אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירון זליכה יגבש המלצות לפתיחת ענף הרכב לתחרות

ירון זליכה יגבש המלצות לפתיחת ענף הרכב לתחרות

הוועדה שיעמדו בראשה תבחן את צמצום הריכוזיות בענף יבוא הרכב ותגבש בהקדם המלצות להסרת חסמים שיובילו להגברת התחרותיות ולהוזלה של התעריפים לצרכן בכל ענפי הרכב

24.08.2011, 12:06 | ליאור גוטמן

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, מינה את פרופ' ירון זליכה לעמוד בראש וועדה לבחינת התחרותיות בענף הרכב. זליכה כיהן בעבר כחשב הכללי במשרד האוצר, ותפקידיו העיקריים יהיו לנתח את החסמים בענף ולהמליץ על דרכים להתירם כך שהריכוזיות תצטמצם ומחירי המכוניות יוזלו.

יצוין כי המס שמוטל על מכוניות בישראל הוא בין הגבוהים במדינות ה-OECD - על פי נתוני רשות המיסים המס שמוטל כיום בישראל על מכוניות חדשות נקבע על 83% (לפני הוזלת מיסוי ירוק), זאת לעומת ממוצע מיסוי של כ40% במדינות מערב אירופה. בין ינואר ליוני 2011 הסתכמו הכנסות המדינה מייבוא כלי רכב וחלפים בכ4.53 מיליארד שקל, עלייה של כ8% לעומת החציון המקביל אשתקד.

פרשנות גם כץ רוצה טרכטנברג משלו הקמת ועדת זליכה עלולה להתברר כעוד ניסיון לרכוב על גל המחאה החברתית ולצבור קילומטראז' פוליטי ליאור גוטמן, תגובה אחתלכתבה המלאה

לדברי משרד התחבורה, הוועדה בראשה יעמוד זליכה תציע חלופות לביצוע רפורמות שישפרו את התחרותיות בענף הרכב ותבחן בין השאר את הבעלויות הצולבות בין יבואני הרכב וחברות הליסינג, מוסכי הרכב, יבוא חלקי חילוף. נושא נוסף שיטופל שם הוא קידום חקיקה שתחייב יבואני רכב במתן אחריות ושירות לכל רכב המיובא לישראל. יצוין שהשר כץ כבר ניסה בעבר בשורת צעדים לפתוח את שוק הרכב לייבוא מקביל, אולם עד היום צעדים אלו לא השפיעו משמעותית על שוק הרכב.

נושא מעניין בו תטפל הוועדה הוא בחינת בתחום יבוא רכב חשמלי, זאת בעקבות האישורים שהעניק לאחרונה אגף הרכב במשרד התחבורה ליבוא של מאות כלי רכב חשמליים מתוצרים שונים. בין יבואני הרכב החשמלי שצפויים להיכנס לשוק בשנייה הקרובה ניתן לציין את בטר פלייס, כלמוביל וחברת דוד לובינסקי. "אני משוכנע כי ניסיונו הרב של זליכה והתפקידים שמילא בעבר יובילו לגיבוש מסקנות משמעותיות שיאפשרו להגביר את התחרותיות ולהוזיל את המחירים בכל ענפי הרכב", סיכם כץ.

לכתבה באנגלית לחץ כאן

תגיות

43 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
מאוד פשוט - אישור להביא כל רכב ביבוא אישי בתנאי שעמד בטסט כשנכנס לארץ
אם מכונית עמדה בקריטריונים של טסט סימן שהיא רשאית לנוע בארץ בדיוק כמו כל מכונית שהביא היבואן הרישמי! אז למה כל הבירוקרטיה המטורפת? תנו להביא מכוניות בקלות ככה יעלם גם שוק המעאכרים. נקנה מכונית באיביי, נשיט אותה לארץ ניגש למכס נשלם מכס, ניסע לטסט, עברה? יכולה לנסוע בישראל! זו התחרות הכי טובה כנגד היבואנים. האמינו לי הם יחתכו מחירים חופשי. הם הכי מפחדים מהיבוא אישי.
ירון , ללה לנד  |  26.08.11
לכל התגובות