אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למה גוגל סגרה את החנות שלי?

למה גוגל סגרה את החנות שלי?

שירותי המפות וההמלצות של גוגל הציגו בחודשים האחרונים עסקים פעילים ככאלה שנסגרו. הסיבה האפשרית: מתחרים שניסו לפגוע ביריביהם

06.09.2011, 16:00 | עומר כביר
שירות המפות של גוגל (Google Maps) ושירות ההמלצות שלה (Google Places) הציגו בחודשים האחרונים עסקים מתפקדים ופעילים כאילו נסגרו סופית - כך מדווח "הניו יורק טיימס".

לפי הדיווח, חלק מהעסקים הוצגו כסגורים למשך שעות ספורות בלבד, ואולם אחרים נרשמו כסגורים במשך שבועות ארוכים. גולשים רבים עושים שימוש בשירותים של גוגל על מנת לגלות ולאתר בתי עסק שבהם הם מעוניינים לבקר, כשבאמצעות Places הם יכולים לקבל מידע על מקומות הפתוחים בסביבתם, דוגמת מסעדות. הצגתו של בית עסק מסוים כסגור משמעה אובדן של עשרות, ואולי אף מאות ואלפי לקוחות פוטנציאליים והכנסות.

ככל הנראה, הסיבה לתקריות אלה קשורה בקלות הרבה שבה ניתן לדווח על בית עסק כסגור. בכרטיס הביקור של כל בית עסק ניתן גם להודיע לגוגל על בעיות שונות, ובהן העובדה שהמקום אינו פתוח. אם מספיק גולשים מוסרים דיווח שכזה, הסטטוס של בית העסק מוצג כ"דווח כסגור". לאחר אימות של גוגל, שהחברה סירבה לפרט כיצד הוא מתבצע, ישתנה הסטטוס ל"סגור תמידית".

"ביוני התחלנו לראות זינוק משמעותי בתלונות בנושא זה בפורומים מקוונים", אמרה ל"ניו יורק טיימס" לינדה בוקיי. "יכול להיות שכמה יועצי פעילות מקוונת מציעים שירותים כמו 'חסל את המתחרים'. אבל זה יכול להיות גם מתחרה שפועל לבדו".

מגוגל נמסר בתגובה שהחברה מודעת לסוגיה ופועלת על-מנת לשנות את המצב: "אנחנו יודעים שרישומים מדויקים בגוגל מפות הם כלי חשוב מבחינת בעלי עסקים רבים. אנחנו מתייחסים לדיווחים ברצינות ועושים את מיטב יכולתנו על מנת להבטיח שהרשומה מדויקת לפני עדכונה".

תגיות