אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה מחפשות ענקיות התרופות העולמיות בשוק ההודי? צילום: shutterstock

מה מחפשות ענקיות התרופות העולמיות בשוק ההודי?

מכירות התרופות בהודו עלו בממוצע ב-14% מדי שנה מאז 2005. גלקסו סמית קליין ופייזר רוצות נתח משוק של 12 מיליארד דולר

27.08.2011, 12:33 | בלומברג

מכירות התרופות בהודו עלו בממוצע ב-14% מדי שנה מאז 2005, עקב עליית ההכנסות והטיפוס בשיעורי מחלות הלב, הסוכרת והסרטן. בהודו אסור לפרסם תרופות מרשם, מה שמניע את גלקסו סמית קליין, פייזר וחברות אחרות לנסות להיכנס לשוק של 12 מיליארד דולר באמצעות כוח מכירות של 100 אלף איש, הצפוי לגדול פי 3 לפחות עד 2020.

10 חברות התרופות הגדולות בהודו, ביניהן רנבקסי לבורטוריס, סיפלה, ד"ר רדי'ס לבורטוריס ויחידות מקומיות של פייזר וגלקסו, חיזקו את כוח המכירות המשותף שלהן ביותר מ-6,000 איש בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במרץ.

בהודו יש 92 אלף מותגי תרופות, לפי רשימת תרופות הנמכרות במדינה. לשם השוואה, ארגון הבריאות העולמי ממליץ על 340 תרופות חשובות. "מספר מותגי התרופות הנמכרות בהודו גדול לפחות פי 30 ממספרן בארה"ב ובאירופה", אמר ק.מ. גולהטי, עורך המהדורה ההודית של אנציקלופדית התרופות MIMS.

כ-90% מהמרשמים הם גנריים, שהיצרנים מנסים לבדל באמצעות שמות ייחודיים, ההופכים אותם לתרופות גנריות ממותגות. התרופה להורדת הכולסטרול של מרק זוקור נמכרת תחת השם סימבטין אצל רנבקסי, סימקרד אצל סיפלה וסטארסטט אצל לופין.

ההבדל במחירי המותגים עשוי להגיע ל-75% ל-10 טבליות, לפי MIMS. בעת מתן מרשם, הרופאים ההודים נוטים להתייחס למותגים ולא לשמות הכימיים. על הרוקחים נאסר להחליף תרופה גנרית אחת באחרת, ולכן יצרניות התרופות לוחצות על הרופאים לחשוב קודם כל על המותג שלהן.

תגיות