה הפיסקאלית ארוכת הטווח של המדינה". אותו דובר אישר כי באפט, יו"ר קרן ההשקעות ברקשייר הת'אוויי ואחד מוותיקי ומצליחי זירת ההשקעות האמריקאית, משמש כיועץ לא רשמי לנשיא אובמה.

בתוך כך דווח אתמול כי מניית BYD, יצרנית הרכב החשמלי הסינית שזכתה למימון של באפט, צנחה בלמעלה מ־13% לשפל של קרוב לשנתיים וחצי לאחר שהחברה הזהירה כי היא עשויה לדווח על הפסד ברבעון השלישי. אמש הודיעה החברה כי הרווח הנקי שלה בשלושת החודשים הראשונים של השנה עשוי ליפול בשיעור של עד 95% על רקע התחרות העזה בסין. ברקשייר שילמה 230 מיליון דולר ב־2009 עבור 225 מיליון מניות בחברה ושווי האחזקה שלה נאמד ב־2.47 מיליארד דולר. כיום הוא עומד על 475 מיליון דולר בלבד.

לפי הדיווח, השיחה בין אובמה לבאפט נערכה על רקע תכנונו של אובמה לשאת נאום בתום חופשת חג העבודה האמריקאי (לייבור דיי), ב־5 בספטמבר, שבו הוא יתייחס לאתגרים הכלכליים הבולטים של ארה"ב, לצד הצורך בהפחתת הגירעון התופח של הממשל.

לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל", ממשל אובמה פרסם אתמול את תוכניותיו להסיר שורה ארוכה של הגבלות רגולציה שהיו קיימות עד כה על המגזר העסקי בארה"ב. בין השינויים שייכנסו לתוקפם ניתן למנות קרונות רכבת שלא יוכרחו להתקין טכנולוגיה חדישה ביותר; בתי חולים שיורשו לפסוח על הגשת עבודת ניירת מסובכת לממשל על פעילותם, וכן הקלה על תנאי הכניסה לארה"ב עבור נוסעים עסקיים המגיעים ממדינות בעלי סיכון נמוך.

"השינויים הללו מבורכים, אבל לא מספיקים", אמר ביל קובאץ', בכיר בלשכת המסחר האמריקאית. לדבריו, "כל אחת מההצעות נשמעת יעילה, אבל ההשפעה שלהן על הכלכלה לא תואמת את העומס הרגולטורי הקיים".

תגיות