אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היכונו לשיבושים: ועד עובדי הרכבת מאיים בעיצומים צילום: אוראל כהן

היכונו לשיבושים: ועד עובדי הרכבת מאיים בעיצומים

במידה ואלו יכנסו לתוקף זה יקרה רגע לפני ראש השנה. הסיבה הרשמית: התעקשות האוצר להוציא את תחזוקת הקרונות למיקור חוץ

11.09.2011, 17:49 | ליאור גוטמן

מנכ"ל חדש, שביתות ישנות – ועד עובדי רכבת ישראל מאיים היום (א') לפתוח בסדרת עיצומים כבר לפני ראש השנה הקרוב. הסיבה הרשמית היא התעקשות האוצר להפקיד את תחזוקת קרונות הרכבת החדשים שירכשו בידי גורם חיצוני, מהלך שמדיר שינה מעובדי הרכבת.

ביום חמישי האחרון נערכה פגישה בנושא בין נציגי האוצר להנהלת החברה וועד העובדים. בפגישה נכחו בין השאר מנכ"ל הרכבת הנכנס בועז צפריר, שזכה ללמוד מקרוב על סכסוכי העבודה ברכבת. הפגישה לא עלתה יפה, מה שהוביל את את איגור עובדי התחבורה להכריז ביום שישי האחרון על סכסוך עבודה.

ברכבת מסבירים שבמידה והסכסוך יכנס לתוקף תפגע חנוכת קו הרכבת החדש ממרכז תל אביב למערב ראשל"צ ב25 בספטמבר."זהו סכסוך העבודה הרביעי שהוכרז על ידי גילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים, מאז נכנסה לתפקידה בקיץ 2010.

הסכסוך הוכרז ללא כל ניסיון מצד הוועד להיכנס לביצוע מו"מ בנושא. ריבוי ההכרזות, ובפרט ללא מיצוי (אם בכלל) מו"מ ענייני קודם לכך, מביא לזילות האמצעי של הכרזה על סכסוך עבודה", אומרים ברכבת, ודוחים כל שמועה בדבר שינוי סידורי העבודה של הנהגים. "יש לציין כי מספר סכסוכי העבודה שיצרה אדרעי מאז כניסתה לתפקיד הינו חריג ביותר ומעיד בעיקר על חוסר רצונה לפעול יחד עם הנהלת החברה ועל הזלזול שלה בנוסעי הרכבת ובשירות הניתן להם", מסכמים שם.

מדוברות הוועד הארצי של עובדי רכבת ישראל נמסר שעובדי רכבת ישראל "ימשיכו להאבק למען רכבת ישראל כרכבת לאומית, בטוחה במחירים שווים לכל כיס. ההפסד החברתי שייווצר משליטתן של חברות פרטיות בהפעלת קווי הרכבת, שכל עניינן יהיה למקסם את רווחיהן, יהיה כבד מנשוא לציבור הנוסעים הישראלי: מחיר הנסיעה יעלה, הבטיחות תיפגע, קווים לפריפריה יסגרו עקב חוסר כדאיות כלכלית".

לטענתם יש להשאיר את עבודת הרכבת בידי אנשי הארגון, בדיוק כמו ששר התחבורה ישראל כץ הכריז בעת שאמר שאין בכוונתו לבצע מהלכים חד צדדים שם בתחום יחסי העבודה. יצוין שהנושא היווה את אחד הגורמים לאיומו של כץ ערב פסח האחרון על לסגור את הרכבת, מה שהוביל לחתימת הסכם הבטיחות בתחילת אוגוסט ולהסרת האיום. נושא מיקור החוץ של הקרונות החדשים לא נכלל במסגרת תכנית הבטיחות, זאת כיוון שהצדדים לא הגיעו להסכמה בעניין.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות