אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן רכב - שברולט קפטיבה: חיית שטח בנוי צילום: אתר יצרן

מבחן רכב - שברולט קפטיבה: חיית שטח בנוי

היא רק נראית כמו רכב שטח קשוח אבל למעשה היא רכה ואוהבת בעיקר את העיר. הקפטיבה היא קפיצת מדרגה לשברולט ותחרות ראויה מאוד ליונדאי סנטה פה

29.08.2011, 08:58 | תומר הדר

אזהרה: אל תרדו עם שברולט קפטיבה החדשה לשטח. נכון שיש לה שם מאיים של איזו שמורת טבע באפריקה. נכון שמאחור מודגש על ישבנה באותיות קידוש כרום שכוח המנוע מוזרם ישירות אל כל הגלגלים, כמו ברכבי שטח אימתניים וקשוחים, ונכון שיש לה חרטום אדיר ממדים שמוכן לבלוע כל מכונית שתתעה בדרכה של הקפטיבה. אבל יש לה גם פגוש קדמי נמוך שכמעט מלחך את העשב. עלות החלפת פגוש - לבטח יקרה.

שברולט קפטיבה דיזל

מנוע: דיזל, נפח 2,231 סמ"ק, הספק מרבי 163 כ"ס, מומנט מרבי 35.7 קג"מ.

ביצועים: מהירות מרבית 235 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־7.9 שניות.

צריכת דלק: נתוני יצרן - 15.6 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, 4 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 15.

מחיר: 220 אלף שקל.

 

שברולט קפטיבה, צילום: אתר יצרן שברולט קפטיבה | צילום: אתר יצרן שברולט קפטיבה, צילום: אתר יצרן

משהו קרה בשברולט

מסלול שגרתי ביער בן שמן. בלי סלעים, בלי קוצים ובלי דרדרים. רק דרך עפר ורוכבי אופניים. קפטיבה אינה אוהבת דרכי עפר. הפגוש הקדמי נוגח בקרקע ולוקח ממנה ביסים גדולים של טבע. גם המתלים של קפטיבה לא אוהבים את השטח. המהלך שלהם קצר מדי והם גם רכים מאוד. עצירה פתאומית מלווה בעצימת עיניים ותפילה קצרה - אם המתלים הרכים ישלחו נדנוד מהיר בגופה של הקפטיבה, החרטום יצנח והפחח ישמח. קפטיבה היא מכונית ספארי - עדיף להתנהל בה בשבילים כבושים, במהירות אטית וליהנות גם מהיתרונות שלה.

יתרונות - בשברולט קפטיבה? האמת, יש סיבה טובה לתהות. חטיבתה הקוריאנית של שברולט מעולם לא יצרה רכבי כביש שטח ראויים; כשחושבים על זה היו לה ברזומה גם כמה מכוניות כביש שלא היו יותר מדי ראויות. אך בשנים האחרונות קרה משהו בשברולט קוריאה. השם דייהו נשלח לבוידעם, החברה עברה רפורמה והחלה לנפק מכוניות טובות. אחת הדוגמאות הטובות ביותר לכך היא שברולט קפטיבה המחודשת. הדור הקודם של קפטיבה, לדוגמה, היה עוף מוזר. היה לו תא נוסעים פשוט שצויד בגימיקים מוזרים כמו בלם יד דמוי מטריה, או חרב, תלוי כמה פני הנהג לשלום. היו לו מושבים שלא היו הכי נוחים והיו לו חלקי פלסטיק שאיכותם היתה לפעמים מפוקפקת.

בדגם החדש לעומת זאת אין בעיות. לוח המחוונים עבר שינוי מקיף שכולל שדרוג ניכר של המושבים הקדמיים, איכות חומרים גבוהה וגם שיפור של הרמה הארגונומית. בלם היד המוזר הוחלף בבלם יד אלקטרוני, תנוחת הנהיגה שודרגה ובמקום הפלסטיק האפרורי ניתן כעת למצוא משטחי פלסטיק נוקשה שמשולבים עם חומרים רכים באיכות גבוהה.

לא הכל מושלם בתא הנוסעים של קפטיבה. שורת המושבים השלישית, כמו ברוב רכבי השטח הרכים, אינה מספיקה אפילו לשני ילדים, והנוסעים מאחור בהחלט היו יכולים ליהנות מתוספת של פתחי מזגן עבור חלקו האחורי של הרכב, במיוחד בימי הקיץ.

ג'ונגל - בעיקר בעיר

לאן נוסעים עם שברולט שאינה אוהבת שטח? אפשר לנסוע לחיפה. בחיפה אפשר לאכול שווארמה ולהסתובב בחזרה. מאחור אפשר לקפל את המושב ולזרוק זוג אופניים בגודל מלא. לידם גם עגלת תינוק במצב טוב ובצד לדחוס צידנית בינונית. קפטיבה בולעת הכל בלי בעיה. לקפטיבה יש גם יופי של מנוע: דיזל, עם תוספת של טורבו בצד. המנוע של קפטיבה מפיק 163 כוחות סוס. סוסים שקטים, שבקושי שומעים. והם גם חזקים. עד מהירויות גבוהות באמת, שבהן התנועה בכביש שש חולפת במראות הצד תוך שניות, המנוע של קפטיבה מושך בלי בעיה. גם הגיר מצוין, נטול קפיצות, מדויק, תענוג.

השווארמות באופק. אך כדי להגיע אל השווארמות צריך לצלוח סדקים בכביש, אספלט מגורד ונהגים מטורפים. לקפטיבה אין בעיה. המתלים הרכים סופגים הכל. כל עוד המהירות שפויה, המשפחה לא תרגיש את האספלט המחורבן בכלל. רק חיפאים אמיתיים וחיפאים לשעבר יודעים היכן אוכלים שווארמה. לכולם אותו שם, לכולם אותו שיפוד, אך חלק מוכרים גן עדן בפיתה וחלק מוכרים רק חלום. מחוץ לשווארמה האמיתית יש תור של מכוניות. קפטיבה צריכה לשלוף מרפקים, להידחף, לתת גז, לצפור, וגם לעלות על מדרכה. כוח לא חסר, על מדרכה אפשר לעלות בלי חשש לפגוש.

שברולט קפטיבה חוזרת הביתה. זוג אופניים אחד, צידנית בינונית, עגלת תינוק פלוס תינוקת, שתי מנות שווארמה. ביקשנו בלי עמבה, שמו הרבה. ביקשנו בלי שומן, היו נדיבים. ושקית אחת של צ'יפס ספוג שמן. קפטיבה מוותרת על טיסה בדרך פרויד. כוח יש לה אך התנהגות כביש ספורטיבית אין. מי בכלל רוצה לטוס במיניוואן עמוס שווארמה, אופניים וצידנית במעלה דרך פרויד?

מיניוואן מרווח ונוח

קפטיבה חוזרת לתל אביב, הנהג מזיע עמבה. עד היום הקפטיבה התקשתה להתמודד מול המתחרות הישירות שלה, בעיקר יונדאי סנטה פה. הפעם קפטיבה כבר אינה צריכה להזיע. נכון שעדיין יש תחומים שבהם היא נופלת מן המתחרה מבית יונדאי, בעיקר בהתנהגות הכביש וביכולת השטח. אך אם מסתכלים על הקפטיבה כמכונית בפני עצמה ומתייחסים לייעוד האמיתי שלה - כלומר לשמש מיניוואן מרווח ונוח בעל יכולת קלה ביותר לנסיעה בשטח, אז כבר ניכר שמדובר במוצר איכותי משמעותית מאלה שקדמו לו, שמסמן תפנית משמעותית עבור חטיבתה הקוריאנית של שברולט.

אהבנו: מנוע דיזל מצוין, מרווח פנימי גדול, שימושיות גבוהה.

פחות אהבנו: יכולת שטח נמוכה, אין מזגן לנוסעים מאחור, מראה מוחצן מדי.

מי יקנה: משפחות שזקוקת למיניוואן עם פוזת שטח.

כדאיות גבוהה: כמשפחתית גדולה, לנסיעה רגועה, הקפטיבה היא מכונית מצוידת.

לסיכום: עוד טיפת מאמץ ושברולט קוריאה תיישר קו עם היצרניות הגדולות.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות