אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זינוק של 24% ברווח הנקי של ישראכרט ברבעון השני צילום: קוקו

זינוק של 24% ברווח הנקי של ישראכרט ברבעון השני

מחזור הקניות של לקוחות הקבוצה במחצית הראשונה של 2011 הגיע ל-46.3 מיליארד שקל, לעומת 42.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של 9%

30.08.2011, 09:15 | שהם לוי

רגע לפני הביטוי של המחאה החברתית בדוחות החברות המקומיות מדווחת ישראכרט, חברה בת של בנק הפועלים על עלייה של 24% ברווח הנקי ברבעון השני ל-56 מיליון שקל. בדומה לדוחות לאומי קארד שפורסמו אתמול, גם בדוחות ישראכרט ניכר כי החברה נהנתה בצורה משמעותית מהעדנה והצמיחה בכלכלה הישראלית, בייחוד בכל הנוגע להוצאות של משקי הבית שבאו לידי ביטוי בעלייה בהיקף העסקאות בכרטיסי אשראי.

מחזור הקניות של לקוחות הקבוצה במחצית הראשונה של 2011 הגיע ל-46.3 מיליארד שקל, לעומת 42.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של 9%.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2011 הגיע ל-103 מיליון שקל לעומת 88 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של 17%.

סך כל ההכנסות במחצית הראשונה של 2011 הסתכמו ב- 833 מיליון שקל בהשוואה ל-745 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של 12%. 

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה עמד על 1.3 מיליארד שקל, לעומת 1.14 מיליארד שקל בתום שנת 2010. יחס ההון העצמי לרכיבי סיכון הגיע לשיעור של 10.6%, מדובר על שיפור לעומת יחס הון של 10% בסוף 2010.

יחס ההון הכולל לרכיבי סיכון עמד על 13.9% בתום הרבעון השני, לעומת 13% בתום שנת הכספים הקודמת. יחד עם זאת, בעקבות הצגה מחדש של הדוחות הכספיים לשנת 2010 תוקן יחס ההון הכולל לרכיבי סיכון כך שעמד על 13.7% בתום 2010.

ההוצאות בגין הפסדי אשראי במחצית הראשונה של שנת 2011 הסתכמו ב-42 מיליון שקל לעומת 16 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. ביום 1 בינואר 2011 אימצה קבוצת ישראכרט את הוראות המפקח על הבנקים בדבר מדידה וגילוי של חובות פגומים, סיכון אשראי והפרשה להפסדי אשראי, מספרי ההשוואה לשנים קודמות לא הוצגו מחדש, ולכן הנתונים נכון לתום הרבעון השני אינם ברי השוואה.

אירית איזקסון, יו"ר קבוצת ישראכרט אמרה היום בהתייחס לתוצאות הכספיות: "נתוני הרבעון מצביעים על המשך גידול בצריכה ובמספר הכרטיסים החוץ בנקאיים אשר תרמו לעלייה במחזורי הקניות. עיתויו של חג הפסח במהלך הרבעון השני - השפיע גם הוא על היקף ההכנסות לעומת הרבעון המקביל. להערכתנו, השפעת הארועים בכלכלה העולמית מתחילה להשפיע על קצב הצמיחה במשק. יחד עם זאת, מוקדם עדיין להעריך מה תהייה השפעתם לטווח ארוך של הארועים הנוכחיים".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות