אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטאצ'פד של HP: זה המחיר, טמבל צילום: אריאל בשור

הטאצ'פד של HP: זה המחיר, טמבל

דווקא אחרי ש־HP הודיעה על הפסקת ייצור הטאצ'פד הוא הפך ללהיט. המתחרות יכולות ללמוד מהמהלך הזה איך אפשר לנצח את האייפד

26.08.2011, 16:56 | איתי שמושקוביץ
כמעט כל הטאבלטים מתקשים להתחרות באייפד והיצרניות מדווחות על מכירות נמוכות. מוטורולה דיווחה כי ה־Xoom, שהיה אמור להיות אחד הטאבלטים המובילים של אנדרואיד — עוד לפני שהחברה נרכשה על ידי גוגל, מכר פחות מחצי מיליון מכשירים ברבעון, לעומת למעלה מ־9 מיליון אייפדים שמכרה אפל.

ימים ספורים לפני ש־HP הודיעה על הפסקת ייצור הטאצ'פד שלה דווח כי בסט ביי האמריקאית לא הצליחה למכור מאות אלפי טאבלטים שנותרו במלאי, גם אחרי שהורידה את המחיר ב־50 דולר.

אבל דווקא אחרי ההודעה של HP נרשמה התנפלות המונית על הטאבלט, למרות שהקונים ידעו שמערכת ההפעלה לא תזכה לעדכונים ולא יהיו עוד אפליקציות חדשות. הסיבה לא צריכה להפתיע אף אחד: המחיר פשוט צנח ל־99 דולר.

במחיר כזה, הקונים לא עוצרים לרגע לחשוב, כי מה כבר יש להפסיד? עד עכשיו אפשר היה להשיג במחיר כזה רק טאבלטים של יצרנים סינים בלתי מוכרים ובאיכות מפוקפקת. 99 דולר? הטאצ'פד יותר זול מקורא אלקטרוני, יכול לתפקד בתור רדיו־אינטרנט או לצפייה בסרטים ברשת, ספר מתכונים אלקטרוני במטבח או אפילו צעצוע לילד.

HP נתנה לעצמה ולשוק שיעור בשיווק. מומחים אוהבים להסביר שאי אפשר להסתפק באסטרטגיית Me Too (גם אני) ולהיות דומים למוצרים אחרים בשוק, צריך למצוא בידול. אפל לא רק הקדימה את המתחרות בתחום הטאבלטים בכמה חודשים טובים, היא גם קבעה מחיר נמוך יחסית של 499 דולר למכשיר.

המתחרות הציעו מכשירים במחיר זהה או קרוב, בדרך כלל קצת יותר יקר. אבל אחרי שנים של מיצוב אפל כחברה שמוכרת מכשירים יקרים, זה פשוט לא מספיק. למה לקנות טאבלט של מוטורולה, סמסונג או HP במחיר דומה לזה של אפל, כשאפשר פשוט לקנות את האייפד?

רוב החברות חושבות שההבדלים במוצר ישכנעו את הקונים: אם הטאבלט שלהן כולל כרטיס זיכרון, חיבור USB רגיל או יציאת HDMI, הצרכנים יעדיפו אותו. אבל השורה התחתונה היא זאת שמעניינת את הלקוחות, כלומר — המחיר.

בסקר שנערך לאחרונה בארה"ב אמרו 95% מהנשאלים כי הם מתעניינים ברכישת אייפד. המשתתפים יכלו לבחור כמה דגמים במקביל ולמקום השני הגיע הטאצ'פד, עם 10% בלבד.

כדי לסגור את הפער הזה צריך למכור מכשיר זול יותר מהאייפד. זה הכל. החברות יכולות לספוג הפסדים כדי להשיג נתח שוק, ואולי בהמשך הן יוכלו להעלות את המחיר, או למצוא דרך לייצר דגמים זולים יותר, גם אם המשמעות היא ויתור על חלק מהתכונות.

נראה שהסתערות הצרכנים על הטאצ'פד לא תשנה את ההחלטה של HP, אבל המתחרות צריכות להפיק לקחים, אם הן רוצות לעקוף את הטאבלט של אפל.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
רק ASUS.
HP תומחר ב250$ ולא היו קופצים כי לרמת מחיר ישנה יוקרה. רק כשהמחיר צנח לרמה לא הגיונית -מאחר והחברה הודיעה על הפסקה בייצור הטאבלטים- החלה הנהירה הגדולה. אנשים שלא התכוונו בכלל!!! לרכוש טאבלט או נטבוק, הסתערו על המדפים. עוד מעט תמצאו את ההפתעות באי-ביי. מבין הטאבלטים שמככבים היום, ה ASUS לוקח את כולם.
tאורי , רמת השרון  |  30.08.11
8.
הם פשוט לא מבינים,
זה הכל תלוי באפליקציות, הרי היכולות הבסיסיות (גלישה וצפיה במדיה) קיימות בכל המכשירים. הייתרון של האייפאד זה שהוא יצא קודם, ולכן ביסס לעצמו מספר רב יחסית של אפליקציות. יצא עכשיו הXOOM, מי יקנה אותו כשיש לו מספר מועט של אפליקציות? החברות נכנסו למעגל קסמים בו לא קונים הרבה - אין אפליקציות כי אין למפתחים אינטרס לפתח לפלטפורמה כל כך קטנה. HP מכרה את הטאבלט שלה עכשיו ב-99 דולר. סביר להניח כי זהו מחיר עלות (לא כולל מו"פ). הייתה מגדילה לעשות ומוכרת אותו מההתחלה ב-200 דולר, סביר להניח שעדיין הייתה מרוויחה, ובמחיר כזה היו קונים אותו מאות אלפי אנשים (כפי שקרה עכשיו, ועוד קנו ב-100-150 דולר מכשיר בלי תמיכה ובלי עתיד) הייתה מתפתחת קהילה גדולה של משתמשים, היו מפתחים לפלטפורמה אפליקציות ואת הדור הבא כבר היו מוכרים במחיר גבוה יותר.
שי  |  27.08.11
לכל התגובות