אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שרי אריסון מוכרת את חלקה בכביש 6 לקרן תשתיות ישראל ב-773 מיליון שקל

שרי אריסון מוכרת את חלקה בכביש 6 לקרן תשתיות ישראל ב-773 מיליון שקל

שיכון ובינוי תישאר שותפה רק בחברה המפעילה את הכביש ותחזיק 24.5% ממנה. כל עבודות התשתית בעשור הקרוב יבוצעו על ידי סולל בונה בעלות של 1.5 מיליארד שקל. מהתמורה עבור העסקה תרשום שיכון ובינוי רווח של 85 מיליון שקל

13.09.2011, 12:35 | ליאור גוטמן

חברת שיכון ובינוי, שבשליטת אשת העסקים שרי אריסון, הודיעה היום (ג') על מימוש חלקה בפרויקט כביש חוצה ישראל (כביש 6) בעבור 773 מיליון שקל. חלקה של שיכון ובינוי יימכר לקרן תשתיות ישראל. 

עד היום החזיקו החברות בחלק שווה בזיכיון ההפעלה של הפרויקט, הוא כביש האגרה הראשון שנפתח בישראל. מהתמורה עבור העסקה תרשום שיכון ובינוי רווח של 85 מיליון שקל כבר ברבעון הרביעי השנה. למרות המכירה, שיכון ובינוי תמשיך להחזיק בידה 24.5% מחברת ההפעלה ("דרך ארץ").

עוד נקבע שכל עבודות ההרחבה המתוכננות לכביש עד תקופת תום הזיכיון הקרוב יבוצעו על ידי סולל בונה תשתיות שבשליטת אריסון בשווי משוער של כ-1.5 מיליארד שקל.

כביש חוצה ישראל משתרע על פני 13 מחלפים ולאורך 140 ק"מ, ממחלף עין תות בצפון עד מחלף מאחז בדרום. תקופת הזיכיון החלה ב־2002 ותסתיים ב־2029. בכביש נוסעים כ־135 אלף כלי רכב ביום.

לאחרונה מכרה המדינה את האופציה שהחזיקה לאחזקת 49% מהפרויקט בהליך מכרזי. קרן נוי הוכרזה כזוכה בעבור 1.4 מיליארד שקל, אולם זאת לאחר שנטען שהזכיין הנוכחי לא מימש את זכות הסירוב שניתנה לו לרכישת חלקה של המדינה באופן שסוכם. השופט בדימוס שלום ברנר, שמשמש כבורר מטעם המדינה והזכיין, הוציא בסוף אוגוסט צו מניעה נגד המהלך.

מאחר שמדובר בפרויקט שאמור לעבור לחזקת המדינה בעוד כ-18 שנה, אישור העסקה דורש את אישורי משרד האוצר, התחבורה והגופים המממנים. שיכון ובינוי כבר הגישה הצעה נוספת להגדיל את חלקה בחברת ההפעלה מ-24.5% ל-35%.

עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי: "כביש 6 הגיע לשלב שבו הפך לנכס מניב ועל פי האסטרטגיה של הקבוצה, החלטנו למכור את זכויותינו בזכיין בתמורה לכ-770 מיליון שקל, מחיר המשקף תשואה של 8%. אנו יוצאים מהבעלות על כביש 6 בעיתוי הנכון, המניב רווחים משמעותיים לבעלי המניות שלנו, אך נמשיך להיות שותפים בהפעלתו ובתחזוק שלו. בכוונתנו להשתמש במזומנים שבקופה להשבחת הקבוצה - על ידי רכישת חברות בתחומי האנרגיה המתחדשת והמים, שלהן מחזור פעילות של 100 מיליון דולר ומעלה, ושיוכלו לנצל את היתרון של הקבוצה בתחומי המגה פרויקטים ברחבי העולם, באופן שיאפשר את המשך הצמיחה הבינלאומית שלנו".

קרן תשתיות ישראל בניהולו של ירון קסטנבאום ובבעלות קבוצת הראל, יהודה רווה וירון קסטנבאום הוקמה ב-2006   ומתמחה בהשקעות בתחום התשתית והאנרגיה. השקעותיה עד כה כוללות בין היתר אחזקות בחברת דרך ארץ, פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, דליה אנרגיה וספקית הגז הטבעי EMG.

תגיות