אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"יבואן מקביל לא יוכל להצליח בשוק הרכב הישראלי"

"יבואן מקביל לא יוכל להצליח בשוק הרכב הישראלי"

ד"ר שמואל חרל"פ, יו"ר קבוצת כלמוביל: "התחרות בענף הרכב אינה מוכתבת על ידי הענף, אלא על ידי האוצר"

04.09.2011, 16:36 | תומר הדר

"יבואן מקביל לא יוכל להצליח בשוק הרכב הישראלי" - כך ציין היום (א') ד"ר שמואל חרל"פ, יו"ר קבוצת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מרצדס ומיצובישי בכנס שנערך בתל אביב. לדברי חרל"פ: "מדובר בסיבה כפולה - ראשית אנו מבודדים במזרח התיכון. שנית, בגלל שהטריטוריה קטנה והמיסוי גבוה, היבואנים נאלצו להקים מערכי שיווק רזים מאוד שישרדו בשוק כה תחרותי.

חרל"פ הסביר: "סוכן שמוכר מכוניות של יבואן מסוים בישראל אינו פועל כמו סוכן באירופה או בארה"ב. באירופה קיימות בין היצרן לצרכן שתיים או שלוש חוליות - יבואן וסוכן. לעומת זאת, בישראל קיימת חוליה אחת בלבד - היבואן עצמו שמוכר את המכונית ישירות לצרכן.

"זוהי הסיבה שבישראל יבוא מקביל לא יכול לעבוד; יבואן מקביל שירכוש את המכונית בחו"ל - לא מן היצרן עצמו, אלא מדילר של יצרן רכב שבעצמו רוכש את המכונית מן היצרן - תמיד יהיה יד שלישית או רביעית בשרשרת שבין היצרן ובין הצרכן, ולכן יקבל מחירים טובים פחות מאלה שיכול לקבל יבואן רכב ישראלי ותיק". בדברים אלה התייחס חרל"פ לוועדה הציבורית שמינה לאחרונה שר התחבורה ישראל כץ, במטרה לבחון את תופעת הריכוזיות בענף הרכב.

חרל"פ התייחס גם לענף הליסינג. לדבריו: "בענף המכניות המשפחתיות קיים סדרן שמכוון את התנועה - האוצר שקבע את שווי השימוש לרכב צמוד. ככל ששווי השימוש יהיה נמוך- כך תעלה פופולריות הליסינג. מסיבה זו התחרות בענף הרכב אינה מוכתבת על ידי הענף, אלא על ידי האוצר".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
לצערי הוא צודק לגמרי
צריך להבין משהו, ניקח מכונית פשוטה, פג'ו 107 מגיעה מצ'כיה מאותו מפעל שמייצר טויוטה אייגו וסיטרואן C1 היבואן מקבל מחיר של כ-6000 יורו לפני מיסים, אחרי מיסים כולל מע"מ המחיר באזור ה-52,000 ש"ח. המחיר לצרכן באירופהוא באזור ה-8000 יורו, גם אם תינתן הנחה, נקודת ההתחלה של יבואן מקביל היא גרועה, אלא אם כן היצרנים יהיו מעונינים בזה. מה שכן, יכול לעזור לתחרות, שזה שמשרד האוצר יפרסם את מחיר היבוא והמס, ואת הרווח שהיבואן לוקח על כל דגם. זה יגרום לצרכנות חכמה, ברור שהיבואן צריך להרוויח, עליו לשלם משכורות, להשקיע בשיווק , מימון , השאלה היא רק כמה . עובדה שהחלה מלחמת מחירים חבל שאין יבואן שלא עושה הנחות לאף אחד, גם לא לליסינג, (פרט להנחות זניחות של 2000 ש"ח שקשורות להנחה שהוא לא צריך לשלם עמלה לסוכנות) יבואן כזה יוכל למכור משפחתיות מאובזרות ב-105,000 ש"ח כולל רווח של 7%-8%
א  |  08.09.11
לכל התגובות