אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בג"ץ דחה את עתירת חברות הדלק לביטול הורדת מרווח השיווק צילום: סבסטיאן שיינר

בג"ץ דחה את עתירת חברות הדלק לביטול הורדת מרווח השיווק

השופט אליקים רובינשטיין כתב בהחלטתו: "משמעו של צו ביניים כעת הוא הטלת מחיר גבוה יותר לדלק על כל צרכן בתחנת הדלק, דבר שאיני רואה לנכון לעשותו". דיון נוסף בנושא ייערך ב-12 בספטמבר

01.09.2011, 18:33 | ליאור גוטמן

בג"ץ קשוב למחאה החברתית? לפני שעה קלה דחה את בקשת חברות הדלק לצו ביניים שיהפוך את החלטת שרי האוצר והתשתיות להוריד את מרווח השיווק של חברות הדלק.

שופט בית המשפט העליון אלייקים רובינשטיין כתב בהחלטתו: "איני רואה מקום לעת הזאת לצו ביניים, לא רק כיוון שמדובר בחקיקת משנה צו שנכנסה כבר לתוקפה, אלא כיוון שמשמעו צו ביניים לעת הזאת הוא הטלת מחיר גבוה יותר לדלק על כל צרכן בתחנת הדלק, דבר שאיני רואה לנכון לעשותו במאזן הנוחות". 

אם רובינשטיין היה מקבל את טענות חברות הדלק, הורדת מרווח השיווק הייתה מתבטלת ומחיר הבנזין היה מזנק מיידית בכ-19 אגורות לליטר.

למרות הדחייה הזמנית השופט רובינשטיין מצא נימוקים לכאורה לטענות חברות הדלק ולכן קבע דיון מיוחד בנושא בהרכב מורחב ב-12 בספטמבר, כלומר בעוד כשבוע וחצי. רובינשטיין התייחס בכך למספר טענות שכוללות סכנה מצד חברות הדלק לרישום הפסדים כבדים, בעיות פרוצדוראליות בפרסום הצו שלא בא לידי ביטוי בכלי תקשורת ערביים כמתחייב מהחוק וטענה לפיטורי עובדים מצד החברות.

כזכור, אתמול חתמו שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר התשתיות, עוזי לנדאו, על צו פיקוח מחירים חדש למחיר הבנזין שמשמעותו הורדת מרווח השיווק של חברות הדלק, אחד ממקורות הרווח העיקריים שלהם. מרווח השיווק ירד ב-19 אגורות לליטר, אולם הטבת המס על הבנזין, שניתנה בסוף יולי, פגה. נוסף לאלו נרשם עדכון מדדי למס, כך שהתוצאה הסופית היא שלמרות הירידה, המס והעדכון המדדי משכו את מחיר הליטר כלפי מעלה, כך שבסופו של יום נרשמה התייקרות של 5 אגורות. מחיר הליטר בשירות עצמי אם כך נקבע על 7.27 שקל.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
הועדה "המקצועית" סימנה מראש את המטרה
זה מראה שלא היה שום דבר מקצועי בדיוניה. מי שבאמת גוזל את הצרכן זה המדינה (55% ממחיר הדלק לפי נתוני משרד התשתיות עצמו) ובית הזיקוק (35% מאותם נתונים) כלומר חברות הדלק מקבלות 10% ממה שאנחנו משלמים (70 אגורות לליטר) ומזה הן צריכות לנהל את החברה, לשלם לעובדים, לתחזק תחנות, לשלם למחזיקי אגח ולתת דיבידנד לבעלי המניות. בנוסף לזה המדינה, באמצעות מינהל הרכב, דורשת הנחות מפליגות מהחברות והן נאלצות לגלגל את העלות הנוספת על האזרח שאין לו רכב ממשלתי או מועדון חברים חזק. בקיצור מוכרים לכם לוקשים ואתם אוכלים אותם.
יניב  |  03.09.11
6.
מה כולם שמחים לאיד? שטייניץ יורק לנו בפנים
אין לממשלה הזו בושה, עוברים כל גבול ויורקים לנו בפנים, מצד אחד יש מחאה ווועדת טרכטנברג ומהצד השני הם עושים לנו אצבע משולשת ומעלים את הבלו, עד שהיתה הטבה הם מבטלים אותה, במקום להוריד עוד את המחיר הממשלה לוקחת את רווחי החברות אליה במקום לתת אותם לציבור, פשוט בושה וחרפה!!!!
ג'סי ליוורמור , ת"א  |  01.09.11
לכל התגובות