אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שנתיים לאחר שבוטל: רשות ההגבלים אישרה הסכם "קוד שייר" בין אל על ואירוסוויט צילום: אוראל כהן

שנתיים לאחר שבוטל: רשות ההגבלים אישרה הסכם "קוד שייר" בין אל על ואירוסוויט

ב-2009 ביטלה הממונה לשעבר, רונית קן, את ההסכם בין שתי החברות בטענה שהוא פוגע בתחרות. כיום, עם הגידול במספר חברות התעופה שפועלות בקו לקייב, אישר הממונה הנוכחי, דיוויד גילה, את ההסכם

28.08.2011, 17:46 | יסמין גיל

כשנתיים לאחר שהממונה על הגבלים עסקיים לשעבר, רונית קן, ביטלה את הסכם ה"קוד שייר" של אל על עם חברת התעופה האוקראינית אירוסוויט, בטענה שהוא פוגע בתחרות בקו - הודיע היום (א') הממונה הנוכחי פרופ' דיוויד גילה, כי החליט על מתן פטור של שלוש שנים להסדר זה "לאחר שנמצא כי אינו צפוי לגרום לפגיעה של ממש בתחרות". זאת, בשל הגידול במספר חברות התעופה שמפעילות טיסות בקו תל אביב-קייב.

במסגרת הסכם "קוד שייר", חברת תעופה אחת רוכשת מקומות על טיסה של חברת תעופה אחרת, במטרה להגדיל את מספר נוסעיה ולצמצם את הוצאותיה. במקרה הזה מדובר, כאמור, על הקו לקייב, שבו גדלה התחרות בשנה החולפת עם ביטול חובת אשרות הכניסה בין ישראל ואוקראינה וחידוש הסכמי התעופה בין המדינות. כיום פועלות בקו גם אוקראין אינטרנשיונל וארקיע, ולישראייר יש אישור מוביל נקוב להפעיל טיסות לקייב, הגם שאינה עושה זאת.

בנסיבות אלה קבע הממונה כי |המגבלה המוטלת מכוח ההסכם הבילטראלי בין המדינות שמאפשר למנות שלושה מובילים נקובים מטעמה של כל מדינה, ולפיכך מאפשר לשישה מובילים נקובים לפעול בקו, אינה מהווה חסם כניסה רגולטורי של ממש ואינה מגבילה משמעותית את פוטנציאל התחרות בו".

מאל על נמסר בתגובה: "אנו מברכים על ההחלטה".

תגיות