אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טאבלט הקינדל: רק לאמזון נפל האסימון צילום: בלומברג

טאבלט הקינדל: רק לאמזון נפל האסימון

הפרסומים בנוגע לטאבלט שמפתחת ענקית המסחר מלמדים שבניגוד לשאר מתחרותיה של אפל, אמזון הבינה שאפליקציות זה לא מספיק

09.09.2011, 12:01 | שי ענבל

כולם מדברים על זה שטאבלטים צריכים להציע למשתמש גישה נוחה לתוכן, אבל מהו אותו תוכן? תלוי איזו חברה אתם שואלים. האייפד של אפל, למשל, מצטיין בכך שהוא מקפיד ליצור סביבו עולם שלם ומובנה: האפסטור, אייטיונז וה-iBookStore של אפל מספקים גישה קלה ליישומים, ספרים, שירים, סרטים, סדרות ואפילו מגזינים.

הבסיס החזק של האייפון, שנבנה על הבסיס החזק לא פחות של iTunes, מספק לאפל כבר שנים יכולת להציע לצרכנים לרכוש תוכן בקליק ולהוריד אותו ישירות למכשיריהם. אפילו טאבלטי ה-Honeycomb של סמסונג, אסוס, HTC והאחרים, שמריצים גרסה ייעודית של מערכת ההפעלה אנדרואיד למחשבי לוח, לא מביאים לצרכן הרבה מעבר לאפליקציות.

כי מה שיצרניות הטאבלטים אינן מבינות הוא שבניגוד למצב במירוץ הסמארטפונים, שבו עליהן היה לדאוג רק לחנות אפליקציות טובה כדי להתחרות באייפון - בטאבלטים המצב הוא אחר. מדובר במכשיר שמיועד לקריאה, גלישה, משחק וצפייה - וכל השאר הם בונוסים. איזו סיבה יש לצרכן שמעוניין לקרוא ספרים בטאבלט שלו לשקול את הגלקסי טאב? Google Books? לא סביר.

אבל אפל צפויה לגלות בקרוב שהיא לא לבד: אם הדיווחים על הטאבלט שמפתחת אמזון מדויקים, נראה שהחברה הבינה גם היא את מה שהענקית מקופרטינו כבר גילתה. כדי ליצור מכשיר אטרקטיבי לא די במעבד כפול ליבה, ושאר נתונים שמעניינים רק את הגיקים. צריך גם מערכת שלמה שתעטוף אותו.

כמו אפל, אמזן מביאים חנות שירים (Amazon MP3 Store), חנות אפליקציות (Amazon Appstore לאנדרואיד), חנות ספרים עשירה ומגוונת (קינדל) וגם סדרות וסרטים (Instant Video). לפחות לפי טק-קראנץ', המכשיר גם יימכר במחיר אטרקטיבי של 250 דולר  ויכלול מינויים שונים לשירותי אמזון. כל אלה מעלים את הסיכוי להצליח לא רק בקרב הגיקים, אלא גם בציבור הרחב, שמקבל מכשיר עם Ecosystem חזק ומבוסס מאחוריו.

אמזון אמנם לוקחת הימור לא קטן עם מחיר שנראה נמוך מכדי לכסות את העלויות, אבל סביר להניח שהיא תחזיר את ההשקעה דרך התוכן שיצרכו המשתמשים - בדיוק כמו אפל, ואולי אפילו יותר.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
לאחר פרשיות אפל מול סמסונג באירופה, אני לא מתכוון לרכוש יותר שום מוצר
של אפל, יש לי אייפון, והגיע הזמן לשדרג את המחשב שלי(PC סלרון), וחשבתי על מק מיני(שיכול להיות גם PC עם בוטקמפ או פרללס) + אייפד בתור קורא ספרים ונייד, אבל לאור מלחמות ה-"מניעה" של אפל, שבמקום להתחרות ולהציע מוצרים טובים יותר, פשוט מנסה למנוע קידמה בשוק, החלטתי שאפל יותר אני לא קונה, לדל ולנובו יש מספיק מחשבים טובים להציע, וטאבלט אני כבר אקנה ממה שמוכרים בארץ (גלאקסי,זום או אסוס או אחד האחרים שיש לו 3g). לעולם לא אתמוך בחברה שמונעת קדמה, ושולחת שוטרים מתחזים לפרוץ לבתי אנשים.
משה , תל אביב  |  10.09.11
1.
זה מה שאני תמיד אמרתי: הפי'צרים לא חשובים - חשוב המכלול כולו:
עד היום, רק אפל סיפקה את כל המכלול: 1. יצירת תוכן (מקינטוש ותוכנות מקצועיות); 2. שיווק תוכן (אי-טיונז, אפ-סטור וחנויות אפל הפיזיות); 3. שימוש בתוכן - או יותר נכון, צריכת תוכן (כל מוצרי iOS). 4. שליטה מלאה בחומרה, בתוכנה ובתימחור של כל הנאמר לעיל. זה לא חשוב אם אתם אוהבים את אפל או לא - אפל היא היחידה שיש לה את כל הנאמר לעיל. חוץ מאמזון, רק ל-HP ול-RIM היתה את היכולת להגיע למכלול הזה, וליצור תחרות הגונה לאפל, אבל שתיהן תקעו את עצמן. ליצרניות האנדרואיד אין את המכלול הזה. לכן, הן מתחרות אחת בשניה ולא באפל, ובקושי מצליחות להגיע לרווחיות. לאמאזון יש את המכלול הזה, למעט את החלק הראשון - יצירת התוכן - בו אמזון פעילה רק בתחום הספרותי. לכן, לאמזון יש כרגע סיכוי לא רע להציב תחרות מול אפל. כל שנותר לקוות הוא שאמזון לא יתקעו את האצבע כמו HP או רים. אבל בניגוד לשתי האחרנות, לאמאזון אין היסטוריה ארוכה של תקיעת אצבעות עמוק, וסביר להניח שזה לא יקרה.
דרום לבנון , צפון ישראל  |  09.09.11