אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפתעה: ביהמ"ש אישר את המשך התקשרות הרכבת עם בומברדייה צילום: עמית שעל

הפתעה: ביהמ"ש אישר את המשך התקשרות הרכבת עם בומברדייה

השופטים דחו את הבקשה למתן צו ביניים שהגישה התנועה לאיכות השלטון במטרה למנוע מהרכבת לרכוש קרונות דו-קומתיים מהחברה

30.08.2011, 22:38 | ליאור גוטמן

בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים, דחה היום (ג') את הבקשה למתן צו ביניים שימנע מרכבת ישראל לרכוש קרונות דו קומתיים מחברת בומברדייה. את העתירה המקורית הגישו התנועה לאיכות השלטון כנגד רכבת ישראל, משרדי האוצר והתחבורה, רשות החברות הממשלתיות וחברת בומברדייה הקנדית. הטענות שהועלו בעתירה כנגד העסקה כוללות שינוי לכאורה של מפרט המכרז באמצע ההליך המכרזי וקיום קשרים עסקיים לכאורה בין יו"ר הרכבת בפועל אורי יוגב למנכ"ל בומברדייה יוסי דסקל.

כזכור, לפני כעשרה חודשים סיכמה רכבת ישראל חוזה לרכישת 78 קרונות חדשים בהיקף של כ-700 מיליון שקל. לרכבת ניתנה אופצייה להרחבת הרכש ל-150 קרונות ואח"כ ל-220 קרונות, אפשרות שאכן נוצלה לאור תוכניות הרכבת לפתיחת הקו לרשל"צ מערב בסוף השנה הנוכחית ושדרוג המסילה לב"ש בשנה הבאה. במסגרת העסקה שאפו משרדי האוצר והתחבורה להוציא את נושא תחזוקת הקרונות מידי הרכבת ולהעבירו לידי בומברדייה, אולם המהלך עורר את חמתו של וועד העובדים שפתח בשורת צעדי מחאה כנגדו לרבות שביתה.

השופט ירון נעם קובע שהעתירה שהוגשה "אינה חפה מקשיים ולוקה בשיהוי אובייקטיבי משמעותי". הסיבה: לתנועה לאיכות השלטון נודע על העסקה ועל הסתירות שנמצאו בה לכאורה כבר במרץ האחרון, אולם העתירה כנגד קיום המשך העסקה הוגשה רק בסוף יולי. בנוסף, השופט מסביר שהעותרת מבקשת להקפיא הליך התקשרות למכרז ש78 מהקרונות שלו (מתוך 220) כבר הושלם, השלב השני של אספקת הקרונות בהיקף דומה כבר מומש ואילו השלב השלישי להשלמת המכה אמור להתגבש בימים אלו, זאת במסגרת עסקה בה זמני האספקה והמחיר נחתמו כמכלול.

את בומברדייה ייצגו עורכי הדין יוסי לוי, עופר קורלנדר וענת אבן-חן, ממשרד לוי, מי-דן ושות'.

בתוך כך, ביום חמישי הקרוב יכנס מנכ"ל הרכבת החדש בועז צפריר לתפקידו, זאת לאחר שמינויו אושר על ידי ועדת שפניץ למינוי בכירים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות