אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות ההתנגדויות: רשות השידור פירסמה את המכרז לפרסום בתחנות קול ישראל צילום: סי די בנק

למרות ההתנגדויות: רשות השידור פירסמה את המכרז לפרסום בתחנות קול ישראל

למרות התנגדויותיהם של ח"כ כרמל שאמה הכהן ושפ"מ, הזכיינית היחידה שהחזיקה בזיכיון במשך 17 שנים, יוצא המכרז החדש לפי מתכונת של חמישה אשכולות אשר יחולקו בין זכיינים שונים

12.09.2011, 16:52 | שלי פריצקר

למרות ההתנגדויות מסביב: רשות השידור פירסמה היום (ב') את המכרז לפרסום בתחנות הרדיו של קול ישראל. הזיכיון היה ב-17 השנים האחרונות בידי זכיין אחד - שפ"מ, ועתה הוא יוצא במתכונת חדשה של חלוקה לאשכולות, במטרה לחלק את מכירת הפרסום ל-3-5 זכיינים. לדברי הרשות, במתכונת הקודמת כל הפרסום התנקז לרשת ב' ועתה רוצים למקסם את כלל תחנות קול ישראל.

בשבוע שעבר ניסה ח"כ כרמל שאמה הכהן למנוע את הוצאת המכרז, כיוון שלדבריו בהסתמך על ניתוח כלכלי שהכין שמוליק סילבן קיים חשש לנזק של 150 מיליון שקל לקופת רשות השידור בשל הפיצול האמור.

לפי המכרז החדש, שירותי הפרסום יינתנו בנפרד לרשתות הרדיו השונות של קול ישראל בהתאם לחלוקה הבאה: אשכול א': רשת א', רשת ג', 88FM וקול המוסיקה, כאשר היקף המאזינים של רשת ג' ו-88, המוערך בלמעלה מ-600 אלף מאזינים בממוצע בכל יום, שווה להיקף המאזינים ברשתות האזוריות רדיו ללא הפסקה ורדיוס יחדיו. אשכול ב' יכיל רק את רשת ב', עם היקף מאזינים של למעלה ממיליון בממוצע בכל יום;אשכול ג' יכיל את רדיו קליטת עליה (רק"ע); אשכול ד' את רשת ד' (קול ישראל בערבית); ואשכול ה' את רשת מורשת.

ההצעה של כל מציע יכולה להיות לאשכול אחד או יותר, ואין מניעה להגשת הצעה לכל האשכולות. כל מציע יוכל לזכות באשכול אחד בלבד מבין אשכולות א' ו- ב' ובנוסף באשכול אחד מבין אשכולות ג'-ה'. היקף ההכנסות מפרסום ברשת בשנים 2008-2010 עמד על ממוצע של כ-110 מיליון שקל בשנה, ובשנת 2010 עמד היקף המכירות ממכירת פרסומות ברדיו על 116 מליון שקל.

מתווה המכרז גובש על פי הצעתו של חבר המליאה ששון יונה, לנוכח התמורות שחלו בענף התקשורת לאורך השנים והצורך לתפור את המידות המתאימות לעת הזו.

תגיות