אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כיל ומשרד האוצר מחדשים ומאיצים את המו"מ בנוגע לקציר המלח

כיל ומשרד האוצר מחדשים ומאיצים את המו"מ בנוגע לקציר המלח

ענקית האשלג מעוניינת לחתור להשגת פתרון מוסכם למכלול הסוגיות העומדות על הפרק מול משרד האוצר

11.09.2011, 10:33 | שהם לוי

כיל הודיעה היום לבורסה בתל אביב, כי התקיימה פגישה ביום חמישי האחרון בין שר האוצר לבין יו"ר דירקטוריון החברה לישראל, אמיר אלשטיין. בפגישה זו הוחלט על חידוש והאצת המו"מ בין החברה לבין משרד האוצר, תוך חתירה משותפת להשגת פתרון מוסכם למכלול הסוגיות העומדות על הפרק.

הרקע להודעת כיל היא בין היתר פגישתו של שר האוצר יובל שטייניץ עם פרופ' איתן ששינסקי  בנוגע לסוגיית התמלוגים שמשלמת החברה. שטייניץ בדק עם ששינסקי אם ברצונו לשבת בראש ועדה שתבדוק אם חברת מפעלי ים המלח, שבבעלות כיל והחברה לישראל שבשליטת משפחת עופר. הדעה הרווחת במשרד האוצר היא שיצרנית האשלג המקומית צריכה לשאת בחלק משמעותי יותר בעלות קציר המלח, בנוסף באוצר מעוניינים לבחון האם יש להטיל עליה מס מיוחד לצורך כך.

מכיל נמסר כי היא מברכת על האצת המו"מ ומאמינה כי ניתן להגיע להסכמה, כולל בנוגע לחלקה של מפעלי ים המלח במימון פתרון 'הקציר'.

בכיל ציינו שהפתרון שיושג צריך להביא בחשבון את האינטרס הציבורי, תוך הכרה בחשיבותם ובתרומתם הגדולה של מפעלי ים המלח להכנסות המדינה, ובעיקר לאנשים החיים בנגב, כמו גם לחיסכון הפנסיוני של כלל האנשים הבוגרים בישראל. יש לזכור, רוב מניות חברת כיל מוחזקות באופן ישיר ועקיף על ידי הציבור הרחב, אומרים עוד בכיל.

לדברי דני חן, מנכ"ל מפעלי ים המלח, "אנו מעוניינים להגיע לפשרה מוסכמת עם הממשלה בנוגע לפתרון סוגיית ים המלח. מפעלי ים המלח פעלה מראשית הדרך באחריות ותמכה בפתרון הקציר המלא מול החלופות האחרות. אנו תקווה כי נוכל להציג בקרוב בשורה טובה לתושבי הנגב ולאזרחי ישראל בכלל. צריך לזכור כי מדובר בפרויקט שיש לבצעו בהקדם האפשרי שכן מדובר בבריכה שנבנתה ע"י מפעלי ים המלח לפני כ-60 שנים, המהווה את הבסיס לתעשייה רחבה בנגב ושעל חופה שוכנים כול בתי המלון באזור ים המלח".

"עמדתנו המשפטית היא כי על מפעלי ים המלח לשאת בחלק משמעותי ביותר מעלות הקציר", נכתב במסמך שהציג בשבוע שעבר אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. "פעילות המפעלים היא שיוצרת את הסיכון ולכן עליהם לפתור את הבעיה ולשאת באופן עקרוני בעלויות של מניעת המפלס מכאן ולהבא. על מפעלי ים המלח לנהוג ככל יצרן ולהפנים את עלות הסיכון הנגרם בשל תהליך הייצור של מוצריהם ובכלל זה הנזקים הסביבתיים שהם גורמים".

תגיות