אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
העונה הבוערת: הסרטים הגדולים של סתיו 2011

העונה הבוערת: הסרטים הגדולים של סתיו 2011

אם בקיץ יוצאים סרטי אקשן וקומדיות, הסתיו הוא הזמן לגדולי היוצרים והמועמדים לאוסקר. כלכליסט מציג את הסרטים המסקרנים ביותר, מסקורסזה וספילברג בתלת־ממד ועד שיתוף פעולה בין דיקפריו ואיסטווד

24.08.2011, 10:46 | אוהד לנדסמן

ספילברג וסקורסזה עושים תלת־ממד, סודרברג מביים אימה, פינצ׳ר מתלבש על רב־מכר ופולנסקי מעבד מחזה מברודווי. ״כלכליסט״ סוקר את הסרטים המסקרנים ביותר העומדים לצאת בארה"ב בסתיו.

"The Descendants". (אלכסנדר פיין, ארה"ב, 2011)

 

קהל היעד: חובבי אינדי ידידותי למשתמש.

אחרי שבע שנות הפסקה, מאז "דרכים צדדיות", סרטו החדש של במאי הקולנוע האמריקאי העצמאי פיין מעורר סקרנות רבה, ואף נבחר לסגור את פסטיבל ניו יורק בחודש הבא. ג'ורג' קלוני הוא נצר למשפחה עשירה מהוואי שצריך להחליט על גורל האדמות שבבעלות משפחתו. חייו מקבלים תפנית חדה כשאשתו נפגעת בתאונה ונכנסת לתרדמת, והוא מגלה כי היא ניהלה רומן מאחורי גבו. עכשיו הוא צריך לדאוג לשתי בנותיו. כרגיל בסרטיו של פיין ("בחירות או לא להיות", "אודות שמידט"), האיזון העדין בין הקומי לדרמטי מייצר את הטון הקולנועי הכה מענג.

"Hugo". (מרטין סקורסזה, ארה"ב, 2011)

קהל היעד: המחפשים סיבה טובה להרכיב את משקפי התלת־ממד.

מתברר שגם סקורסזה עובד על תלת־ממד, ועוד איזה: סיפור פנטזיה בפריז של שנות השלושים, שכולל לא רק רובוט מסתורי אלא גם את סאשה ברון כהן ("ברונו"). הפרויקט גורם ללא מעט הרמות גבה לאחרונה, ומעלה את התמיהה: לאן נעלמו הדרמות העירוניות המחוספסות של סקורסזה? במבט שני, סיפור העלילה המעובד מספרו של בריאן סלזניק עדיין כולל לא מעט פוטנציאל לקריצות בטריטוריות מוכרות: יתום צעיר יורש בובה מכנית מאביו המנוח, ומגלה כי ממציאה של הבובה הוא לא אחר מאשר זו'רז' מלייה (בן קינגסלי), יצרן צעצועים אמיתי ומחלוצי הקולנוע בראשית דרכו. אולי סקורסזה יחזיר לנו את האמון בתלת־ממד?

"The Muppets". (ג'יימס בובין, ארה"ב, 2011)

קהל היעד: אוהבי חבובות, בלי ציניקנים.

12 שנה לאחר שהבובות שיצר ג'ים הנסון קיבלו חיים על המסך הגדול הן חוזרות, מותאמות למתבגרים הנוסטלגיים וגם לילדים שלא ידעו אותן. גארי (ג'ייסון סגל), מעריץ חבובות מושבע, שומע כי איל הון דורסני (כריס קופר) עומד להחריב את תיאטרון החבובות. הוא מנסה לאחד את קרמיט עם החבורה כדי להציל אותה. אליו מצטרפים חברתו (איימי אדמס) ודמות חבובות חדשה בשם וולטר. סגל, שגם שותף לכתיבת התסריט, מעוניין ממש כמו גארי להציל את החבובות משכחה קולקטיבית. סרט רציני עם מטרות תרבותיות אמיתיות.

"The Girl with the Dragon Tattoo" (דייוויד פינצ'ר, ארה"ב, 2011)

קהל היעד: חובבי הטרילוגיה של סטיג לארסן ואלו שלא קראו עדיין.

אחד מהסרטים המדוברים ביותר בסתיו הקרוב הוא עיבודו המחודש של דייוויד פינצ'ר ("הרשת החברתית") לטרילוגיה השבדית המצליחה. עיתונאי (דניאל קרייג) והאקרית א־סוציאלית (רוני מארה) חוברים כדי לפתור תעלומה של אשה שנעלמה לפני ארבעים שנה. אם לשפוט על פי הספרים, זה עומד להיות מפחיד, אלים ומרתק. אם לשפוט על פי הגרסה הקולנועית הקיימת (והבינונית להפליא), חומר הנפץ הזה רק מחכה למגע ידו המיומן של פינצ'ר, שמבטיח לנו שהעיבוד שלו, כרגיל אצל במאים משובחים, יהיה דומה למקור ושונה ממנו לחלוטין בו־בזמן.

"The Muppets".החבובות עם איימי אדמס וג "The Muppets".החבובות עם איימי אדמס וג'ייסון סגל "The Muppets".החבובות עם איימי אדמס וג

 

"Carnage". (רומן פולנסקי, צרפת/גרמניה, 2011)

קהל היעד: שומרי אמונים לפולנסקי.

עיבוד מחודש ומסקרן למחזה המצליח וזוכה הטוני, הכולל שורת כוכבים שלא נראו כמותם בסרטיו של פולנסקי: קייט ווינסלט, ג'ודי פוסטר, כריסטוף וולץ, וג'ון סי ריילי. הסיטואציה מצחיקה עוד לפני שראינו דבר: שני זוגות הורים מברוקלין נפגשים ומנסים להיות תרבותיים לאחר שבניהם נקלעו לקטטה. אצל פולנסקי מדובר כמובן בהרבה מעבר לכך, שכן עניינו האמיתי כאן הוא לבחון את הכעס ורדיפת הבצע הרוחשים מתחת למעטה הצבוע של הורים מניו יורק. יש הרואים בסרט מעין המשך ל"תינוקה של רוזמרי", רק שהפעם פולנסקי מצלם בפריז.

"Contagion". (סטיבן סודרברג, ארה"ב, 2011)

קהל היעד: חובבי סרטי מגפות.

סודרברג חוזר, והפעם לטריטוריה פחות מוכרת, ז'אנר סרטי האימה. וירוס מידבק מאוד מוחק מעל פני כדור הארץ מיליוני בני אדם תוך שבועות, וחייהן של כמה דמויות מצטלבים בתוך הכאוס. עם תקציב ענק ושחקנים מהשורה הראשונה — מאט דיימון, גווינת פאלטרו, קייט ווינסלט, מאריון קוטיאר וג׳וד לואו — סודרברג נוטש את הניסיונות העצמאיים לטובת עבודה במסגרות הז׳אנר ההוליוודי. על איכות האימה הוא מעיד בעצמו: ״יכולת להימנע מלהיכנס לים או להתקלח אם ׳מלתעות׳ או ׳פסיכו׳ הפחידו אותך, אבל איך תנהל חיים נורמליים בלי לבוא במגע עם חיידקים?״.

"J. Edgar". (קלינט איסטווד, ארה״ב, 2011)

קהל היעד: המעוניינים ללמוד כיצד כוח אבסולוטי משחית.

ביוגרפיה נוקבת וביקורתית על ג׳יי אדגר הובר, שותף להקמת האף בי איי, שדאג לבסס את סמכותה הכמעט בלתי מותנית של המדינה לחקור את אויביה ולבצע מניפולציות בראיות. איסטווד סוגר חשבון בשם אמריקה וסוקר את חייו של הובר החל מילדותו בוושינגטון, דרך 50 שנות שלטונו באף בי איי, ועד מותו ב־1972. לאונרדו דיקפריו, הבחירה הכה טבעית במקרה הזה, מתבגר עם הדמות.

"The Adventures of Tintin". (סטיבן ספילברג, ארה״ב, 2011)

קהל היעד: מי שגדל על טינטין ומי שעדיין לא מכיר.

אחרי חודשים רבים של ציפייה, חילופי אולפנים ושחקנים ברגע האחרון, סרטו המדובר של ספילברג מגיע סוף סוף לאקרנים. בניגוד לבחירות המפתיעות בתלת־ממד מכיוונם של סקורסזה, ורנר הרצוג או וים ונדרס לאחרונה, היה זה רק עניין של זמן עד שנשמע שגם ספילברג אימץ את הטכנולוגיה. ספילברג מציג להקהל האמריקאי את דמות הקומיקס האהובה טינטין, שצייר אמן הקומיקס הבלגי הרז׳ה. בסרט, שנעשה כולו בתלת־ממד ממוחשב ומוקפד, מגלם את טינטין ג׳יימי בל הבריטי (״בילי אליוט״), המהווה מודל לדמות המצוירת ונותן לה את קולו.

תגיות