אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה: שוק המחשבים האישיים הסיני עוקף את האמריקאי צילום: אי פי אי

לראשונה: שוק המחשבים האישיים הסיני עוקף את האמריקאי

ברבעון השני הגיעו לחנויות בסין 18.5 מיליון מחשבים, לעומת 17.7 מיליון בארה"ב - כך מעריכה IDC, שמצפה להשלמת המהפך ב-2012

24.08.2011, 10:33 | יוסי גורביץ

18.5 מיליון מחשבים אישיים הגיעו לחנויות בסין ברבעון השני של 2011, לעומת 17.7 מיליון בלבד בארה"ב - כך העריכה אמש (ג') חברת המעקב IDC. המשמעות היא שלראשונה שוק ה-PC בסין עקף את השוק האמריקאי.

לפי הנתונים, המכירות לחנויות בארה"ב ירדו ב-4.8% ביחס לרבעון הראשון של השנה, לעומת זינוק של 14% בשוק הסיני. 22% מהמחשבים ששווקו ברחבי העולם ברבעון השני הגיעו לסין, לעומת 21% לארה"ב.

עם זאת, ב-IDC מעריכים כי מכירות המחשבים לחנויות בארה"ב ב-2011 כולה עדיין יעקפו את אלה של סין, עקב העלייה הצפויה בעונת החגים הנוצרית. נתח השוק של ארה"ב בתחום המחשבים צפוי לעמוד בסוף השנה על 20.6%, בהשוואה ל-20.3% בסין. ב-2012 יושלם המהפך, כשנתח השוק הסיני יגיע לכ-21.8% לעומת 19.6% בארה"ב.

בחברה מעריכים עוד כי יצרנית המחשבים הסינית לנובו, שהשיקה לאחרונה טאבלט ושהבטיחה להתחרות באפל על ייצור טאבלטים לצרכנים במדינות מתפתחות, צפויה להרוויח הן מהתעוררות השוק הסיני והן מהעובדה שיצרנית המחשבים המובילה HP צפויה לצאת בקרוב מן השוק.

סוכנות הידיעות בלומברג ציינה כי הנתונים הללו מעידים על עלייתה של סין לא רק כיצרנית מחשבים גדולה, אלא כשוק צרכני ענק בפני עצמו. חוקרים ממכון המחקר Dai-Ichi Life Research Institute אמרו לבלומברג כי המהפך היה צפוי בשל גודלו הבסיסי של השוק הסיני, וציינו כי סין עקפה את ארה"ב ב-2009 כשוק הגדול ביותר בעולם לכלי רכב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות