אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד המשפטים האמריקאי: פייג' ידע על הפרסום של תרופות ללא מרשם בגוגל צילום: בלומברג

משרד המשפטים האמריקאי: פייג' ידע על הפרסום של תרופות ללא מרשם בגוגל

"זאת הייתה החלטה בדרג ניהולי". עם זאת, מסתמן כי לא תוגש תביעה נגד מייסד ומנכ"ל גוגל. דובר החברה: "אנו לוקחים אחריות מלאה"

27.08.2011, 15:25 | הראל עילם
לארי פייג', המייסד והמנכ"ל הנוכחי של גוגל, ידע על הפעילות הלא חוקית של החברה בנושא פרשיית הפרסומות לתרופות ללא מרשם. כך אמר היום התובע הראשי של רוד איילנד, פיטר נוהרנה, ל"וול סטריט ג'ורנל".

"לארי פייג' ידע מה שקרה. אנו בטוחים בכך בעקבות החקירה. זה ברור מהמסמכים שקראנו, המיילים הפנימיים בתוך החברה, העדויות שגבינו... אלו לא היו שניים או שלושה עובדים בדרג שירות הלקוחות שהרוויחו מכך, זאת הייתה החלטה בדרג ניהולי". עם זאת, הוא פסל את האפשרות של הגשת תביעה אישית נגד פייג'.

דובר גוגל מסר: "כפי שכבר אמרנו בעבר, אנו לוקחים אחריות מלאה לנעשה. בדיעבד, לא היינו צריכים לאפשר את העלאת הפרסומות האלו".

לפני ימים מספר משרד המשפטים האמריקאי וענקית החיפוש הודיעו באופן רשמי על הסכם פשרה, לפיו גוגל תשלם קנס בגובה חצי מיליארד דולר. דובר המשרד מסר אז שזהו אחד מהקנסות הגבוהים ביותר שהוטלו על חברה מסחרית בארצות הברית.

התביעה, בראשות נוהרנה, טענה שגוגל הרוויחה מפרסומות שנועדו לקדם מכירה לא חוקית של תרופות ללא מרשם. החוק המקומי מטיל מגבלות קשות על פרסום ומכירה של תרופות ואוסר על יצירת רווח עקיף או ישיר ממכירתן. ב-2010, מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) פתח בחקירה כנגד גוגל בנושא.

גובה הקנס שווה להכנסותיה של גוגל מהפרסומות מ- 2003, אז החברה "נהייתה מודעת לנוכחות פרסומות לא חוקיות" לטענת משרד המשפטים, ועד 2009, אז גוגל יישמה שינוי תקנון הדורש מכל הפרסומות לתרופות להציג אישור של משרד הרוקחות האמריקאי.

עד אז, החברה הסירה פרסומות באופן ידני, טכניקה שנוהרנה הגדיר כ"כיסוי בלבד". באותם שנים פייג' לא היה מנכ"ל החברה. הוא נכנס לתפקידו רק לפני כחמישה חודשים.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
פרסום בגוגל כפוף למדיניות החברה, ומדיניות זו עודכנה ומתעדכנת כמעט מדי יום
פרסומות גוגל כיום כפופות למדיניות גוגל, אשר הנה גלויה לציבור כולו ולמפרסמים. מדיניות זו מוצגת גם בשפה העברית במרכז המדיניות למפרסמים בגוגל בכתובת: http://adwords.google.com/support/aw/bin/static.py?hl=iw&topic=1310883&guide=1308252&page=guide.cs&answer=176031 כיום, גוגל אינה מאפשרת בשום מצב לפרסם באמצעותה מוצרים ושירותים אשר אינם כפופים למדיניות זו, ואף נוקטת באמצעים אגרסיביים כנגד מפרסמים שלעיתים מוצאים דרך "לתחמן" את האלגוריתם ולהציג בכ"ז מודעות המפרות את מדיניות הפרסום. טיפ למפרסמים: לפני הקמת מסע פרסום ויצירת מודעות, חשוב מאוד לקרוא וללמוד את החלק הרלוונטי של מדיניות גוגל לעסק המפרסם. לחילופין, גוגל מאפשרת להיעזר ב"שותפים מוסמכים של גוגל", אשר מכירים היטב את המדיניות, מתעדכנים באופן שוטף, וחוסכים מן המפרסם את כל העיסוק המורכב והמסובך משהו עם המדיניות ומערכת הפרסום של גוגל. שותפים מוסמכים של גוגל ניתן למצוא בקישור הבא: https://adwords.google.co.il/professionals/search/ בהצלחה למפרסמים. קובי גרדנה - www.kgs4u.com
קובי גרדנה , רחובות  |  28.08.11
2.
הרקע של הסיפור הזה
תרופות הן יקרות בארה"ב כי יש שם קרטל של תרופות. בקנדה התרופות זולות יותר ולכן אמריקאים רבים קונים אותן בדואר מקנדה. בלחץ חברות התרופות גוגל מונעת מסוחרי תרופות לפרסם באמצעות Adwords אבל זה לא עוזר כי אמריקאים רבים מוצאים את דרכם לאתרי התרופות בקנדה.
היורש  |  27.08.11