אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדשות האלכוהול: ברבן מלאכי

חדשות האלכוהול: ברבן מלאכי

את מותג הבוטיק Angel's Envy יזם המאסטר דיסטילר לינקולן הנדרסון אחרי 35 שנה בג'ק דניאל'ס. בינתיים רק בארצות הברית ובכמויות מדודות

07.09.2011, 08:08 | עמית יריב

בעולם הוויסקי שמור מקום של כבוד למותגים הסקוטיים והאיריים, אבל אין להם בלעדיות על המשקה. המוצר האמריקאי בתחום הוא הברבן (Bourbon), שעל פי חוקי המקור מיוצר מ־51% תירס לפחות ובמדינת קנטאקי בלבד.

המותגים המובילים בקטגוריה הם של המזקקות הגדולות - ג'ים בים, Wild Turkey ודומיהם, אך בשנים האחרונות, עם התפתחות קונספט הבוטיק בקולינריה העולמית, ניכרת תנועה ערה לכיוון ברבן בזיקוק מצומצם. עם המותגים המוכרים אפשר למנות את Woodford Reserve ואת Maker's Mark, וכן ארבעה מותגי ברבן המנוהלים תחת הכותרת Small Batch Bourbon Collection: Knob Creek, Basil Hayden, Baker's ו־Bookers. אלא שמותגים אלה שייכים לתאגיד הענק Beam Global, ונהנים ממטרייה שיווקית וממערכת הפצה משומנת ומקצועית לעילא - שיטה שמזכירה את יקבי הענק, המחזיקים בנוסף למותג העיקרי גם מותג בוטיק בבעלות מלאה או חלקית.

ברבן Angel ברבן Angel's Envy. הושק רק באפריל השנה ברבן Angel

אבל יש גם מותגי Small Batch הרבה יותר "בוטיקיים", שעושים צעדים ראשונים בדרך לפלח שוק משלהם. מותג כזה הוא Angel's Envy, שיצא לראשונה לשוק האמריקאי באפריל 2011, בשש מדינות בלבד, וביולי הוסיף עוד שתי מדינות ובהן ניו יורק. מאחורי המזקקה הזאת עומד לינקולן הנדרסון, שכיהן במשך 35 שנה כמאסטר דיסטילר (המזקק האומן) של תאגיד בראון־פורמן, המחזיק במותג ג'ק דניאל'ס (שהוא, אגב, טנסי־וויסקי ולא ברבן). אחרי שפרש מעבודתו בתאגיד עבד הנדרסון תקופה מסוימת עם מזקקת סאנטורי היפנית (המוכרת מהסרט "אבודים בטוקיו"), עד שהחליט לזקק וויסקי ייחודי משלו.

הנדרסון חבר לסמירה סיילר, בעבר מנהלת שיווק בכירה בקבוצת Beam Global. הוא הביא את הנוסחה הייחודית לשמרים הדרושים להתססת הדגנים, היא הביאה את הידע בניהול מותג אלכוהול יוקרתי, וביחד - בעזרת משקיעים אלמונים שהאמינו בצמד - החליטו למתג את המוצר כבוטיקי אמיתי.

"הברבן נותן כבוד אמיתי לאמנות הזיקוק והערבוב", מסבירה סיילר. הברבן של Angel's Envy מסיים את היישון שלו בחביות שרי, שמוסיפות לו מורכבות וארומות. "אנחנו נחושים שלא להתרחב יותר", מכריזה סיילר, "כדי שלא נגיע למצב שבו אין לנו אפשרות לספק את הסחורה ללקוחות".

שליח ששיגרנו לחנות הניו־יורקית Acker, Merrall & Condit לא התקשה למצוא בקבוק (בכ־60 דולר), אף על פי שאפילו צוות החנות הודה שלא שמע על המותג. הטעימה, אגב, בהחלט הצדיקה את המאמץ.

תגיות